0

بهترین پروژه‌های شبکه پالیگان

شبکه پالیگان
بازدید 305

شبکه Polygon یک راه حل لایه دوم مقیاس‌پذیر است که به دلیل سرعت بالا و کارمزد پایین، در میان کاربران ارزهای دیجیتال بسیار محبوب است. با معرفی پروپوزال Polygan 2.0 و ارتقای شبکه به نسخه ولیدیوم zkEVM، انتظار اتفاقات هیجان‌انگیز در شبکه Polygon و پروژه‌های فعال روی آن را داریم. به همین منظور، در این مقاله قصد داریم بهترین پروژه‌های شبکه Polygon و دستاوردهای هر یک از آنها در زمینه دارایی‌های واقعی، وام‌دهی، مدیریت نقدینگی، مبادلات و پرداخت‌های غیرمتمرکز را معرفی کنیم.

در بیشتر رتبه‌بندی‌ها، پروژه‌های برتر معمولاً بر اساس ارزش کل قفل شده (TVL) تعیین می‌شوند. اما در این مقاله، قصد داریم بهترین پروژه‌های شبکه پالیگان را از زوایای مختلف بررسی کنیم.

  1. دارایی‌های دنیای واقعی (RWA)
  2. وام‌دهی
  3. صرافی غیرمتمرکز (DEX)
  4. مدیریت نقدینگی
  5. مبلغ پرداختی

تجزیه و تحلیل بهترین پروژه‌های شبکه پالیگان از این پنج زاویه، اطلاعات جالبی را درباره مسائل مالی این شبکه نشان می‌دهد.

یکی از پروژه‌های برتر در شبکه پالیگان، HMX است. HMX یک صرافی غیرمتمرکز اسپات و اهرمی است که در پالیگان فعالیت می‌کند. کاربران می‌توانند بازارهای اهرمی با نسبت تا 88 برابر را در این پلتفرم بدون اسلیپیج تجربه کنند. همچنین، آنها می‌توانند با واریز دارایی‌های معتبر به صندوق PLP (که به عنوان نقدینگی برای معامله‌گران اهرمی و نقدی در HMX عمل می‌کند)، به عنوان بازارسازان در HMX فعالیت کنند.

با توجه به این تحلیل، می‌توانیم از زوایای مختلف برترین پروژه‌های شبکه پالیگان را بررسی کنیم.

Angle یک پروتکل غیرمتمرکز، کارآمد و دارای وثیقه بیش از حد برای استیبل کوین است. این پروتکل از قراردادهای هوشمندی که بر روی بلاکچین‌های باز اجرا می‌شوند، تشکیل شده است. با راه‌اندازی Angle در نوامبر 2021، شما به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. از این پروتکل می‌توان برای صدور استیبل کوین‌هایی به نام agTokens استفاده کرد که برای بازتاب دادن ارزش دارایی‌هایی که به آنها متصل می‌شوند، طراحی شده‌اند. Angle از چندین ماژول مختلف یا مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند تشکیل شده است که از آنها می‌توان برای صدور و مدیریت استیبل کوین‌ها استفاده کرد.

Ovix یکی از پروژه‌های برتر در شبکه پالیگان است که یک پروتکل DeFi بازار نقدینگی غیرمتمرکز است و بر روی شبکه Polygon ساخته شده است. این پروتکل به کاربران امکان می‌دهد به راحتی با دارایی‌های دیجیتال خود وام بگیرند، وام بدهند و سود کسب کنند. سپرده‌دهندگانی که نقدینگی را به پروتکل ارائه می‌دهند، ممکن است درآمد غیرفعالی کسب کنند، در حالی که وام‌گیرندگان با استفاده از وثیقه اضافی، قادر به دریافت وام هستند.

PERI Finance یک پروتکل غیرمتمرکز برای صدور مصنوعی و تبادل مشتقات متقابل در زنجیره است که در شبکه پولکادات (Polkadot) فعالیت می‌کند. این پروتکل قابلیت فراهم کردن نقدینگی نامحدود را در این شبکه به ارمغان می‌آورد. با استفاده از PERI Finance، هر فرد می‌تواند به سادگی به محصولات مالی سنتی و دارایی‌های رمزنگاری شده دسترسی پیدا کند. همچنین، PERI Finance با استفاده از لایه دوم با استفاده از OVM (ماشین مجازی خوش‌بینانه)، راه‌حل‌هایی را برای مشکلات فعلی پروژه‌های DeFi در شبکه Ethereum ارائه می‌دهد، از جمله هزینه‌های بالای گس، سرعت پایین تراکنش و آسیب‌پذیری‌های مختلف مانند اجرای اولیه و وام‌های فلش.

در PERI Finance، هر فرد می‌تواند از فرصت دسترسی به طیف گسترده‌ای از دارایی‌های مالی و رمزنگاری سنتی در قالب محصولات مصنوعی بدون نیاز به اهرم و با حذف فرآیندهای ناراحت‌کننده که برای هر فردی که در تماس با دارایی‌های سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد، وجود دارد، بهره‌مند شود.

با استفاده از PERI و pUSD در بازار مالی سنتی، کاربران قادرند یک دارایی را به دیگری تبدیل کنند و همچنین موقعیت‌های بلند یا کوتاه در قراردادهای اهرمی زیر دارایی‌های مختلف را بدون هیچ محدودیتی ایجاد کنند.

Pynth به معنای Peri Synthetic asset، یک دارایی مصنوعی است که قیمت آن به قیمت دارایی پایه وابسته است. Pynth هایی که در حال حاضر توسط PERI Exchange ارائه می‌شوند، شامل فارکس، ارز دیجیتال و کالاها هستند.

گاما (Gamma) سومین و یکی از برترین پروژه‌های شبکه پالیگان است که یک پروتکل استراتژی مدیریت نقدینگی و سازنده بازار را ارائه می‌دهد و خدمات مدیریت نقدینگی متمرکز، خودکار و غیرنگهبانی را فراهم می‌کند. به طور خلاصه، کاربران گاما قادرند با واریز دارایی‌های رمزنگاری شده خود به استخرهای نقدینگی پروتکل، پاداش بیشتری را به دست آورند. پروتکل گاما به کاربران کمک می‌کند تا با مدیریت فعال و خودکار سرمایه‌های واریزی، سود بیشتری را به دست آورند. برای کاربرانی که به دنبال حداکثر سود از طریق ییلدفارمینگ (Yield Farming) و افزایش ارزش سبد ارزهای دیجیتال خود هستند، استفاده از بهینه‌ساز بازدهی مانند گاما گزینه‌ای ایده‌آل است.

Superfluid (سوپرفلوئید) یک پروژه است که برای آماده‌سازی زمینه برای پذیرش ارزهای دیجیتال به صورت انبوه، دو کار اساسی را انجام می‌دهد. اولین کار اصلاح سیستم مالی سنتی است تا با ارزهای دیجیتال سازگار شود و دومین کار تأمین نیازهای روزمره ما از طریق سیستم مالی جدید است. پروژه Superfluid به دقت این دو مورد را بهبود بخشیده است. در سیستم مالی سنتی، پرداخت‌ها بخش ثابت و حیاتی از زندگی ما است.

در جهان امروز، هیچ کس نگران دریافت حقوق یا پرداخت به موقع قبض تلفن نیست زیرا این نوع پرداخت‌ها عموماً به صورت خودکار انجام می‌شوند. بنابراین، همه ما می‌خواهیم همه جریان مالی سنتی با دنیای ارزهای دیجیتال همخوانی داشته باشد.

Stargate Finance (استارگیت فایننس)

Stargate Finance (استارگیت فایننس)، با اقدامات مهمی به سمت راه حل Omnichain (چندزنجیره‌ای) برای تحقق چشم‌انداز خود پیش رفته است. این پروتکل دارای یک رابط کاربری شفاف است که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی از یک کانال به کانال دیگر متصل شوند. Stargate توسط تیم لایه صفر (Layer Zero) منتشر شده است و به نظر می‌رسد قرار است توکن ZRO را عرضه کند. بنابراین، تعامل با deps (توابع معادله‌ای لایه صفر) یک گزینه خوب برای دستیابی به نهایت افت لایه صفر است.

Dex Finance (دکس فایننس)

Dex Finance یک سازمان غیرمتمرکز است که به عنوان ارائه‌دهنده سرمایه‌گذاری پایدار عمل می‌کند. در واقع، این اکوسیستم با ساده‌سازی استراتژی‌های معاملاتی، مجموعه‌ای از وسایل سرمایه‌گذاری پایدار را ارائه می‌دهد که توسط سرمایه‌گذاران ماهر طراحی شده است.

Dex Money Market (دکس مارکت مالی)

Dex Money Market یک پروتکل ذخیره‌الگوریتمی با استراتژی‌های ترکیبی خودکار چندمرحله‌ای و پاداش‌های ETF است. این پروتکل یک مکانیزم نظارتی واحد و نقدینگی متعلق به خود پروتکل را ارائه می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *