0

با افول صرافی‌های رمزارز، نیاز به بیت کوین به شدت احساس می‌شود

صرافی‌های رمزارز
بازدید 433

 صرافی‌های رمزارز در حال ترکیدن در دهه‌ی اخیر،

کمبود بیت کوین به شدت احساس می‌شود. سقوط صرافی FTX باعث شده است که ۷۰٬۰۰۰ واحد بیت کوین از گردش خارج شود.

یکی از تفاوت‌های بزرگ بیت کوین با ارزهای فیات و بیشتر رمزارزهای دیگر، محدودیت در عرضه‌ی ۲۱ میلیون واحدی آن در گردش است. طبق گزارش خبرگزاری کوین‌تلگراف، نابودی چند صرافی رمزارز در دهه‌ی اخیر طوری تأثیر گذاشته است که حداقل ۵٫۷ درصد از کل بیت کوین قابل عرضه (معادل ۱٫۲ میلیون واحد) به طور دائم از گردش خارج شده است.

عدم شفافیت در مورد گواهی اثبات ذخایر صرافی‌های رمزارز،

عامل اصلی سقوط ناگهانی آن‌ها بوده است و جدیدترین مورد این اتفاق را در صرافی بزرگ FTX مشاهده کردیم. بر اساس داده‌های تاریخی، ۱۴ صرافی رمزارز موجب نابودی مجموعاً ۱٬۱۹۵٬۰۰۰ بیت کوین شده‌اند که معادل ۶٫۳ درصد از کل ۱۹٫۲ میلیون بیت کوینی است که در حال حاضر در گردش است.

تحقیقات جیمسون لوپ، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری پلتفرم CasaHODL، نشان می‌دهد که بیشترین میزان بیت کوین از دست رفته بر اثر سقوط صرافی‌های رمزارز، به علت منحل شدن صرافی Mt. Gox رخ داده است. Mt. Gox در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و تا اوایل سال ۲۰۱۴ بیش از ۷۰ درصد از کل معاملات بیت کوین در سراسر جهان از طریق Mt. Gox انجام می‌شدند، اما این صرافی در همان سال اعلام ورشکستگی کرد.

با توجه به ارتباط مستقیم بین کمیاب شدن بیت کوین و ارزش آن به عنوان یک دارایی مرتبط، جیمسون لوپ می‌بیند که بیت کوین‌های تقلبی به اکوسیستم رمزارز تهدید می‌کنند. او معتقد است که اگر اکثر افراد به دنبال خرید بیت کوین تقلبی بروند، ارزش این رمزارز به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

تحقیقات نشان می‌دهد که حداقل ۸۰ دارایی رمزارز از عبارت “Bitcoin” در نام خود استفاده می‌کنند و هدف اصلی آن‌ها فریب دادن سرمایه‌گذاران درباره بیت کوین است. ارزش بازار ۱۴ مورد از این دارایی‌ها به بیش از یک میلیون دلار می‌رسد و سه مورد به طور صریح بیان می‌کنند که خود را به عنوان بیت کوین اصلی معرفی می‌کنند. سرمایه‌گذارانی که در خرید دارایی‌های تقلبی بیت کوین شرکت می‌کنند، تأثیر منفی بر روی قیمت بیت کوین اصلی دارند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *