0

اطلاعات رسمی بیت‌کوین در مکان مخفی قرار دارد (به‌روزرسانی: حذف شد)

بیت‌کوین
بازدید 406

با توجه به اطلاعات موجود، بیت‌کوین یک شبکه عمومی و شفاف است که تمامی تراکنش‌ها و معاملات آن به صورت علنی در بلاکچین ثبت می‌شوند. بنابراین، اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها و معاملات بیت‌کوین عموماً به صورت علنی و قابل دسترسی هستند.

بنا به این توضیحات، ادعای مخفی بودن اطلاعات بیت‌کوین در مکان مخفی ناممکن به نظر می‌رسد. در حقیقت، امنیت بیت‌کوین بر پایه الگوریتم‌های رمزنگاری قوی و قابل اعتمادی که در شبکه بیت‌کوین استفاده می‌شود، بنا شده است.

با توجه به گزارش 9to5Mac، اپل در جدیدترین نسخه بتای macOS Ventura، سند رسمی بیت‌کوین را حذف کرده است. همچنین، بر اساس گزارش Waxy، نسخه PDF سند رسمی (وایت‌پیپر) بیت‌کوین در تمامی نسخه‌های سیستم‌عامل macOS از سال ۲۰۱۸ (نسخه موهاوی) به بعد وجود دارد. تعداد زیادی از کاربران مک این ادعا را تأیید کرده‌اند. سند رسمی بیت‌کوین در نسخه‌های سیرا (۱۰.۱۳) و نسخه‌های قدیمی‌تر وجود ندارد.

اگر از سیستم‌عامل macOS استفاده می‌کنید، می‌توانید ترمینال را باز کرده و دستور زیر را جستجو کنید:

اگر شما در حال استفاده از macOS 10.14 و نسخه‌های جدیدتر هستید، فایل PDF بیت‌کوین برای شما باز می‌شود.

در صورتی که علاقه‌ای به استفاده از ترمینال ندارید، می‌توانید فایندر را باز کنید و به مسیر System→Library→Image Capture→Devices بروید. سپس دکمه Control را نگه داشته و روی فایل VirtualScanner.app کلیک کنید. سپس وارد Show Package Contents شوید و به مسیر Contents→Resources بروید. در نهایت، فایل simpledoc.pdf را باز کنید.

سند رسمی بیت‌کوین در ابزار Image Capture با نام Virtual Scanner II به عنوان نمونه‌ای از دستگاه استفاده می‌شود. این فایل ممکن است مخفی باشد یا به‌صورت پیش‌فرض روی تمامی دستگاه‌ها نصب نشده باشد. دلیل قابل مشاهده نبودن Virtual Scanner II برای برخی از کاربران مشخص نیست. برخی از کاربران می‌گویند که Virtual Scanner II با قابلیت Import from iPhone ارتباط دارد.

اگر Virtual Scanner II در دستگاه شما وجود دارد، می‌توانید این گزینه را در Image Capture انتخاب کنید و سپس در بخش جزئیات (Details)، حالت رسانه را روی سند (Document) و رزولوشن رسانه را روی 72DPI تنظیم کنید. با انجام این کار، پیش نمایش صفحه اول سند رسمی بیت‌کوین نمایش داده می‌شود.

با اینکه این موضوع منجر به پرسش مهمی می‌شود: در میان تمام اسناد موجود در جهان، چرا سند رسمی بیت‌کوین؟

آیا یکی از پشتیبان‌های قوی بیت‌کوین در اپل مشغول به کار است؟

نام فایل simpledoc.pdf و حجم کوچک آن (تنها ۱۸۴ کیلوبایت) نشان می‌دهد که سند رسمی بیت‌کوین ممکن است برای آزمایش عملکرد سیستم‌عامل macOS به عنوان یک گزینه مناسب انتخاب شده باشد و قرار نبوده است تا توسط کاربران عادی مشاهده شود.

این تنها یک نکته عجیب در سیستم‌عامل macOS نیست. در پوشه Resources، یک فایل به نام cover.jpg وجود دارد که برای آزمایش قابلیت سیستم در پخش تصاویر در آن قرار گرفته است. این فایل یک تصویر JPEG با وضوح ۲٬۶۳۴ در ۳٬۹۱۶ پیکسل است و یک منظره از جزیره ترژر در خلیج سان فرانسیسکو را نشان می‌دهد. این فایل هیچ اطلاعات متادیتای EXIF ندارد.

 

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *