0

معیارهای تشخیص و شناسایی بیت سیزن چیست؟

معیارهای تشخیص و شناسایی بیت سیزن چیست؟
بازدید 381

به احتمال فراوان حین جستجو در اینترنت یا صحبت با برخی از فعالان حرفه‌ای بازار، اصطلاحی به نام بیت سیزن به گوشتان خورده است. اگر به معنای لغوی آن توجه کنید، متوجه مفهوم این کلمه می‌شوید. در واقع بازه زمانی که عملکرد BTC نسبت به سایر توکن‌های موجود در بازار بهتر باشد، bitseason رخ داده است؛ اما شاید این سوال برایتان ایجاد شود که معیارهای تشخیص که می‌توان از آن‌ها برای شناسایی وضعیت گفته شده استفاده کرد، چیست؟ در ادامه به تفضیل در موردشان توضیح می‌دهیم.

بیت سیزن چیست؟

بیت سیزن (bitseason) به عنوان دوره‌ای شناخته می‌شود که عملکرد قیمت بیت کوین و نوسانات آن نسبت به سایز رمزارزها بهتر باشد. در این بازه زمانی تریدرها و معامله‌گران به معامله و خرید بیت کوین متمایل می‌شوند. توجه داشته باشید این مفهوم لزوما در زمان رشد رخ نمی‌دهد؛ ممکن است روند نزولی قیمت بیت کوین نسبت به سایر آلت کوین‌ها کندتر باشد که در این حالت نیز شاهد بیت سیزن خواهیم بود.

Bitseason در واقع مقطع زمانی است که در آن عملکرد بیت کوین بهتر از سایر دارایی‌های موجود در بازار بوده و نوسانات بیشتری را تجربه می‌کند. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران علاقه بیشتری نسبت به خرید BTC پیدا می‌کنند و بخش عمده‌ای از سبد دارایی خود را به آن اختصاص می‌دهند. توجه داشته باشید این موضوع می‌تواند در مورد بازارهای نزولی نیز صادق باشد؛ یعنی هنگامی که نزول این رمز ارز نسبت به سایر توکن‌های موجود در بازار کندتر است نیز می‌توان از اصطلاح گفته‌شده استفاده کرد.

بررسی تفاوت بیت سیزن و آلت سیزن

آلت سیزن از دیگر اصطلاحاتی است که تریدرها برای مشخص کردن وضعیت بازار از آن استفاده می‌کنند. هنگامی AltSeason را به کار می‌برند که آلت کوین‌های شناخته‌شده عملکرد بهتری از بیت کوین داشته باشند. شاید بتوان گفت که اصلی‌ترین دلیل مقایسه BTC با سایر دارایی‌ها در بازار این است که سرمایه‌گذاران آن را به‌عنوان رهبر بی‌چون‌و‌چرا در کریپتوکارنسی‌ها قبول کرده‌اند و اعتقاد دارند این توکن است که روند را در مارکت مشخص می‌کند.

این طرز فکر تا حدود بسیار زیادی درست است؛ زیرا نوسانات ایجاد شده در بسیاری از کوین‌های جدید به دلایل مختلفی مثل عرضه اولیه، حمایت افراد سرشناس و … رخ می‌دهد. سرمایه‌گذار هوشمند کسی است که بتواند با کسب تجربه از روندهای قبلی و افزایش میزان دانش خود، آلت سیزن را شناسایی کرده و بهترین استفاده را ببرد. به‌طور کلی اگر مارکت کپ 75% از 50 کوین‌ شناخته‌شده بازار، در یک بازه زمانی 90 روزه بیشتر از بیت کوین باشد، AltSeason رخ داده است.

معیارهای تشخیص و شناسایی بیت سیزن چیست؟

معیار تشخیص bitseason

برای اینکه بتوان بیت سیزن در بازار کریپتو را مشخص کرد، باید پارامترهای متعددی را بررسی کنید. البته توجه داشته باشید که مهارت و تجربه شما می‌تواند کمک شایانی به شناسایی وضعیت گفته‌شده کند. ما در ادامه مقاله، معیارهای اصلی که می‌توان برای تشخیص این شرایط از آن‌ها استفاده کرد را بررسی می‌کنیم؛ اما این به آن معنی نیست که شما فقط بر اساس فاکتورهای زیر تصمیم‌گیری کنید. برای کسب سود مستمر از مارکت، باید دانش خود در زمینه تحلیل تکنیکال و بنیادی را افزایش دهید تا بهترین موقعیت‌ها را شناسایی کنید.

افزایش دامیننس

یکی از روش‌هایی که می‌توان با کمک آن bitseasonهای احتمالی را شناسایی کرد، بررسی دامیننس بیت کوین است. در واقع این شاخص به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد که تسلط این رمز ارز بر مارکت در چه وضعیتی قرار دارد. اگر روند دامیننس افزایشی باشد؛ یعنی تعداد تریدرها و هولدرهایی که بخشی از سرمایه خود را به BTC اختصاص داده‌اند، در حال بیشتر شدن است و این کوین وضعیت بهتری نسبت به سایر توکن‌ها دارد. در نتیجه می‌توان منتظر یک بیت سیزن بود.

کاهش قیمت آلت کوین‌ها

راه دیگری که می‌توان از طریق آن متوجه شد که bitseason رخ داده یا خیر، بررسی وضعیت 50 آلت کوین برتر بازار از نظر قیمتی است. اگر مارکت کپ آن‌ها در حال کاهش باشد؛ یعنی سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری برای خرید بیت کوین دارند. پارامتر دیگری که می‌توان بر اساس آن وضعیت موجود در بازار را مشخص کرد، بررسی دامیننس تتر یا اتریوم است. اگر شاخص مدنظر کاهشی باشد، به احتمال بسیار زیاد در آینده‌ای نزدیک شاهد یک بیت سیزن خواهیم بود.

پلتفرم‌های تحلیلی

اگر زمان کافی برای بررسی تمام فاکتورهای گفته‌شده در بازار را ندارید، شاید پلتفرم‌های تحلیلی بتواند مشکل شما را حل کنند. وب‌سایت‌های گفته‌شده ابزارهایی را طراحی کرده‌اند که با کمک آن‌ها می‌توان زمان آغاز بیت سیزن را تشخیص داد.

به‌عنوان مثال بلاکچین سنتر یکی از مرجع‌های معتبری است که با کمک آن می‌توان احساسات بازار را سنجید و نوسانات به‌وجود آمده را بررسی کرد. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم تنها به استفاده از این ابزار اکتفا نکنید؛ زیرا در برخی مواقع، مارکت بر خلاف تصور اکثریت سرمایه‌گذاران رفتار کرده و آن‌ها را غافلگیر می‌کند.

کسب سود از bitseason

شاید پس از خواندن بخش‌های قبلی مقاله به این فکر کرده باشید که چطور می‌توان از بیت سیزن در بازار ارزهای دیجیتال کسب سود کرد. همانطور که گفتیم، اولین لازمه چنین کاری، آشنایی با عوامل ایجادکننده آن است. البته باید توجه داشته باشید که امکان دارد هنگام به‌وجود آمدن وضعیت مدنظر شما در بازار همه نشانه‌های قابل رویت نباشند؛ اما می‌توان با استناد به آن‌ها شانس موفقیت را به میزان زیادی افزایش داد.

به شما توصیه می‌کنیم همیشه فاکتورهای گفته‌شده را بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه تغییر، به سراغ چارت مدنظرتان رفته و با دانش تکنیکالی که به‌دست آورده‌اید، آن را تحلیل کنید. درصورتی‌که با استراتژی شخصی خود موقعیت‌های مناسب معاملاتی را شناسایی کردید، وارد عمل شده و کوین مدنظر را خریداری کنید.

پیشنهاد ما به شما این است برای انجام این کار از صرافی ایرانی معتبری مثل والکس استفاده کنید تا خطری دارایی‌های شما را تهدید نکند. این پلتفرم در حال حاضر یکی از امن‌ترین اکسچنج‌های فعال در بازار به حساب می‌آید که خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد و شما می‌توانید به راحتی خرید و فروش‌های خود را در کمتر از چند ثانیه انجام دهید.

معیارهای تشخیص و شناسایی بیت سیزن چیست؟

جمع‌بندی

بیت سیزن یکی از مفاهیمی است که آشنایی با آن می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا وضعیت موجود در بازار را مشخص کرده و با استفاده از استراتژی‌های معاملاتی که دارند، فرصت‌های مناسب خرید و فروش را شناسایی کنند. در این مقاله به برخی از معیارهایی که می‌توان bitseason را توسط آن‌ها تشخیص داد، اشاره کردیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در هنگام انجام معاملات خود در بازار ارزهای دیجیتال به موارد گفته‌شده توجه کنید تا شانس موفقیتتان بیشتر شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *