0

افزایش ۴۰ درصدی حملات فیشینگ

کسپرسکی
بازدید 404

کسپرسکی: افزایش ۴۰ درصدی حملات فیشینگ در حوزه رمزارزها در طول یک سال

گزارش شرکت امنیتی کسپرسکی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲، کلاهبرداری‌های فیشینگ در حوزه رمزارزها با افزایش ۴۰ درصدی روبرو بوده است.

گزارش اخیر شرکت امنیت سایبری کسپرسکی نشان می‌دهد که حمله‌های فیشینگ در دنیای کریپتو در طول یک سال با افزایش ۴۰ درصدی روبرو بوده است. این گزارش فرایند رشد سرقت دارایی‌های دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران و کاربران حوزه رمزارزها را هدف قرار می‌دهند.

کسپرسکی یکی از شرکت‌های امنیتی مطرح جهان است که محصولاتی مانند آنتی ویروس را منتشر می‌کند. هدف اصلی این شرکت ارائه محصولات و خدماتی است که امنیت کاربران اینترنت را در برابر همه تهدیدات محتمل ارتقا دهد.

به گزارش بیت‌کوینیست، مجرمان سایبری از تاکتیک‌های مختلفی برای انجام حمله‌های فیشینگ استفاده می‌کنند، ازجمله راه‌اندازی وب‌سایت‌های جعلی برای خرید و فروش رمزارز و ارسال ایمیل و پیام‌های فیشینگ به کاربران، با هدف به دست آوردن کلیدهای خصوصی و سایر اطلاعات حساب رمزارز آن‌ها.

بطور کلی، حمله فیشینگ به سوءاستفاده سایبری اشاره دارد که در آن، مهاجم خود را به عنوان یک موجودیت قانونی مانند یک صرافی رمزارز معرفی می‌کند. هدف این حمله فریب قربانیان برای افشای اطلاعات حساس مانند کلیدهای خصوصی یا رمزهای عبور است.

مهاجمان اغلب از ایمیل‌ها، پیام‌ها یا وب‌سایت‌های تقلبی استفاده می‌کنند که ظاهر آن‌ها شباهت زیادی به نمونه‌های قانونی دارد و هدف آنها، سرقت دارایی‌های دیجیتال یا به دست آوردن اطلاعات شخصی قربانیان است.

یک نمونه بسیار قابل توجه، Trezor است که خدمات کیف پول سخت‌افزاری دارایی‌های دیجیتال را ارائه می‌دهد. این شرکت در تاریخ ۲۸ فوریه با انتشار پستی در توییتر برخی از فعالیت‌های مشکوک را در سیستم خود فاش کرد و به کاربران هشدار داد تا مراقب وب‌سایت‌های تقلبی Trezor باشند و عبارات بازیابی کیف پول خود را به دیگران فاش نکنند.

در یک گزارش دیگر، سرمایه‌گذاران آربیتروم در ماه مارس ۲۰۲۳ با یک سوءاستفاده مشابه روبرو شدند. بر اساس یک توییت ارسال شده توسط CeritK Alert در تاریخ ۲۵ مارس، عامل حمله سرور رسمی شرکت تحقیق و توسعه بلاکچین را به اختصار گرفت و از آن به عنوان یک وسیله برای انتشار اعلان‌ها و پیوندهای تقلبی استفاده کرد.

فیشینگ یکی از رایج‌ترین نوع حمله‌ها در فضای رمزارزها است که می‌تواند باعث خسارت‌های جدی برای قربانیان شود. بنابراین، سرمایه‌گذاران و کاربران رمزارزها باید در هنگام خرید و فروش، انجام معاملات و انتقال دارایی‌های خود بسیار مراقبت کنند.

گزارش اخیر نشان می‌دهد که تعداد حملاتی که به صنعت رمزارزها انجام می‌شود، در حال افزایش است. بنابراین، مهم است که سرمایه‌گذاران فقط از صرافی‌ها و کیف‌پول‌های قابل اعتماد استفاده کنند.

کسپرسکی به سرمایه‌گذاران رمزارز توصیه کرد تا برای مقابله با حملات فیشینگ، اقدامات متعددی را انجام دهند. این تدابیر شامل فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای، استفاده از ابزارهای مدیریت رمز عبور و به‌روزرسانی نرم‌افزارها و سیستم عامل می‌شود.

 

 

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *