0

پلتفرم وام‌دهی رمزارز جنسیس درگیری مالی را اعلام کرد

پلتفرم وام‌دهی رمزارز
بازدید 374

پلتفرم وام‌دهی رمزارز جنسیس نیز به مشکلاتی که از فروپاشی صرافی FTX ناشی شده بودند، دچار مشکل شده و به ورشکستگی نزدیک شده است. به گزارش فایننشال‌ تایمز، Genesis که در زمینه ارائه وام‌های ارزدیجیتال فعالیت می‌کند، پس از فروپاشی FTX، اعلام ورشکستگی کرده است. خبرها حاکی است که Genesis، یکی از بزرگترین سرویس‌های وام‌دهی FTX بوده است و از ماه نوامبر برداشت‌های خود را به‌طور موقت متوقف کرده بود و در ماه جاری نیز ۳۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کرده است. این پلتفرم عضو گروه رمزارزی DCG است که مالکیت شرکت Greyscale و رسانه‌ی خبری CoinDesk را نیز در اختیار دارد.

بر اساس گزارش ورج، پلتفرم وام‌دهی Genesis در حال ورشکستگی قرار دارد، در حالی که در ماه‌های اخیر شاهد کاهش اعتماد مشتریان به این پلتفرم بودیم. در اوایل ماه جاری، گزارش‌ها حاکی از بدهی بیش از ۳ میلیارد دلاری این شرکت نسبت به مشتریانش بود. همچنین، این پلتفرم فقط یک میلیارد دلار به صرافی Winklevoss Gemini بدهکار است. فهرست دارایی‌ها و بدهی‌های چندصد میلیون دلاری این پلتفرم نیز در پرونده ورشکستگی آن معرفی شده است. از سوی دیگر، شرکت تابعه‌ی جنسیس گلوبال کپیتال نیز دارای دارایی‌ها و بدهی‌هایی به ارزش چندین میلیارد دلار با بیش از ۱۰۰ هزار طلبکار است.

مدیر اجرایی موقت جنسیس در ارتباط با این موضوع اظهار داشت:

“ما منتظر بازگشایی مذاکرات خود با DCG و مشاوران اعتباردهندگان خود هستیم، زیرا قصد داریم مسیری را برای حداکثر سازی ارزش و ایجاد بهترین فرصت برای کسب و کارمان در آینده ایجاد کنیم. تجدید ساختار در دادگاه، بهترین راهکار برای حفظ دارایی‌ها و بهبود نتیجه برای تمام ذینفعان جنسیس است.”

با توجه به گزارشات ماه نوامبر،

جنسیس تلاش کرده است بیش از یک میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران مختلف، از جمله بایننس، جمع‌آوری کند. اما به گزارش وال‌استریت ژورنال، بایننس که قبلاً اعلام کرده بود قصد خرید صرافی رمزارز FTX را دارد، پس از مدتی نظر خود را تغییر داده است و به نظر می‌رسد که حالا تصمیم گرفته در جنسیس سرمایه‌گذاری نکند. لازم به ذکر است که در حال حاضر، پلتفرم وام‌دهی مذکور بیش از ۱۵۰ میلیون دلار نقدی برای تأمین مالی عملیات و بازسازی خود در اختیار دارد.

همانطور که ورشکستگی FTX تأثیر منفی چشمگیری بر بازار رمزارزها داشت، اعلام ورشکستگی جنسیس نیز ممکن است بازار کریپتو را به سقوط دچار کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *