0

انتخاب تایم فریم در تنظیمات تریدینگ ویو چگونه است؟

انتخاب تایم فریم در تنظیمات تریدینگ ویو چگونه است؟
بازدید 1414

یکی از الزامات اصلی تریدینگ، تحلیل بازار است. برای انجام این کار، ابزارهای ترید قدرتمندی وجود دارد که تریدینگ‌ ویو، یکی از بهترین آن‌هاست. با استفاده و اعمال تنظیمات تریدینگ‌ ویو، می‌توان به یکی از کامل‌ترین پلتفرم‌های تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی دسترسی پیدا کرد که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

تریدینگ‌ ویو در واقع پلتفرم معاملاتی است که امکان استفاده از ابزارهای مالی تحلیلی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. تایم فریم یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌ تنظیماتی این پلتفرم است که نمودارهای قیمتی را در یک بازه زمانی مشخص ارائه می‌کند. در ادامه، بیشتر با این پلتفرم و نحوه اعمال تنظیمات تایم فریم آشنا می‌شویم. تا انتها با ما همراه باشید.

تریدینگ‌ ویو چیست؟

تریدینگ ویو (Tradingview) یک سایت اینترنتی است که نمودارها و اندیکاتورهای بازارهای مالی را ارائه می‌کند. این سایت علاوه بر اینکه نمودار قیمت ارزهای دیجیتال را نمایش می‌دهد، اطلاعات کاملی از جفت‌ارزها، سهام کشورهای مختلف، شاخص‌ها و فلزات را در اختیار تحلیلگران می‌گذارد. همچنین، ابزارهای لازم برای تحلیل را نیز برای آن‌ها فراهم می‌کند و امکان به اشتراک‌گذاری نتایج را نیز داراست.

به دلیل این امکانات فوق‌العاده، این سایت به یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی تحلیلگران بازارهای مالی بدل شده است. در واقع بخش‌های مختلف تنظیمات تریدینگ‌ ویو به شما امکان می‌دهد که اندیکاتورهای تکنیکال را شخصی سازی کرده و نمودارها را تجزیه و تحلیل کنید. این اندیکاتورها شامل الگوها، خطوط و اشکالی هستند که میلیون‌ها تریدر در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنند. نکته جالبی که در مورد تریدینگ ویو وجود دارد، این است که این ابزار کاملا مبتنی بر وب است و نیازی نیست که نرم‌افزاری را دانلود کنید. البته، اگر استفاده از اپلیکیشن موبایل را ترجیح می‌دهید، نسخه ios و اندروید آن نیز در دسترس هستند.

ایجاد حساب کاربری در تریدینگ ویو

برای استفاده از امکانات و خدمات ارائه شده در سایت تریدینگ ویو، بهتر است که ابتدا حساب کاربری مخصوص خود را در این وب‌سایت ایجاد کنید. بدون داشتن حساب کاربری نیز امکان استفاده و اعمال تنظیمات تریدینگ‌ ویو وجود دارد؛ اما به صورت محدود ارائه می‌شود. بدین شکل که بعد از اتمام زمان محدودیت تریدینگ، پیام وارد شدن به حساب کاربری روی صفحه، نمایش داده می‌شود و درصورتی که حساب کاربری نداشته باشید، کلیه ترسیم‌های تکنیکال شما از بین خواهد رفت.

برای ایجاد حساب کاربری باید روی آیتم آدمک موجود در نوار بالایی صفحه اول سایت کلیک کنید. سپس از بین گزینه‌های ساخت حساب کاربری با ایمیل، گوگل، فیسبوک، لینکدین و توییتر، یکی را انتخاب کنید که ساده‌ترین روش آن، استفاده از گزینه ایمیل است. با انتخاب گزینه ایمیل و تعیین رمز برای آن، می‌توانید حساب خود را ایجاد کنید. با انجام این کار شما حساب کاربری عمومی در سایت تریدینگ ویو ایجاد می‌کنید که امکانات آن برای تریدرهای معمولی کافی است؛ اما اگر به دنبال استفاده از امکانات بیشتر و حرفه‌ای‌تری هستید، باید اکانت پولی سایت را از قسمت «Upgrade now» خریداری کنید.

تایم فریم به چه معناست و چرا تنظیمات آن در تریدینگ‌ ویو اهمیت دارد؟

همانطور که می‌دانید، موضوع زمان و دوره یا بازه زمانی در ترید و سرمایه‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت این موضوع به قدری اساسی و مهم است که‌ بدون درنظر گرفتن و انتخاب بازه‌ای که تغییرات قیمت در آن اتفاق می‌افتد، سرمایه‌گذاری و ترید معنایی ندارد.

تایم فریم (Time Frame) محدوده‌ زمانی است که امکان بررسی تغییر قیمت را فراهم می‌کند. با توجه به اینکه تریدرها و سرمایه‌گذاران برای فعالیت در بازارهای مالی، تغییرات قیمت را در دوره‌‌های زمانی مشخصی درنظر می‌گیرند؛ بنابراین اولین اقدام برای طرح‌ریزی یک استراتژی معاملاتی مناسب، تعیین و انتخاب تایم فریم مناسب با نحوه سرمایه‌گذاری است. به همین خاطر است که بسیاری از تریداران، مهم‌ترین بخش تنظیمات تریدینگ‌ ویو را تایم فریم می‌دانند؛ چراکه از طریق آن، امکان بررسی تغییرات قیمتی در یک بازه زمانی مشخص روی می‌دهد. لازم به ذکر است که تایم فریم امکان تنظیم در بازه زمانی کم‌تر از یک دقیقه تا ماهیانه را داراست.

انتخاب تایم فریم در تنظیمات تریدینگ ویو چگونه است؟

نحوه اعمال تنظیمات تایم فریم در تریدینگ‌ ویو دسکتاپ

همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره شد، تریدینگ‌ ویو یک سایت اینترنتی است که خدمات خود را در بستر وب ارائه می‌دهد و برای استفاده از تنظیمات آن نیازی به نصب نرم‌افزار خاصی نیست و به سادگی می‌توانید، تنظیمات تریدینگ‌ ویو تایم فریم را در دسکتاپ اعمال کنید. برای انجام این کار، سایت را باز کنید و در قسمت بالای صفحه سمت چپ، بعد از نام جفت ارز، بخش مربوط به تنظیمات تایم فریم وجود دارد. روی آن کلیک کرده و تمام تایم فریم‌های در دسترس را مشاهده کنید. سپس برای انتخاب و اضافه کردن گزینه مد نظر خود به تایم فریم‌های مورد علاقه، آیکون ستاره را انتخاب کنید تا گزینه انتخابی به لیست تایم فریم‌های پرکاربرد اضافه شود؛ کار شما به همین آسانی تمام شد.

نحوه انتخاب تایم فریم در تنظیمات تریدینگ‌ ویو در موبایل

با اینکه کار اعمال تنظیمات تایم فریم در نسخه دسکتاپ راحت است؛ اما برخی از افراد، تمایل به استفاده و اعمال تنظیمات تریدینگ‌ ویو در موبایل دارند. با اینکه کارایی تایم فریم در هر دو نسخه یکسان است؛ اما نحوه اعمال تنظیمات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

برای انجام تنظیمات تایم فریم در نسخه موبایلی، فقط کافی است که بعد از باز کردن چارت مورد نظر در قسمت پایین صفحه، روی تایم فریم پیش فرض که در کنار نام جفت ارز قرار دارد، کلیک کنید. بعد از انجام این کار، امکان انتخاب تایم فریم‌های مختلف از 1s تا 12M وجود دارد. گزینه دلخواه خود را با نگه داشتن انگشت روی آن، به لیست ستاره‌دار اضافه کنید. کار تمام است و به راحتی می‌توانید با بررسی تایم فریم‌ها در بازه مد نظر، تحلیل‌های خوبی ارائه کنید و به سود قابل‌توجهی برسید.

سخن پایانی

تریدینگ ویو یکی از بهترین سایت‌های تحلیلی نمودارهای قیمت برای سهام، فارکس و ارز دیجیتال است که کاربرانی از سراسر جهان دارد. کاربران با استفاده از این سایت و با اعمال تنظیمات تریدینگ‌ ویو تایم فریم، می‌توانند به نمودار دارایی‌های دیجیتال مختلف دسترسی داشته باشند و با استفاده از ابزارهای ترسیم و اندیکاتورهای مختلف روش‌های مختلف تحلیل تکنیکال را روی نمودار قیمت پیاده کنند. بدین ترتیب، کار تریدینگ‌ بسیار ساده‌تر و اصولی‌تر پیش می‌رود و کسب سود از خرید و فروش ارزهای دیجیتال دیگر یک چالش نخواهد بود. به شرطی که تمام نکات مربوط به تحلیل و تریدینگ‌ را به شکل اصولی، اجرایی کنید. نظر شما چیست؟ آیا تا به حال از تریدینگ‌ ویو استفاده کرده‌اید؟

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *