0

آشنایی با تراکنش‌های بیتکوین غیرتاییدشده

بیتکوین
بازدید 493

در شبکه بیتکوین، هنگامی که یک فرد تراکنش انتقال دارایی را ثبت می‌کند، این تراکنش‌ها به یک منطقه به نام “MemPool” منتقل می‌شوند. در اینجا، تراکنش‌های بیتکوین منتظر می‌مانند تا توسط ماینرها تایید شوند و سپس در دفتر کل بیتکوین، به عنوان تراکنش‌های تایید شده، ثبت می‌شوند. در این چرخه، هر چه تقاضای کاربران بیشتر شود، صف تراکنش‌های تایید نشده بیتکوین طولانی‌تر خواهد بود. یک نکته مهم که در این چرخه باید به خاطر داشته باشیم، این است که ظرفیت شبکه با افزایش تقاضای کاربران افزایش نمی‌یابد و این مشکل می‌تواند به سادگی باعث انباشت حجم زیادی از تراکنش‌ها در استخرهای حافظه شبکه شود.

اطلاعات تراکنش های تایید نشده بیتکوین در شبکه به صورت زنجیره‌ای از داده‌ها به هم پیوسته‌اند. هر تراکنش شامل اطلاعاتی مانند مبلغ انتقال، آدرس دریافت کننده و اطلاعات دیگر است. این تراکنش‌ها به صورت بسته‌های اطلاعاتی به یکدیگر متصل می‌شوند و در قالب بلاک‌هایی در شبکه ذخیره می‌شوند.

تراکنش های تایید نشده بیتکوین به تراکنش‌هایی اطلاق می‌شود که هنوز توسط ماینرها تأیید نشده‌اند و در دفتر کل بیتکوین ثبت نشده‌اند. این تراکنش‌ها در صف تراکنش‌های تایید نشده بیتکوین قرار می‌گیرند تا ماینرها آن‌ها را تأیید کنند. تا زمانی که تراکنش توسط ماینرها تأیید نشود، ممکن است تراکنش مورد نظر به عنوان تراکنش “تایید نشده” در نظر گرفته شود.

توجه داشته باشید که زمان تأیید یک تراکنش بیتکوین ممکن است متفاوت باشد و بسته به وضعیت شبکه و هزینه کارمزدی که شما به تراکنش پرداخت کرده‌اید، متغیر باشد. در برخی موارد، تراکنش‌ها ممکن است تا چند دقیقه یا حتی ساعاتی طول بکشند تا توسط ماینرها تأیید شوند و در دفتر کل بیتکوین ثبت شوند.

افزایش تعداد تراکنش‌ها در بلاکچین بیتکوین و ترافیک بالا در این شبکه، موجب بروز تراکنش‌های تایید نشده می‌شود. یکی از دلایل اصلی این مسئله، عدم تغییر اندازه بلاک به 1 مگابایت در بلاکچین بیتکوین است که باعث می‌شود این مسئله ثابت باقی بماند. در حال حاضر، روزانه حدود 200,000 تراکنش در بلاکچین بیتکوین انجام می‌شود. در نوامبر 2017 که بیتکوین رشد قابل توجهی داشت، شاهد 300,000 تراکنش در روز بودیم که باعث افزایش چشمگیر کارمزد تراکنش‌ها شد.

دلایل اصلی تراکنش‌های تایید نشده بیتکوین را می‌توان در سه بخش اصلی زیر دسته‌بندی کرد:

ترافیک بالای تراکنش: افزایش تعداد تراکنش‌ها و استفاده گسترده از شبکه بیتکوین می‌تواند باعث ایجاد ترافیک بالا در شبکه شود. این موضوع می‌تواند منجر به تاخیر در تایید تراکنش‌ها و انباشت تراکنش‌های تایید نشده شود.

کارمزد پایین تراکنش‌ها: در بیتکوین، تعیین کارمزد برای تراکنش‌ها اهمیت دارد. زمانی که کارمزد پرداختی برای تراکنش کمتر باشد، احتمال بالاتری وجود دارد که تراکنش به تأیید ماینرها برسد. اگر تعداد تراکنش‌های با کارمزد کم زیاد شود، تراکنش‌های با کارمزد بالا بیشتری در اولویت قرار می‌گیرند و تراکنش‌های با کارمزد کمتر ممکن است زمان طولانی‌تری برای تایید بیشتر داشته باشند یا حتی تایید نشوند.

استفاده از پروتکل‌های قدیمی: برخی از کاربران ممکن است از نسخه‌های قدیمی نرم‌افزار بیتکوین استفاده کنند که پروتکل‌های قدیمی را پشتیبانی می‌کنند. این موضوع باعث ایجاد تراکنش‌های تایید نشده می‌شود، زیرا نسخه‌های قدیمی نمی‌توانند با تغییرات و به‌روزرسانی‌های جدید شبکه سازگار شوند و تراکنش‌ها را به درستی پردازش کنند.

چگونه با تراکنش‌های تایید نشده بیت کوین باید برخورد کرد؟

در صورتی که با تراکنش‌های تایید نشده بیت کوین مواجه شدید، می‌توانید اقدامات زیر را برای حل مشکل انجام دهید. اگر تراکنش شما تایید نشده است، ممکن است بخواهید به تراکنش پیگیری کنید و یا اصلاح آن را انجام دهید.

  • صبر کنید: اگر تراکنش شما تایید نشده است، ابتدا باید صبر کنید. زمانی که شبکه بیت کوین شلوغ است و کارمزد‌ها برای تایید تراکنش‌ها بالا است، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا تراکنش شما تایید شود. در این موارد، باید صبور باشید و صبر کنید تا تراکنش تایید شود.
  • بررسی کارمزد: اگر می‌خواهید تراکنش بیت کوین را تسریع کنید، می‌توانید مقدار کارمزد را افزایش دهید. این کار می‌تواند باعث جلب توجه ماینرها شود و تراکنش شما را در بلوک‌های بیت کوین اولویت دهند. اما باید توجه داشته باشید که افزایش کارمزد ممکن است هزینه بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.
  • استفاده از سرویس‌های شتاب‌دهنده تراکنش: برخی وبسایت‌ها و سرویس‌های آنلاین وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا تراکنش بیت کوین را سریع‌تر تایید کنید. این سرویس‌ها معمولاً هزینه‌ای دریافت می‌کنند، اما برخی از آنها نیز خدمات رایگانی ارائه می‌دهند. با استفاده از این سرویس‌ها، شما می‌توانید سرعت تایید تراکنش خود را افزایش دهید.

در نهایت، برای توجه به ماهیت بلاکچین بیت کوین، باید بدانید که تراکنش‌هایی که به یک بلوک افزوده شده‌اند، تایید نشده نمی‌توانند لغو یا باطل شوند. به همین دلیل، شرکت‌های جهانی در حوزه ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، بدون نگرانی از بازگشت تراکنش، آنها را پذیرفته و به آنها اعتماد می‌کنند.

بعدی قرار گیرد و توسط ماینرها تایید و انجام شود. در صورتی که به دلایلی کارمزد تراکنش بیت کوین بسیار پایین در نظر گرفته شده است و مدت زمان زیادی است که تراکنش بیت کوین شما تایید نشده است، می‌توانید از سرویس‌های زیر استفاده کنید.

  • سایت ViaBTC: این سرویس به شما امکان می‌دهد تا تراکنش بیت کوین خود را با کارمزد کمتری به استخر ماینرها ارسال کنید. با استفاده از این سایت، می‌توانید سرعت تایید تراکنش خود را افزایش دهید.
    لطفا توجه داشته باشید که این سرویس‌ها ممکن است هزینه‌هایی برای شما داشته باشند و برخی از آنها نیز خدمات رایگانی ارائه می‌کنند. اما باید به این نکته توجه کنید که افزایش کارمزد ممکن است هزینه بیشتری را به همراه داشته باشد.

سایت BTC.com، اولین وبسایت برای علاقمندان به بلاکچین است.

این وبسایت یک سرویس رایگان برای افزایش سرعت تراکنش‌های بیت کوین فراهم می‌کند. همچنین یک سرویس پولی نیز در اختیار قرار دارد که در صورت نیاز فوری به تراکنش، می‌تواند مفید باشد. برای استفاده از این سایت، نیازی به عضویت ندارید، فقط باید شناسه تراکنش معوق (TXID) را وارد کنید. لازم به ذکر است که حداقل کارمزد تراکنش باید 0.0001 بیت کوین در هر کیلوبایت باشد تا این سرویس قابل استفاده باشد.

سرویس ViaBTC تنها امکان تسریع حداکثر 100 تراکنش در ساعت را ارائه می‌دهد و در صورتی که تعداد تراکنش‌ها بیشتر از این باشد، باید سرویس پولی آن را خریداری کنید. برای یافتن شناسه تراکنش بیت کوین، می‌توانید آدرس بیت کوین را در کاوشگرهایی مانند btc.com یا blockchain.com وارد کنید. همچنین شناسه تراکنش در کیف پول فرستنده نیز قابل مشاهده است. با این حال، تایید تراکنش‌های تایید نشده بیت کوین همواره از طریق این روش‌ها کارآمد نیست.

  • سایت Btc.com

Btc.com یک سایت برای علاقمندان به بلاکچین است که خدمات تسریع تراکنش بیت کوین را با همکاری استخرهای ماینینگ دیگر ارائه می‌دهد. با استفاده از این سرویس، افراد قادر خواهند بود تا احتمال تایید تراکنش‌های خود را در یک ساعت به 75 درصد و در 4 ساعت به 98 درصد افزایش دهند. در صورتی که تراکنش در مدت 12 ساعت تایید نشود، مبلغ کارمزد پرداختی به پرداخت کننده بازپرداخت خواهد شد.

  • اپلیکیشن Bitcoin Afterburner

این اپلیکیشن توسط شرکت Sumourai ایجاد شده است و به عنوان یک منبع باز در دسترس است. اپلیکیشن Bitcoin Afterburner طراحی شده است تا به فرآیند تایید تراکنش‌های تایید نشده در شبکه بیت کوین سرعت بخشیده و به شما کمک کند. این اپلیکیشن می‌تواند همانند یک جعبه ابزار اضطراری در مواقع ضروری به شما کمک کند. برای استفاده از این برنامه، باید کیف پول خود را در اپلیکیشن وارد کنید تا تمام تراکنش‌های تایید نشده در کیف پولتان را بررسی کنید. بدون توجه به اینکه آیا قصد ارسال یا دریافت بیت کوین را دارید، Bitcoin Afterburner قادر است روند تایید هر دو نوع تراکنش را سرعت بخشد.
با کلیک بر روی تب “تراکنش‌های مسدود شده و تایید نشده”، می‌توانید هزینه مورد نیاز برای افزایش سرعت تراکنش‌های بیت کوین را مشاهده کنید و در صورت تمایل آن را پرداخت کنید تا تراکنش در بلاک بعدی قرار گیرد و تایید شود. Bitcoin Afterburner یک کیف پول نیست، بلکه تنها ابزاری است برای افزایش سرعت تراکنش. هزینه استفاده از این ابزار 5.99 دلار به علاوه هزینه ماینر است. این برنامه برای دستگاه‌های اندرویدی در دسترس است.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *