0

موثرترین راهکار بازی‌های کریپتویی و بلاک‌چینی برای کسب درآمد

بازی کریپتویی
بازدید 391

“در حال حاضر، بازی‌های کریپتوگرافی یکی از راه‌هایی هستند که گیمرها و کاربران عادی می‌توانند با آن‌ها درآمد کسب کنند؛ این بازی‌ها به عنوان فرصتی واقعی برای کسب درآمد و افزایش سود شناخته می‌شوند.”

“کسب درآمد از طریق بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی، امری ملموس و رو به رشد در جهان امروز محسوب می‌شود که چندین سال است به‌طور مختلف انجام می‌شود. به عنوان مثال، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده بازی ویدئویی، افرادی را برای آزمایش و عیب‌یابی بازی‌ها قبل از عرضه استخدام می‌کنند و به بهره‌وری از این خدمات پرداخت می‌کنند. همچنین، شرکت‌هایی مانند eSport با برگزاری مسابقات قهرمانی دوره‌ای به برنده هر فصل میلیون‌ها دلار جایزه می‌دهند.

همچنین، با ظهور رمزارزها و بلاک‌چین، شرکت‌ها و افراد زیادی به این حوزه علاقه‌مند شده‌اند و تعداد زیادی از فروشگاه‌ها و شرکت‌ها، پرداخت با رمزارزها را به عنوان یک روش معتبر برای خرید کالا و خدمات خود پذیرفته‌اند.

بسیاری از شرکت‌های تولید بازی، با معرفی بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین و استفاده از فناوری رمزارزها، مشکلاتی از جمله روش‌های پرداخت، امنیت و سازگاری را در صنعت بازی‌های آنلاین حل کرده‌اند تا با روند پیشرفتی این حوزه همراه شوند.”

“بلاک‌چین به عنوان یک پایگاه داده امن و قابل اطمینان برای ذخیره اطلاعات مربوط به دارایی و ارزش بازیکنان در نظام بازی به شمار می‌رود و با ایجاد قراردادهای هوشمند، به یکپارچگی فرایند کمک می‌کند و باعث شفافیت در اکوسیستم بازی می‌شود؛ به همین دلیل، خرید و فروش در بازی با اطمینان بیشتری انجام می‌شود و پیشرفت بازیکنان ردیابی‌پذیرتر می‌شود؛ به عبارت دیگر، این اقدام، احتمال تقلب و هک حساب کاربران را کاهش می‌دهد.

در این اکوسیستم، بازیکنان می‌توانند با به دست آوردن توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در جریان بازی، صاحب دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد خود شوند و آن‌ها را مانند کالای فیزیکی بفروشند. با این حال، آن‌ها همچنان کنترل کامل بر دارایی‌های خود دارند و بازی خود را با علاقه‌ای بیشتر انجام می‌دهند.

در عین حال، توسعه‌دهندگان از این اقدام سود می‌برند و با جذب بیشتر بازیکنان، بودجه مورد نیاز برای پروژه‌هایشان را فراهم می‌کنند. به نظر می‌رسد که ترکیب فناوری بلاک‌چین و صنعت بازی‌های ویدیویی آنلاین، شرایط برنده-برنده‌ای را برای هر دو طرف فراهم می‌کند.”

“بازی کریپتویی به چه معناست؟

در حال حاضر، گیمرها می‌توانند از طریق بازی‌های واقعیت مجازی درآمد کسب کنند؛ اما برای کسانی که به‌طور حرفه‌ای به این کار مشغول نیستند یا وقت زیادی ندارند، بازی‌های کریپتویی یک فرصت واقعی برای کسب درآمد و افزایش سود می‌باشند.

بازی‌های کریپتویی (بازی‌های مبتنی بر بلاک چین) همان بازی‌های ویدیویی هستند؛ با این تفاوت که در جریان بازی، از مرحله‌ی ورود (در برخی از بازی‌ها) تا گرفتن پاداش برای بردن نبردها یا خرید و فروش و مبادله‌ی این پاداش‌ها برای رفتن به مراحل بعدی، از ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. بازی‌های کریپتویی سبک‌های مختلفی مانند آرپی‌جی، استراتژی، اکشن، اول‌شخص یا حتی کارتی دارند و بازیکنان در این بازی‌ها به‌صورت تکی یا گروهی می‌توانند درآمدی در قالب ارزهای دیجیتال به دست آورند.

بازی‌های کریپتویی به مرور زمان بهتر و بهتر می‌شوند و با توجه به پتانسیل زیاد این زمینه، آینده برای این بازی‌ها بسیار روشن به نظر می‌رسد. در این مقاله، معروف‌ترین بازی‌های کریپتویی معرفی شده و به شما خواهیم گفت که در آینده‌ای نزدیک چه بازی‌هایی در این زمینه منتشر خواهند شد. اگر دوست دارید در عین سرگرمی و بازی کردن، درآمد دیجیتال داشته باشید، در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید.”

“بازی اسپایدر تانکس (Spider Tanks) چیست؟

اسپایدر تانکس یکی از بازی‌هایی است که با حدود پنج ساعت بازی کردن در آن، می‌توانید درآمد حدود ۵ تا ۱۰ دلار به دست آورید. لازم به ذکر است که شروع این بازی کاملاً رایگان است و شما سه عدد NFT رایگان در اختیار دارید که درصورت رضایت، می‌توانید به خرید سایر NFTهای داخلی اقدام کنید.

برای شروع بازی لازم است به وب‌سایت گالاگیمز مراجعه کرده و بازی را دانلود و نصب کنید. لازم به ذکر است که برای اجرای بازی اسپایدر تانکس، باید حتما از ابزارهای گذر از تحریم استفاده کنید. پس از اجرای بازی، باید وارد بخش Match Making شده و حتی دوستان خود را دعوت کنید. این بازی در حالت پیش‌فرض سه نفره است و شما می‌توانید NFTهای خود را به دیگران اجاره دهید و خودتان بازی نکنید. در این صورت، ۵۰ درصد درآمد بازیکنانی که NFT شما را اجاره می‌کنند، به شما تعلق خواهد گرفت. همچنین باید توجه داشت که برای کسب درآمد در این بازی، باید حتماً بازی‌ها را برنده شوید و در صورت باخت، هیچ درآمدی به شما تعلق نخواهد گرفت.”

کریپتو کیتیز (Crypto Kitties) یکی از اولین بازی‌های کریپتویی بر پایه بلاک‌چین است. بازیکنان در این بازی می‌توانند گربه‌های مجازی را خریداری، بزرگ کنند و با هم تبادل کنند. حتی با ترکیب گربه‌ها، می‌توانند نژادهایی با ارزش زیاد ایجاد کنند. هر گربه در این بازی ویژگی‌ها، شخصیت و ظاهر منحصر به فردی دارد که می‌تواند به نسل‌های بعدی گربه‌ها منتقل شود. توکنی که در بازی کریپتو کیتیز استفاده می‌شود، اتریوم (Ethereum) است که بر پایه بلاک‌چین آن ساخته شده است. رابط کاربری این بازی بسیار ساده است و بسیار جذاب و اعتیادآور است. برای دیدن رابط کاربری بازی و گربه‌های آن، به وب‌سایت رسمی کریپتو کیتیز مراجعه کنید.

بازی سند باکس (Sandbox) در ابتدا در سال ۲۰۱۲ برای دستگاه‌های موبایل معرفی شد، اما با ورود به حوزه بلاک‌چین و استفاده از NFT در سال ۲۰۱۸، برای کاربران امکان خرید و فروش یا ساخت دارایی‌های دیجیتال در محیط سه‌بعدی را فراهم کرد. بازی سند باکس بر پایه بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است و از سه توکن جداگانه با نام‌های SAND، LAND و توکن‌های سفارشی کاربران استفاده می‌کند. توکن SAND توکن اصلی بازی است و توکن LAND برای نمایش دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شود. در این دنیای مجازی، هر کاربر می‌تواند اکوسیستم خود را طراحی کند و آثار هنری دیجیتال بسازد و آن‌ها را در بازی بفروشد. شما می‌توانید فضای بازی سند باکس را در وب‌سایت رسمی آن مشاهده کنید.

بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یکی از بازی‌های ارز دیجیتال است که در آن امکان سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال وجود دارد. این بازی بر پایه بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است و دو توکن با نام‌های AXS و SLP دارد. طراحی این بازی برگرفته از دو بازی معروف پوکی‌مون (Pokémon) و کریپتو کیتیز (Crypto Kitties) است و در آن بازیکنان می‌توانند موجودات کوچک و زیبایی به نام اکسی (Axies) را تولید یا خریداری کنند. برای شروع بازی، نیاز به خرید حداقل سه اکسی دارید و ارزان‌ترین آن‌ها برابر با ۰٫۰۴۲۱ اتریوم (حدود ۷۹ دلار) ارزش دارد. هزینه‌ی اولیه‌ی شروع بازی بالاست، اما در کشورهای درحال‌توسعه برای افراد بسیاری منبع درآمد محسوب می‌شود. در اکسی اینفینیتی، با بردن SLP، توکن‌های SLP برای تولید اکسی‌های بیشتر یا فروش به سایر بازیکنان مورد استفاده قرار می‌گیرند. توکن AXS در این بازی به عنوان توکن حاکمیتی عمل می‌کند و در صرافی‌هایی مانند بایننس قابل معامله است و برای خرید NFT در بازار بازی به کار می‌رود. شما می‌توانید تجربه این بازی را از طریق لینک زیر تجربه کنید.

دیسنترالند (Decentraland) یکی از محبوب‌ترین متاور‌س‌های بازی‌های مجازی است. توکن اصلی این بازی، MANA نام دارد و با خرید هر قطعه زمین از میان ۹۰۶۰۱ قطعه‌ی این سرزمین مجازی و ساخت ساختمان و مناظر در آن‌ها، می‌توان نسبت به کسب NFT و در نهایت با معامله‌ی این توکن‌های غیرقابل تعویض، ارز دیجیتال MANA به‌دست آورد. در دیسنترالند، افراد می‌توانند املاک و مستغلات مجازی خود را توسعه داده و درآمد داشته باشند یا حتی با دیگران در این فضا معاشرت کرده و در مناسبات و رویداد‌های اجتماعی شرکت کنند.

سودآورترین راه برای کسب درآمد در دیسنترالند، خرید زمین و فروش آن با سود است. با حدود ۳ هزار دلار هزینه در این متاورس، شما می‌توانید صاحب زمین شوید و سپس در شرایط مناسب آن را به قیمت دلخواه به فروش برسانید. در حال حاضر، بالاترین قیمت فروش زمین در دیسنترالند ۲٫۴۳ میلیون دلار اعلام شده است که از رکورد قبلیِ ۹۱۳ هزار دلار، تقریباً هزار دلار بیشتر است. بازی دیسنترالند روی بلاک‌چین اتریوم توسعه داده شده و شروع به بازی و فعالیت در آن رایگان است.

بازی سورِر (Sorare)، بازی فوتبالی با تیم‌های پنج‌نفره و مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است که در آن افراد امکان خرید، مالکیت و فروش کارت‌های دیجیتال مربوط به بازیکنان بیش از صد تیم ورزشی را دارند. می‌توان گفت این کارت‌ها، نسخه‌ی دیجیتال همان کارت‌های نوستالژی فوتبالی هستند که بعضی از ما در گذشته با آن‌ها بازی کرده‌ایم. هر فرد برای ورود به بازی و انتخاب گروه اولیه‌ی خود، می‌تواند ده کارت مربوط به ده بازیکن مختلف را انتخاب کند، تیم پنج‌نفره‌ای تشکیل داده و با پیروزی در هر مسابقه، کارت‌های بیشتر و یا پاداشی در قالب ارز دیجیتال اتر دریافت کند. برای کسب درآمد در این بازی، برنده شدن در مسابقات یکی از راه‌های آن و روشی دیگر، خرید و فروش کارت‌های موجود در آن است. هر کارت مربوط به یک بازیکن در دنیای واقعی است و برای هر بازیکن در هر فصل، تنها یک کارت منحصربه‌فرد تولید می‌شود. ارزش این کارت‌ها بسته به عملکرد بازیکن مربوطه در دنیای واقعی سنجیده می‌شود. برای مثال، کارت منحصربه‌فرد کیلیان امباپه، بازیکن پاری سن‌ژرمن، در اواخر سال ۱۳۹۹ با قیمت بیش از ۵۵۰۰۰ یورو خریداری شد. برای مشاهده‌ی کارت‌های این بازی، به وب‌سایت آن مراجعه کنید.

بازی گادز آنچیند (Gods Unchained)، یک بازی کارتی مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است و بازیکنان می‌توانند مالکیت واقعی کارت‌ها را کسب کرده و آن‌ها را بفروشند یا با کارت‌های دیگر مبادله کنند. برخی از کارت‌های درون بازی بسیار کمیاب و با ارزش هستند. بازی گادز آنچیند به صورت نفر به نفر است و برای شروع بازی نیازی به پرداخت هزینه نیست. شما می‌توانید فضای این بازی را از طریق این لینک مشاهده کنید.

بازی هش راش (Hash Rush) در سبک استراتژی و با هدف کسب درآمد (Play to Earn) معرفی شده است. این بازی روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده و برای کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شود. در بازی هش راش، بازیکنان باید مقری بسازند و مستعمرات و کریستال‌های خود را در برابر حملات مختلف محافظت کنند. در این بازی امکان ماین کریستال از طریق Crypto Veins وجود دارد. برای ورود به بازی، نیازی به پرداخت هزینه اولیه نیست و فضای گرافیکی بازی بسیار جذاب است. نسخه کامل این بازی هنوز در دسترس نیست، اما شما می‌توانید برای ثبت نام در دنیای بازی پس از انتشار، از طریق وب‌سایت Hashrush.com به این بازی پیوسته و در آن شرکت کنید.

بازی اسپلینتر لند (Splinter Land)، یک بازی کارتی-جنگی و مبتنی بر بلاک‌چین Steem است و در جریان بازی از توکنی به همین نام استفاده می‌شود. در این بازی، تمرکز بر جمع‌آوری کارت‌ها و نبرد است و برندگان سطح بالاتر به عنوان پاداش، Steem دریافت خواهند کرد. بازیکنان می‌توانند با استفاده از این توکن، کارت‌های بازی را بفروشند یا مبادله کنند. شما می‌توانید برای ورود به وب‌سایت رسمی این بازی، از این لینک استفاده کنید.

بازی اینفینیت فلیت (Infinite Fleet)، یک بازی چندنفره و فضایی است و روی لایه دوم (سایدچین) بلاک‌چین بیت‌کوین قرار دارد و تا اواخر سال ۲۰۲۱ (پاییز ۱۴۰۰) عرضه خواهد شد.

در جریان این بازی، بازیکنان در نقش فرمانده‌ی ناوگان کشتی‌ها، وظیفه نبرد با بیگانگان را دارند. انبار کشتی‌ها و سلاح‌ها به‌روزرسانی می‌شوند و امکان تشکیل تیم در آن وجود دارد. افراد شاخص زیادی مانند چارلی لی (خالق لایت کوین) و آدام بک (مدیر عامل بلاک استریم) در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. شما می‌توانید برای مشاهده وب‌سایت رسمی این بازی، به این لینک مراجعه کنید.

بازی گیلد آف گاردیینز (Guild Of Guardians)، یک بازی نقش‌آفرینی مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است و در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) عرضه خواهد شد. در این بازی، بازیکنان با هم متحد می‌شوند تا هیولاها را شکست دهند. این بازی توسط طراح بازی گادز آنچیند توسعه داده شده است و با اینکه هنوز به صورت رسمی عرضه نشده، افراد زیادی در لیست انتظار آن ثبت‌نام کرده‌اند. شرکت Ubisoft حامی این بازی است و فضای بازی دارای گرافیک و طراحی جالبی است. بازی گیلد آف گاردیینز روی گوشی و کامپیوتر قابل اجرا است و آدرس وب‌سایت رسمی آن از این لینک در دسترس است.

بازی اسکای ویور (SkyWeaver)، یک بازی کارتی است که توسط تیم Horizon Blockchain Games و با سرمایه‌گذاری و حمایت الکسیس اوهانیان، بنیانگذار و مدیر اجرایی پلتفرم ردیت، توسعه یافته و مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است. در این بازی، بازیکنان با جمع‌آوری دسته کارت‌های مختلف با یکدیگر مبارزه می‌کنند. این کارت‌های منحصربه‌فرد با قیمت ثابت ارائه می‌شوند و بازیکنان می‌توانند آن‌ها را بفروشند یا مبادله کنند. این بازی روی موبایل، کامپیوتر و وب قابل اجرا است و در حال حاضر در نسخه آزمایشی آن از طریق وب‌سایت skyweaver.net عرضه شده است.

ایلوویوم (Illuvium) یکی از شناخته‌شده‌ترین بازی‌های کریپتویی در ژانر ماجراجویی است. با تم بین کهکشانی و اکتشافات و برخوردهای بین سیاره‌ای، حس بازی‌های کریپتویی خیلی مدرن و فضایی را القا می‌کند و هدف در آن رسیدن به سیاره‌ای ویران شده به نام ایلوویوم است. در این بازی، موجوداتی به نام ایلوویال (Illuvials) با قدرت‌هایی فرازمینی زندگی می‌کنند که بازیکنان به کمک آن‌ها می‌توانند تیمی قدرتمند ساخته و در مأموریت‌ها به رقابت بپردازند. با برنده شدن در این مأموریت‌ها و کسب امتیاز، می‌توانید توکن بومی ایلوویوم یعنی ILV را به‌دست آورید. این بازی بر پایه‌ی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده و بیشتر برای سرگرمی طراحی شده است و درآمدزایی در این بازی به دومین‌والت نیست.

پگاکسی (Pegaxy)، یک بازی کریپتویی در قالب مسابقات اسب‌دوانی است که برای شروع به فعالیت در آن به VIS، ارز مخصوص بازی نیاز دارید. با استفاده از VIS، می‌توانید به‌عنوان مالک، مسیر، اسب و تجهیزات مناسب انتخاب کرده و بعد از آن دیگر در جریان بازی کنترل نخواهید داشت. اسب‌های مسابقات یا Pega را می‌‌توان با استفاده از استیبل‌کوین تتر خریداری کرد و سپس نسل آن‌ها را ادامه داده یا با ترکیب دو نسل، اسب جدیدی را به وجود آورده و برای مسابقات آماده کنید. پگاکسی روی بلاک‌چین اتریوم توسعه داده شده و کسب درآمد در آن ازطریق مسابقه، فروش و اجاره اسب‌ها انجام می‌شود.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *