0

ادامه بحران در بازار رمزارز؛ یکی از بزرگان کریپتو اعلام ورشکستگی کرد

کریپتو اعلام ورشکستگی کرد
بازدید 407

شرکت بلاک‌فای، که ارتباطات مالی نزدیکی با صرافی FTX داشت، به طور رسمی اعلام ورشکستگی کرد.

این موضوع به عنوان آخرین مورد از بحرانی است که صنعت کریپتو در سال ۲۰۲۲ با آن مواجه شده است.

بلاک‌فای (BlockFi)، یک شرکت مشهور در زمینه وام‌دهی و خدمات مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال، در یک بیانیه اعلام کرد که وضعیت ورشکستگی را تجربه کرده است. بعد از سقوط صرافی بزرگ FTX، بسیاری از شرکت‌های فعال در صنعت کریپتو، از جمله بلاک‌فای، به یک دوره بحرانی وارد شده‌اند و احتمالاً در آینده نزدیک تعداد شرکت‌های ورشکسته در این صنعت افزایش خواهد یافت.

مشکلات شرکت بلاک‌فای، طبق گزارش نیویورک تایمز، از اوایل بهار امسال ریشه‌گرفت؛ زمانی که سقوط تعدادی از شرکت‌های تأثیرگذار در صنعت کریپتو باعث شوک و ناپایداری بازار شد و قیمت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به طور قابل توجهی کاهش یافت. صرافی FTX در اواخر بهار اعلام کرد که یک خط اعتبار به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بلاک‌فای اختصاص داده است. یکی از بندهای این قرارداد، به صرافی FTX امکان می‌داد تا در صورت تمایل، بلاک‌فای را از خود جدا کند.

با اختصاص خط اعتبار به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار، بلاک‌فای ارتباطات مالی نزدیکی با صرافی FTX برقرار کرد. اما پس از افشاگری درباره سیاست‌های مالی FTX در هفته‌های اخیر، بلاک‌فای به سرعت پایداری خود را از دست داد و وارد بحران شد. چند روز پس از ورشکستگی صرافی FTX، بلاک‌فای توانایی برداشت وجوه را برای کاربران را متوقف کرد و به شدت تحت تأثیر فروپاشی FTX قرار گرفت. بلاک‌فای بیان کرد که هنوز بخشی از کمک مالی مبتنی بر خط اعتبار را برداشت نکرده است و دارایی‌هایی در پلتفرم FTX نیز دارد.

بلاک‌فای، شرکت وام‌دهی رمزارز، تنها شرکتی نیست که در سال جاری ورشکستگی کرده است. پس از زمستان پرحاشیه که با کاهش ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین در یک هفته همراه بود، دو شرکت به نام‌های Celsius Network و Voyager Digital اعلام کردند که ورشکستگی می‌کنند.

بلاک‌فای، که مرکز اصلی آن در ایالت نیوجرسی آمریکا قرار دارد،

در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و تا سال گذشته تعداد بیش از ۴۵۰٬۰۰۰ مشتری خرده‌فروشی را به خود جذب کرده بود. این مشتریان قادر بودند در چند دقیقه به راحتی وام‌های رمزارزی را دریافت کنند. یکی از بنیان‌گذاران بلاک‌فای چند ماه پیش گفته بود: “ما هنوز در آغاز این داستان هستیم.”

سازمان‌های نظارتی بارها فعالیت‌های شرکت بلاک‌فای را مورد بازرسی قرار داده‌اند. در اوایل سال ۲۰۲۲، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به دلیل عدم ثبت اسناد مالی، یکی از واحدهای تجاری بلاک‌فای را با جریمه ۱۰۰ میلیون دلار مجازات کرد. پیش از این جریمه ۱۰۰ میلیون دلاری، کمیسیون در یک اطلاعیه هشدار داده بود که شرکت‌های فعال در حوزه وام‌دهی رمزارز در صورت نقض قوانین، مورد جریمه قرار خواهند گرفت.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *