0

اترنیتی چین (Ethernity Chain) یعنی چه؟

اترنیتی
بازدید 198

در این مقاله، ما به بررسی اترنیتی چین (ERN) می‌پردازیم، که یک پروژه جدید بلاکچین بر پایه اتریوم است که توسط یک گروه از خلاقان، هنرمندان و کارآفرینان تایید شده است. اترنیتی چین یا زنجیره ابدیت، یک بازار هنر دیجیتال است که برای تولید NFT های تایید شده (توکن‌های غیرقابل تعویض) طراحی شده است. به طور خاص، پلتفرم اترنیتی چین مجموعه‌ای از آثار هنری دیجیتال و کارت‌های تجاری طراحی شده توسط هنرمندان و طراحان را به فروش می‌رساند. هدف اصلی این پلتفرم، کمک به خیریه‌ها و یا اهدای بخشی از سود هنرمندان به یک موسسه خیریه انتخاب شده توسط آنها است و از طریق حراج NFT ها به ترویج خیر اجتماعی کمک می‌کند.

نکته‌ی مهم این است که انسان‌ها علاقه ذاتی به هنر دارند و رشد چشمگیر در تقاضای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نشانگر آن است. با این حال، صنعت هنر NFT به دلیل اشباع شدن به چالش‌هایی مانند سرقت، سرقت ادبی و کلاهبرداری از طرف هکرهایی که به دنبال سود سریع هستند، روبرو شده است. در اینجا، اترنیتی چین به عنوان یک مکان برای دسترسی به NFTهای معتبر و در عین حال ایجاد تفاوت در جامعه به کمک می‌رسد.

NFTها توکن‌های دیجیتالی بی‌نظیری هستند. برخلاف بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال که یکسان هستند و 1 بیتکوین با هر بیتکوین دیگری قابل تعویض است، هر NFT دارای رمزنگاری منحصر به فرد خود است. پلتفرم Ethernity به کاربران امکان می‌دهد تا کلکسیون‌های رمز دیجیتالی را خریداری و معامله کنند که شامل تصاویر نمادین و محتوای مشتق شده از فوتبال، بسکتبال، موسیقی و فیلم است.

یادگاری‌های ورزشی به‌طور قبلی نشان داده‌اند که NFTهای فوق‌العاده موفقیت‌آمیز هستند. به‌عنوان مثال، NBA Top Shot با لیست کردن یادگاری‌های بی‌نظیری که لحظات نمادین تاریخ بسکتبال را ثبت می‌کنند، فروشی به ارزش 31 میلیون دلار داشت.

پلتفرم اترنیتی چین (Ethernity Chain (ERN))

یک پلتفرم جامعه‌محور است که بر پایه بلاکچین اتریوم ساخته شده است و یک بازار زنجیره‌ای برای نسخه‌های محدود و NFTهای تأییدشده (aNFT) از نام‌های برتر در صنعت خلاقیت و سرگرمی فراهم می‌کند.

با همکاری استراتژیک با برخی از نام‌های برجسته در زمینه ورزش، سرگرمی، هنر، محتوا و مجموعه‌های دیجیتال، Ethernity به نوآوری فضای NFT با یکپارچه‌سازی آن با امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) توجه کرده و به منظور ارائه شفافیت و اعتبار متمرکز شده است.

راه‌اندازی رسمی اترنیتی چین در مارس 2021 توسط گوینده آمریکایی بروس بافر انجام شد که همچنین مجموعه‌ی aNFT خود را روی این پلتفرم معرفی کرد. از آن زمان، چهره‌های برجسته‌ای مانند شکیل اونیل و لیونل مسی نیز مجموعه‌های NFT خود را در اترنیتی چین لیست کردند.

Ethernity با استفاده از توکن اصلی خود، ERN، بر روی هدایت جریان اصلی پذیرش NFT تمرکز کرده است، زیرا صنعت به سوی وب ۳ و متاورس در حال تغییر است.

همانطور که اشاره شد، اترنیتی چین پروژه خود را در اوایل سال 2021 راه‌اندازی کرد، همان زمانی که NFTها وارد گفتمان اصلی شدند. از آن زمان، NFTها با تأیید جک دورسی، آزالیا بنکس، ایلان ماسک، گریمز و مارک کوبان مورد توجه قرار گرفته‌اند.

با توجه به محبوبیت و سودآوری NFTها، خرید دارایی‌های دیجیتال ممکن است مخاطره‌آمیز باشد. بیشترین تقلب‌ها و کلاهبرداری‌ها در این زمینه وجود دارد و توکن‌های تقلبی در بازار قابل دسترس هستند. اترنیتی تضمین می‌کند که شما یک توکن قانونی می‌خرید، یعنی یک رمزی که توسط بلاکچین تأیید شده است و با اصول جنبش مالی غیرمتمرکز همخوانی دارد.

برای استفاده از اترنیتی چین، در ابتدا باید کیف پول MetaMask خود را برای ارتباط با این پلتفرم متصل کنید.

اترنیتی چین بر پایه اتریوم عمل می‌کند؛ اما با توجه به ادغام اخیر اتریوم که آن را از مدل اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) منتقل کرد، این پلتفرم از بهره‌برداری بیشتری بهره‌می‌برد. به عبارت دیگر، اترنیتی چین سریعتر، مقیاس‌پذیرتر و کارآمدتر از نظر انرژی است.

پس از ادغام، اترنیتی اعلام کرد که تنها NFTهایی را پشتیبانی می‌کند که با زنجیره اثبات سهام اتریوم سازگار هستند. علاوه بر این، اترنیتی چین یک پلتفرم دیفای دارد که کاربران می‌توانند از توکن ERN برای مشارکت در سهامداری LP، STONES farming، استیکینگ ثابت و Satoshi Staking بهره ببرند.

در مقابل، OpenSea یکی از رقبای اترنیتی چین است و یک بازار بزرگ برای خرید و فروش NFTها است.

در حالی که OpenSea و Ethernity هر دو بازار NFT مبتنی بر اتریوم هستند، این دو پلتفرم دارای رویکرد‌های نسبتاً متفاوتی در قبال پذیرش NFT هستند.

OpenSea به عنوان یکی از نام‌آشناترین نام‌ها در فضای NFT محسوب می‌شود و از حجم بالای معاملات برخوردار است و با میلیون‌ها NFT پر شده است. با این حال، این پلتفرم با واکنش شدید هنرمندان و سرمایه‌گذاران مواجه شده است به دلیل افزایش کلاهبرداری و سرقت توسط هکرها.

احراز هویت یک چالش مهم در OpenSea است زیرا هر فردی می‌تواند NFT خود را در این پلتفرم ایجاد کرده و در حراج قرار دهد. همچنین، تقسیم درآمد حاصل از فروش NFT بین پلتفرم و فروشندگان انجام می‌شود.

به عبارتی، Ethernity در مورد اصالت NFT ها دقیقتر و امنتر است و ANFT های کمیاب و محدودی را مانند آثار هنری دیجیتال و کارت‌های تجاری از سوی هنرمندان برتر تأیید می‌کند. کاربران به راحتی می‌توانند با توجه به مهر آبی رسمی اترنیتی چین که در بالای هر مجموعه قرار دارد، صحت NFT ها را تأیید کنند.

نیک رز نترتساس، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران زنجیره اترنیتی و آزمایشگاه اترنیتی است. وی یک علاقه‌مند به رمزارزها و حفاظت از محیط زیست است. او با اتحاد هنرمندان و همفکران در این هدف، معتقد است که پلتفرم Ethernity می‌تواند در ادغام NFT با خیرین اجتماعی کمک کند.

این پروژه توسط یک تیم متشکل از تکنولوژیست‌های بسیار با تجربه از جمله مک فولیا (مهندس ارشد)، اوانجلوس دیامانتیس (مدیر مالی) و آدریان باشوک (مدیر ارتباطات و بازاریابی) به همراه سایر استعدادهای برجسته حمایت می‌شود.

شرکای استراتژیک و سرمایه‌گذاران این پروژه شامل Kenetic، BlackEdge Capital و Morningstar Ventures می‌شوند.

ERN یک توکن است که اکوسیستم اترنیتی را تقویت می‌کند و برای ارائه ارزش نهایی به فعالان این اکوسیستم استفاده می‌شود.

موارد استفاده از ERN عبارتند از:

  • خرید aNFT: Ethernity یک بازار NFT دارد که در آن علاقه‌مندان به هنر و NFT می‌توانند NFT های تایید شده را با استفاده از توکن ERN خریداری یا فروش کنند. سه چهارم از توکن‌های ERN که از طریق تراکنش‌های NFT مانند حراج‌ها و فروش مستقیم جمع‌آوری شده‌اند، به مدت دو سال در یک قرارداد هوشمند قفل می‌شوند.
  • خرید بسته‌های اترنیتی: ERN برای خرید بسته‌های اترنیتی نیز استفاده می‌شود. این بسته‌ها شامل aNFT هایی هستند که توسط تیم خلاق اترنیتی مدیریت می‌شوند و شامل aNFT های کمیاب و انحصاری نیز می‌شوند.

LP Staking (سهامداری LP)

ERN همچنین برای پاداش دادن به دارندگان و کاربران طولانی مدت اکوسیستم اترنیتی استفاده می‌شود. برنامه سهامداری LP به جامعه اترنیتی نیازمند فراهم کردن نقدینگی برای جفت معاملات ERN/ETH در Uniswap V2 می‌باشد.

به کسانی که نقدینگی را به استخر نقدینگی ارائه می‌دهند، توکن‌های ارائه‌دهنده نقدینگی ERN-ETH-LP-UNI-V2 (LP) صادر می‌شود که نشان‌دهنده سهم آنها در استخر می‌باشد. پس از گذشت 30 روز، ارائه‌دهندگان نقدینگی با استفاده از توکن‌های ERN دریافت کننده APY (درصد بازده سالیانه) در حدود 100٪ تا 300٪ پاداش دریافت می‌کنند.

استیکینگ ثابت (Fixed Staking)

یکی از محصولات DeFi در Ethernity، استیکینگ ثابت است که به دارندگان توکن ERN اجازه می‌دهد توکن‌های خود را برای مدتی قفل کنند و توکن‌های ERN بیشتری را به دست آورند.

در اترنیتی، شما می‌توانید از طریق استیکینگ ثابت انواع مختلفی از پاداش‌ها را کسب کنید:

پاداش 1 – نرخ بهره 3٪ برای استیکینگ ERN به مدت 90 روز

پاداش 2 – نرخ بهره 8٪ برای استیکینگ ERN به مدت 180 روز

پاداش 3 – نرخ بهره 18.5٪ و پاداش NFT Ethernity برای استیکینگ به مدت 360 روز

به علاوه، استیکینگ ساتوشی نیز در دسترس است.

ERN همچنین می‌تواند از طریق سهام NFT ویژه، Ethernity Genesis: Satoshi، که به عنوان ادای احترام به خالق اصلی بیت‌کوین، یعنی ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده است، به دست آید. دارندگان ساتوشی NFT می‌توانند در هر دوره 24 ساعته، 10 توکن ERN را برای هر ساتوشی NFT شرط بندی کرده و کسب کنند. این سودها می‌توانند تا 360 روز انباشته شوند.

همچنین، توکن‌های ERN برای تسهیل STONES Farming در اترنیتی نیز استفاده می‌شوند. اگرچه STONES ارزش پولی ندارد و قابل انتقال نیست، اما با استفاده از آن می‌توانید NFTهای انتخاب‌شده در اترنیتی چین را بازخرید کنید و در رویدادهای STONES واقعی شرکت کنید. برای به دست آوردن STONES، شما فقط می‌توانید توکن‌های ERN را از طریق کیف پول MetaMask پرورش دهید.

ییلد فارمینگ در اترنیتی هر 24 ساعت به ازای هر توکن ERN، 1000 سنگ تولید می‌کند. عدم تعهد از قبل باعث می‌شود 70٪ از سودهای شما را از دست بدهید.

Ethernity همچنین با پالیگان همکاری کرده است تا امکان پل زدن توکن‌های ERN بین شبکه‌ی اتریوم و پالیگان را فراهم کند. این همکاری باعث می‌شود که اترنیتی به طور کامل سازگار با هر دو پلتفرم باشد و ابزارهای بیشتری برای دارندگان ERN ایجاد شود.

شبکه پالیگان همچنین روشی ارزانتر، سریعتر و با مصرف انرژی کمتر برای استخراج NFT نسبت به اتریوم ارائه می‌دهد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *