0

معرفی شبکه آنتولوژی (Ontology): یک نگاه کامل به مفهوم و کاربردها

Anthology network
بازدید 346

شبکه آنتولوژی (Ontology)

یک بلاکچین عمومی است که به منظور ارائه یک گزینه مشخص برای شرکت‌ها جهت پیاده‌سازی فناوری بلاکچین در فرآیندهای تولید طراحی شده است. این شبکه قادر است به شرکت‌ها کمک کند تا بهره‌وری بیشتری از فناوری بلاکچین داشته باشند، بدون اینکه نیاز به دانش عمیق در زمینه کریپتو داشته باشند.

شبکه آنتولوژی امکان سفارشی‌سازی بلاکچین‌های عمومی را برای کاربران فراهم می‌کند تا با انواع مختلف برنامه‌ها سازگاری بیشتری داشته باشند. این به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بر اساس نیازهای خاص خود بلاکچین را تنظیم و مدیریت کنند.

Ontology یکی از پروژه‌های امیدوارکننده است که از اکوسیستم نئو، که خود یک بلاکچین کاملاً انقلابی است، برخاسته است. این پروژه به دنبال ایجاد یک شبکه اعتماد غیرمتمرکز است که کاربران قادرند در آن داده‌های خود را کنترل کرده و به عنوان دارایی ثبت کنند.

تاریخچه شبکه آنتولوژی به طور کامل توضیح داده نشده است

شبکه آنتولوژی یک شرکت چینی است که در زمینه توسعه پروژه‌های بلاکچین و به طور کلی ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این شرکت به لطف پلتفرم OnChain که در سال ۲۰۱۷ به مرحله انتشار رسید، شناخته شده است. تیم OnChain و تخصص‌های ارزهای دیجیتال اریک ژانگ، جون لی و دا هونگ فی مسئولیت تأسیس و توسعه این پلتفرم را بر عهده دارند. برای علاقمندان به ارزهای دیجیتال، نام‌های اریک ژانگ، جون لی و دا هونگ فی همراه با نام OnChain کاملاً آشنا هستند، زیرا OnChain خود بنیانگذار NEO، یک بلاکچین معروف، محسوب می‌شود.

شبکه آنتولوژی به منظور ارائه فرصتی به شرکت‌ها برای استفاده از فناوری بلاکچین بدون نیاز به پیاده‌سازی یا تغییرات عمده در نرم‌افزارهای خود، شکل گرفته است. بنیانگذاران در واقع هدف خود را در ساده‌سازی فرآیند یکپارچه‌سازی فناوری‌های بلاکچین قرار داده‌اند تا امکان استفاده گسترده و آسان از آن را برای شرکت‌ها فراهم کنند. این پروژه، اگرچه جدید نیست، اما اخیراً توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، به ویژه در مورد مشتریان شرکتی. جالب است بدانید که آنتولوژی به عنوان یکی از برترین پروژه‌های رمزنگاری شناخته شده است و توکن بومی آن با نام ONT، یکی از توکن‌های پرمعامله در صرافی‌های بزرگ است.

هدف شبکه آنتولوژی ایجاد یک شبکه اعتماد غیرمتمرکز است که به کاربران خود امکان می‌دهد داده‌های خود را کنترل کرده و به آنها دارایی می‌بخشد. این شبکه تلاش می‌کند به کاربران شرکتی روشی آسان برای بهره‌برداری از مزایای تمرکز زدایی و ماهیت توزیعی فناوری بلاکچین ارائه دهد. با استفاده از آنتولوژی، کاربران قادر خواهند بود شناسه‌ها، قراردادهای هوشمند، مبادلات غیرمتمرکز داده و همچنین دارایی‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز خود را مدیریت کنند و آنها را بر روی پلتفرم استقرار و مدیریت نمایند.

تکنولوژی شبکه آنتولوژی

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شبکه آنتولوژی نسبت به سایر پروژه‌های بلاکچین، این است که آن به عنوان یک شبکه از بلاکچین‌ها عمل می‌کند و با هدف تسهیل انتقال سیستم‌های خاص به فناوری دفترکل توزیع شده با حداقل زمان خرابی و اختلال در سیستم‌های درگیر، برای کاربران تجاری طراحی شده است. در حالی که بلاکچین اصلی به صورت عمومی است، زنجیره‌های متصل دیگر مانند فضای خصوصی برای شرکت‌ها عمل می‌کنند. این شبکه به کاربران تجاری امکان می‌دهد به سرعت و به راحتی از مزایای فناوری بلاکچین بهره‌برداری کنند بدون نیاز به استخدام یک تیم توسعه و نگرانی درباره امنیت، زیرا این بخش توسط بلاکچین اصلی آنتولوژی فراهم شده است.

طدرباره NEO و آنتولوژی باید بگوییم که علاوه بر تفاوت‌های موجود بین این دو شبکه، شما نیز می‌توانید تعداد زیادی شباهت در طراحی NEO و Ontology پیدا کنید. این موضوع قابل درک است زیرا بخشی از تیم توسعه آنها یکسان است. یکی از شباهت‌های اصلی دیگر آنها این است که هر دو پلتفرم برای میزبانی برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند و به عنوان رقبای شبکه اتریوم محسوب می‌شوند. آنتولوژی به منظور حل مشکلاتی که سازمان‌ها در شبکه اتریوم با آن روبرو هستند، توسعه یافته است.

یکی از دلایل اصلی این مشکل از واقعیت ناشی می‌شود که اتریوم به عنوان یک پلتفرم منبع باز شناخته می‌شود، اما بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌ای به استفاده از یک پلتفرم منبع باز ندارند. آنها ترجیح می‌دهند داده‌های خود را خصوصی و ایمن نگه دارند و از دیدگان دیگران حفاظت کنند. شبکه آنتولوژی علاوه بر پشتیبانی از نیازهای تجاری، عملکردهای بیشتری ارائه می‌دهد و به عنوان یک پلی بین NEO و سیستم‌های قدیمی عمل می‌کند. در مقابل بسیاری از پروژه‌های بلاکچین موجود، Ontology نگران تبدیل ارز دیجیتال خود به یک ارز تراکنشی برای مصرف کننده نیست. به جای آن، تمرکز خود را بر روی نیازهای کاربران سازمانی خود قرار می‌دهد.

همچنین درباره کیف پول ONT، کیف پول ONT یک کیف پول دیجیتال است که برای ذخیره و مدیریت توکن‌های ONT و دارایی‌های دیجیتال مرتبط با شبکه آنتولوژی استفاده می‌شود. این کیف پول به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های ONT خود را دریافت، ارسال، ذخیره و مدیریت کنند.

کیف پول ONT یکی از ویژگی‌های محبوبی است که توسط شبکه آنتولوژی به ارمغان می‌آید. این کیف پول قابلیت نگهداری انواع دارایی‌های دیجیتال انعطاف‌پذیر را داراست، از جمله ارزهای دیجیتال نظیر NFT، استیبل کوین، توکن‌های safe haven و سایر ارزهای مشابه. کیف پول ONT یک سیستم غیر حضانتی است، به این معنی که تنها شما قادر به دسترسی به توکن‌های خود هستید. جالب است بدانید که کیف پول‌های غیر حضانتی به عنوان یکی از امن‌ترین روش‌ها شناخته می‌شوند و شما برای دسترسی به دارایی‌های خود نیاز به استفاده از یک کلید خصوصی دارید.

اگر کلید خصوصی خود را گم کنید، وجوه شما برای همیشه از بین خواهد رفت. یکی از مزیت‌های اصلی این رویکرد این است که دارایی شما در برابر هکرها ایمن است، زیرا آن‌ها معمولاً به هدف قرار دادن کیف پول‌های متمرکز بزرگ پر از صدها رمزارز افراد علاقه‌مند هستند. کیف پول ONT برای پشتیبانی از محیط Web3 طراحی شده است. کاربران قادرند با ارتباط دادن کیف پول خود به انواع Dapp ها به راحتی وارد شوند. این کیف پول از تراکنش‌های زنجیره‌ای در سراسر اکوسیستم‌های مستقل DeFi پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که کیف پول Ont در قالب نسخه دسکتاپ و موبایل برای سهولت تجربه شما در تجارت در دسترس است.

درباره توکن شبکه آنتولوژی، توکن شبکه آنتولوژی (ONT) نماینده‌ای از ارز دیجیتال در این شبکه است. این توکن برای انجام تراکنش‌ها، اعتبارسنجی و مشارکت در فعالیت‌های شبکه استفاده می‌شود. توکن ONT می‌تواند در کیف پول ONT ذخیره و مدیریت شود و در اکثر صرافی‌های رمزارزی معتبر قابل خرید و فروش است.

در کل، تعداد کل توکن‌های ONT یک میلیارد است، اما میزان عرضه در گردش کمتر از نیمی از این مقدار است. دلیل این امر این است که توکن‌های ONT به طور محدودی در جامعه توزیع شده‌اند و در واقع تنها ۱۲٪ از کل توکن‌های ONT در ایردراپ‌هایی بین دارندگان NEO، مشترکان خبرنامه آنتولوژی و سایر افراد توزیع شده‌اند. تقریباً ۳۵٪ از توکن‌های ONT کاملاً برای شبکه آنتولوژی اختصاص یافته‌اند و ۲۸٪ توسط سرمایه‌گذاران نهادی نگهداری می‌شوند.

ضمن اینکه ۱۵٪ از توکن‌ها به تیم اصلی شبکه آنتولوژی توزیع شده‌اند و ۱۰٪ توسط شورای NEO نگهداری می‌شوند، باید اشاره کرد که این توکن‌ها ابتدا به عنوان توکن‌های NEP-5 در بلاکچین NEO منتشر شدند. با اما پس از راه‌اندازی شبکه اصلی آنتولوژی در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸، با توکن‌های بومی جایگزین شدند. توکن ONT در اوایل مارس ۲۰۱۸ برای اولین بار در صرافی‌ها لیست شد و با قیمت بالای ۳ دلار عرضه شد. بعداً، قیمت این توکن به مقدار کمتر از ۲ دلار کاهش یافت، اما در پایان ماه مارس به سطح بالای ۲ دلار بازگشت. در آوریل ۲۰۱۸، قیمت توکن به سرعت افزایش یافت و با رسیدن به پایان ماه به بالای ۹ دلار رسید، در نتیجه شتاب قابل توجهی به خود گرفت.

در ماه مه ۲۰۱۸، توکن ONT قیمتی راه یافت و در تاریخ ۳ مه ۲۰۱۸ به بالاترین سطح خود، یعنی دقیقاً ۱۰ دلار، رسید. پس از آن، قیمت آن به طور پیوسته کاهش یافت تا اینکه در ماه دسامبر به پایین‌ترین حد خود برسد. جالب است بدانید که توکن ONT بیشتر از یک سال از سال ۲۰۱۹ را با قیمت بالای ۱ دلار سپری کرده است، اما بعدها کاهش یافته و تا تاریخ ۲۸ آگوست ۲۰۱۹ به کمی بیش از ۰.۷۷ دلار معامله شده است. گاهی اوقات توکن ONG نیز برای ایمن سازی شبکه تولید و پرداخت به گره‌ها استفاده می‌شود. در مجموع، ۱ میلیارد ONG در طول یک دوره ۲۲ ساله تولید می‌شود و کاربران می‌توانند ONT را با صاحبان گره به اشتراک بگذارند تا بخشی از پرداخت‌های ONG را دریافت کنند. در حال حاضر، بازده سهام سالانه ۳.۱۹٪ است.

ONT ID یکی از ویژگی‌های اصلی ارائه شده توسط شبکه آنتولوژی محسوب می‌شود. این ویژگی شامل پروتکل تایید هویت و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها است و بر اساس توصیه‌های W3C برای شناسه‌های غیرمتمرکز و اعتبارنامه‌های قابل تایید استفاده می‌شود. علاوه بر این، ONT ID دارای مجموعه‌ای از ابزارها است که شامل گزینه‌های حفظ حریم خصوصی و داشبورد با کاربری آسان می‌شود. فرآیند ایجاد یک شناسه ONT بسیار ساده است و چندین نوع شناسه دیجیتال مختلف وجود دارد که می‌توانید با استفاده از ONT آن‌ها را ایجاد کنید.

ONT ID مناسب برای کاربرانی است که به دنبال یک شناسه دیجیتال منحصر به فرد برای استفاده در تمامی برنامه‌ها هستند. همچنین، برای توسعه‌دهندگان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم از ابزارهای قابل همکاری و پشتیبانی از چند ماشین مجازی (VM) برای افزایش انعطاف‌پذیری استفاده می‌کند. هدف اصلی ONT ID، ساده‌سازی ادغام خدمات شناسه بلاکچین برای هر کسب و کار و فراهم کردن یک شبکه کارآمد است. به طور کلی، ONT ID برای یکپارچه‌سازی با سیستم‌های موجود ساخته شده است و این استراتژی منجر به صرفه‌جویی در هزینه، زمان و منابع کسب و کار می‌شود.

حالا به مزایای شبکه آنتولوژی می‌پردازم

شبکه آنتولوژی بازار را با مزایای فراوانی همراه کرده است. این پروتکل به عنوان یک زیرساخت با کارایی بالا عمل می‌کند و به کسب و کارها کمک می‌کند تا از فناوری بلاکچین برای بهبود کارایی و امنیت استفاده کنند. جالب است بدانید که این شبکه منبع باز است و برای توسعه‌دهندگانی که به دنبال ادغام ویژگی‌های آنتولوژی در شبکه‌های خود هستند، ایده آل است.

یکی از مزایای دیگر شبکه آنتولوژی، توانایی تطبیق بلاکچین‌های عمومی با انواع مختلف برنامه‌ها است. توسعه‌دهندگان می‌توانند از ویژگی‌های زنجیره‌ای اکوسیستم برای بهبود برنامه‌ریزی و قابلیت‌های Dapp استفاده کنند. این انعطاف‌پذیری، آنتولوژی را به یک راه‌حل هوشمند برای مشتریان سازمانی تبدیل می‌کند که به دنبال ویژگی‌های امنیتی بلاکچین هستند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *