0

الگوی پرچم سه گوش در تحلیل تکنیکال به زبان ساده

الگوی پرچم سه گوش در تحلیل تکنیکال ارزد یجیتال
بازدید 291
الگوی پرچم سه گوش در تحلیل تکنیکال : تحلیل تکنیکال، از تحلیل‌های بسیار مهم و ضروری در دنیای بازارهای مالی از جمله فارکس، بورس و ارز دیجیتال است. البته از این تحلیل می توان در سایر بازارهای مالی مانند طلا و سکه نیز استفاده کرد. در تحلیل تکنیکال که با نمودارهای قیمتی سهام سرو کار دارد، کندل های بسیار زیادی ایجاد می شود.

این نمودار و کندل ها با مرور زمان و گذشت آن، تکرار می شود. در واقع می توان این ماجرا را یک رخداد طبیعی و تقریبا قطعی دانست. در تحلیل نمودارهای قیمتی در بازارهای مالی، اعتقاد بر این است که الگوهای قیمتی، حتما تکرار خواهد شد. اما اینجا بحث ما، تکرار نیست. بلکه می خواهیم پیرامون الگوهای تشکیل شده صحبت کنیم که تعداد آنها قابل ملاحظه است. یکی از این الگوها، الگوی پرچم سه گوش در تحلیل تکنیکال می باشد.

اگه دوست دارید با الگوی پرچم سه گوش در تحلیل تکنیکال بیشتر آشنا شوید، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. ما در اینجا به مواردی همچون مفهوم الگوی پرچم، اجزای تشکیل دهنده آن، الگوی پرچم سه گوش در روندهای نزولی و صعودی و نکات مهم در این مورد، پرداخته‌ایم.

الگوی پرچم سه گوش در تحلیل تکنیکال چیست؟

الگوی پرچم سه گوش در تحلیل تکنیکال، از الگوهای ادامه دهنده است. با این الگو می‌توان برای ورود به بازار و پیروی از روند جاری استفاده کرد زیرا می‌تواند روند و حرکت قیمت را در جهت فعلی بازار تایید می‌کند. شکل گیری الگوی پرچم سه گوش  زمانی است که قیمت یک ارز یا سهام و هر مورد معامله دیگر، در ابتدا یک افزایش یا کاهش شدید را تجربه می کند. در واقع این افزایش یا کاهش، می تواند در نمودار قیمتی، میله پرچم را ایجاد کند. بعد از این اتفاق، به جای اینکه حرکت میله پرچم ادامه دار باشد، نوسانات و عدم قطعیت های مختلفی را تجربه می کند.

 در چنین مواقعی، شما بعنوان تریدر و سرمایه گذار حرفه‌ای باید به دنبال دو خط همگرا بگردید. یکی از این نقاط، باید اوج باشد و دیگری با نقاط کف باشد. اگر نگاهی به این الگو بیندازید، تقریبا مثلث شکل است. قیمت ارز در این مثلث کوچک با شروع از عرضه و رسیدن به نقطه همگرایی در نوسان است و در نهایت پس از مرحله ادغام، شکست قیمت در همان جهت روند قبلی رخ می دهد.

تریدرها از این مدل استفاده می‌کنند تا حرکات قیمت در آینده را پیش بینی کنند این الگوی مثلث کوچک بسته به جهت حرکت قیمت، صعودی یا نزولی است.

اگر شما می‌خواهید از طریق تجزیه و تحلیل تکنیکال به الگوی پرچم سه گوش درست پیدا کنید و آن را تشخیص دهید، باید به نشانه‌های این الگو دقت کنید. همانطور که گفته شد، باید به دنبال دو جزء باشید. اولین جزء این الگو، نوار یا میله پرچم است که به دنبال یک صعود یا نزول شدید قیمتی ایجاد می شود. جزء دوم، همگرایی و ثبات قیمت است که تقریبا یک مثلث متقارن را با خطوط حمایت و مقاومت تشکیل می دهد. یک نکته مهم را نیز فراموش نکنید، آنهم اینکه نباید این الگو را با الگوهای مثلثی و گوه های نزولی یا پرچم های صعودی اشتباه بگیرید.

پرچم سه گوش صعودی

اجزای تشکیل دهنده الگوی پرچم سه گوش

وقتی صحبت از الگوهای خاص در تحلیل تکنیکال به میان می آید، معمولا شبیه به شکل خاصی هستند. برای مثال، الگوی مثلثی ساده که در هر صورت از 3 ضلع تشکیل می شود و در نهایت تشکیل یک مثلث می دهد.

الگوی پرچم سه گوش نیز باید شبیه به یک پرچم 3 گوش باشد. اما این پرچم علاوه بر داشتن مثلث سه گوش، باید چیزی هم به عنوان میله یا نوار پرچم داشته باشد. تمام این نقاط روی نمودار قیمت و حرکت مشخص است و میتوان آنها را به صورت فرضی یا با استفاده از اندیکاتور مخصوص به یکدیگر متصل کرد تا شکل نهایی بدست بیاید. از این رو، الگوس مورد نظر، دارای اجزا زیر است:

1.       میله پرچم:

موج ورودی به داخل پرچم یا مثلث مورد نظر را پرچم می نامند که حد فاصل بین کندل اولیه پرچم و حمایت و مقاومت قبلی است.

2.       مثلث یا پرچم سه گوش:

اگر نگاهی به مثلث پرچم بیندازید، این مثلث حالت متقارن داشته که ابتدای آن عریض است و انتخاب به شکل مخروطی شکل خاتمه پیدا می کند. قسمت پرچم این الگو، دو خط روند همسو با یکدیگر را نشان می دهد که این خطوط، نقش حمایتی و مقاومتی را ایفا می کند.بر همین اساس، قسمت پرچم این الگو، ظاهری شبیه به یک مثلث متقارن پیدا می‌کند. به همین دلیل، آن را الگوی پرچم سه گوش نام‌گذاری کرده‌اند.

الگوی پرچم سه گوش صعودی

الگوی پرچم سه گوش صعودی در روندهای صعودی بیانگر این است که رشد سریع قیمت در کندل‌های آینده ایجاد خواهد شد. برای اینکه راهی مطمئن و کم ریسک برای کسب سود از این الگو پیدا کنید، باید نقاط امن ورود به هنگام شکل گیری این الگو را بشناسید. در الگوی صعودی، 2 نقطه امن برای ورود وجود دارد. اولین نقطه مربوط به بعد از شکست سقف پرچم و دومین نقطه نیز بعد از پولبک زدن قیمت به سقف شکسته شده پرچم است.

اگر دوست دارید از این الگو استفاده کنید، باید سود اول را به اندازه قاعده پرچم و حد سود را به اندازه ارتفاع میله پرچم، بالاتر از نقطه شکست پرچم سه گوش، ترسیم کنید. هنگام مشاهده این الگو در میانه یک روند صعودی، بهتر است حد ضرر را کمی پایین‌تر از آخرین دره‌ تشکیل شده درون پرچم قرار دهید.

الگوی پرچم سه گوش نزولی

الگوی پرچم سه گوش نزولی که یک الگوی تحلیل تکنیکال است، تداوم حرکات قریب القوع و یک دفعه ای نزول قیمت را نشان می دهد. نحوه مکانیسم این الگو، دقیقا برعکس الگوی صعودی است که به آن پرداخته شد. در واقع می توان گفت به جای اینکه ثبات و همگرایی پس از حرکت رو به بالا ایجاد شود، ابتدا یک کاهش شدید در بازار رخ می دهد و ستون الگوی پرچم سه گوش را تشکیل می دهد. سپس در حرکت رو به پایین این الگو، یک مکث ایجاد شده و خطوط حمایت و مقاومت ان، تشکیل یک مثلث می دهند.

این الگو را الگوی پرچم نزولی می نامند. وقتی این الگو تشکیل شود، اتفاقی که رخ می دهد، در جهت شکسته شدن خط حمایت و ادامه دار شدن حرکت نزولی است. تماشای پرچم سه گوش نزولی از دیدگاه تحلیلگران تکنیکال به معنای ادامه روند نزولی قیمت پس از شکسته شدن بازار به زیر خط حمایت است.

دلیل به وجود آمدن این روند و تشکیل الگو پرچم سه گوش نزولی در بازار این است که در ابتدا یک احساس منفی شدید در بازار وجود دارد که منجر به عقب نشینی بازار و تشکیل ستون پرچم می شود. فروشنده هایی که در این بازار قیمت را کاهش داده اند، برای گرفتن سود خود، عقب نشینی می کنند از طرفی هم تریدرهای صعودی احتمال بازگشت قیمت را حس کرده و این توازن میان عرضه و تقاضا، قیمت را به سوی همگرایی و یک دست بین سطوح حمایت و مقاومت سوق می دهد. این یکدستی و یکپارچگی در این حالت، برای همیشه دوام نیاورده و بعد از مدتی حالت نمودار را نزولی می کند.

نکات مهم در مورد معاملات و تحلیل پرچم سه گوش

در استفاده از الگوی پرچم سه گوش در تحلیل تکنیکال باید به موارد زیر، دقت کنید:

·        در معاملات و تحلیل آنها با الگوهای فنی، باید مراقب حجم بازار باشید. اگر مشاهده کردید که بریک اوت مورد نظر شما با حجم بالا رخ داده است، به احتمال زیاد، معامله سود آوری پیدا کرده اید.

·        به برنامه خود پایبند باشید. آیا پین های سبک پرچم سه تلفنی که می بینید نامرئی هستند؟ آیا اندازه بازار به جای افزایش در حال کاهش است؟ گاهی اوقات بهتر است عقب نشینی کنید و معامله را شروع نکنید. تحت هیچ شرایطی برخلاف استراتژی خود عمل نکنید. آرام باشید و همیشه اهداف خود را به خاطر بسپارید.

·        وقتی الگویی مثلثی را دیدید، بدون تحقیق و بررسی وارد عمل نشوید. اگر معامله به سود شما پیش رفت، بعد از اینکه به هدف خود دست پیدا کردید، دارایی را بفروشید و کسب سود کنید. اما در صورتی که پیش بینی به نفع شما نبود، از معامله خارج شوید.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *