0

بخش پیامکی آبان تتر هک شد

بخش پیامکی آبان تتر هک شد
بازدید 510

گزارش‌هایی بیان می‌کنند که از صبح امروز، برخی از کاربران صرافی آبان تتر، پیامکی دریافت کرده‌اند که اطلاعات محرمانه کیف پول‌های آن‌ها افشا شده و به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. در این پیامک، از مشتریان آبان تتر خواسته شده که دارایی‌های خود را به سرعت از این مجموعه خارج کنند.

پاسخ روابط عمومی آبان‌تتر :

روابط عمومی آبان‌تتر اعلام کرد که روز دوشنبه، ۲ مرداد ۱۴۰۲، پیامکی جعلی به صورت انبوه به حدود پانصد نفر ارسال شده است.
این پیامک از یک سرشماره اشتراکی بین کسب‌وکارهای مختلف، با مضمونی از این قرار که “اطلاعات کیف‌پول‌های کاربران افشا شده و به زودی منتشر می‌شود” و “امروز آخرین فرصت برای خارج کردن دارایی از آبان‌تتر است” به افراد ارسال شده است.
تیم صرافی آبان‌تتر، بلافاصله بعد از اطلاع یافتن از ارسال این پیامک‌های جعلی، سرشماره اشتراکی را مسدود ساخته و تمام پیگیری‌های لازم را جهت شناسایی عاملان انتشار این اکاذیب در پی گرفته است.
همزمان با ارسال این پیامک‌های جعلی، هجمه‌ای در توئیتر توسط برخی کاربران شکل گرفته است که در رابطه با امن بودن دارایی کاربران در آبان‌تتر اعلام نگرانی کرده‌اند.
به نظر می‌رسد ارسال پیامک‌های جعلی و هجمه‌ی توئیتری در ادامه آن، کاملاً برنامه‌ریزی شده و به قصدِ مخدوش کردن چهره برند آبان‌تتر صورت گرفته است. نکته جالب توجه این است که عمده این حساب‌های توئیتری فیک بوده و صرفاً پیام‌هایی غیرمستند و تکراری را منتشر کرده‌اند.
روابط عمومی آبان‌تتر همچنان اضافه کرد که تمام عملیات‌های صرافی آبان‌تتر، مطابق معمول و بدون هیچگونه نقصی در حال انجام است و کاربران می‌توانند با امنیت کامل به عملیات‌های خرید و فروش و واریز و برداشت بپردازند. تمام اطلاعات کاربران آبان‌تتر و دارایی‌هایشان نیز با رعایت تمام پروتکل‌ها، در امنیت کامل هستند.
به علاوه، تیم پشتیبانی آبان‌تتر، مطابق معمول به صورت ۲۴ ساعته از طریق چت آنلاین و از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۰۰:۰۰ بامداد از طریق تماس تلفنی در خدمت کاربران و پاسخگوی سوالات احتمالی آنان هستند.

این اتفاق، به بار دیگر، امنیت و زیرساخت صرافی‌های رمزارز داخلی کشور را به چالش کشیده و موجی از نگرانی را در میان فعالان این بازار به راه انداخته است. مشتریان آبان تتر باید به سرعت اقدام به بازیابی دارایی‌های خود کنند تا از دست دادن آن‌ها جلوگیری شود.

هک آبان تتر

کاربران صرافی آبان تتر در تماس‌هایی که با تیتر کوتاه داشتند، نگران از دست رفتن یا قفل شدن دارایی ارزی خود بودند و به دنبال راه حل و پاسخ مناسب از مدیران این صرافی بودند. ارزش سقف برداشت از حساب کاربری صرافی‌ها روزانه ۲۵ میلیون تومان بوده و امکان خروج تمام سرمایه‌ها در یکباره میسر نیست. این موضوع، اضطراب و نگرانی سرمایه‌گذاران را افزایش داده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این صرافی هک شده است یا اتفاق دیگری در شرف وقوع است. با اطلاعات تکمیلی، این موضوع را با مخاطبان رمزنگار 24 به اشتراک خواهیم گذاشت. به هر حال، کاربران صرافی آبان تتر نباید نگرانی خود را بیش از حد افزایش دهند و باید منتظر پاسخ مدیران این صرافی باشند.

شرکت ارسال کننده پیامک‌های صرافی آبان تتر، ارسال پیامک هکرها از طریق سامانه این صرافی را تایید کرده است. به گزارش زوم تک، روز گذشته تعدادی از کاربران صرافی آبان تتر، پیامکی دریافت کردند که بیانگر این است که اطلاعات محرمانه کیف پول‌های آن‌ها افشا شده و به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. اما ماجرا دقیقا چگونه بوده است؟

طبق اطلاعات منتشر شده توسط این صرافی، گروهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال ۹۷، صرافی آبان تتر را تأسیس کرده‌اند و بیش از ۳۲۰ رمزارز در این صرافی لیست شده‌اند و امکان خرید، فروش، انتقال و تبدیل آن‌ها در این صرافی فراهم شده است.

اخیراً نام این صرافی سر زبان‌ها افتاده و دلیل آن هم ارسال پیامکی است که در آن اعلام شده که اطلاعات محرمانه کیف پول کاربران این صرافی افشا شده و به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. تصویر این پیامک در ادامه آورده شده است.

تایید هک سامانه پیامکی آبان تتر

رسانه زوم تک با برخی از کاربران صرافی تماس گرفته تا ماجرا را بررسی کند. یکی از این کاربران اعلام کرد که پس از دریافت پیامک، سریعا پول خود را از حساب خود خارج کرد. او اظهار داشت که با این اقدام ضرر مالی هم دیده است اما ترجیح داد به جای گذاشتن پولش در معرض خطر، آن را خارج کند. کاربر دیگری نیز پیامک را دریافت کرده، اما اطلاعات بیشتری در مورد ماجرا ندارد و فکر می‌کند که پیامک شاید بخشی از یک حمله امنیتی باشد.

پس از بررسی های انجام شده، شرکت ارسال کننده پیامک اعلام کرد که پیامک از طریق یک شرکت ارسال پیامک به نام کاوه نگار برای کاربران فرستاده شده است. سرپرست فروش این شرکت نیز تایید کرد که پیامک از طریق پنل شرکت آبان تتر در کاوه نگار ارسال شده است. او افزود که این سرویس ممکن است هک شده باشد و شرکت پس از این اتفاق، سرویس ارسال پیام را می‌بندد تا مشکلات برطرف شود.

به نظر می‌رسد که باید بیشتر به امنیت و نحوه سرویس دهی شرکت‌های مرتبط با رمزارز توجه شود تا جلوی اینگونه حملات را بگیریم و سرمایه‌های مردم را در امان نگه داریم. رسانه زوم تک آماده است که هرگونه جوابیه از طرف شرکت های آبان تتر و کاوه نگار را منتشر کند.

منبع : تیتر کوتاه – برترین ها – زوم تک

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *