0

بیت کوین به عنوان واحد پولی در یک مسیر قانونی

بیت کوین
بازدید 399

آریزونا: اعلام بیت کوین به عنوان واحد پولی در یک مسیر قانونی

سناتور وندی راجرز ایالت آریزونا، قصد دارد مسیر السالوادور را در پذیرش بیت کوین دنبال کند. در سال گذشته، شرایط بیت کوین به طور کلی رضایت‌بخش نبود و ارزش آن به نسبت بالاترین سقف قیمتی حدود ۶۰ درصد کاهش یافت. این وضعیت باعث کاهش تبلیغات مربوط به بیت کوین شد. با این حال، هنوز بسیاری از افراد به موفقیت آینده این رمزارز اعتقاد دارند، از جمله وندی راجرز، سناتور ایالت آریزونا.

راجرز، یکی از طرفداران دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان است و در سال ۲۰۲۰ به مجلس سنای آریزونا منتخب شد. او چند روز پیش یک لایحه ارائه کرد که بیت کوین را در این ایالت به عنوان یک ارز قانونی تبدیل می‌کند. در حالی که در سال ۲۰۲۱ السالوادور نیز شاهد تبدیل بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی در آن کشور بودیم. در صورت تصویب لایحه راجرز، بیت کوین در ایالت آریزونا به عنوان یک واحد پولی قانونی مانند دلار در نظر گرفته خواهد شد و شهروندان قادر خواهند بود از آن برای پرداخت بدهی‌ها، مالیات و نیز برای خرید و فروش استفاده کنند.

چندین همکار جمهوری‌خواهان وندی راجرز، از جمله جف ونینگر و جی دی مسنارد، حمایت خود را از لایحه‌های مربوط به قانونی اعلام بیت کوین اعلام کرده‌اند. با توجه به ممانعت دموکرات‌های ایالتی، این لوایح می‌توانند با حمایت یکسان از سناتورها و نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت، به تصویب برسند. جمهوری‌خواهان در سنای آریزونا ۱۶ کرسی از ۳۰ و در مجلس نمایندگان ۳۱ کرسی از ۶۰ را در اختیار دارند.

به گزارش CNET، لایحه‌ای مشابه که راجرز در سال ۲۰۲۲ ارائه داده بود، به سرعت شکست خورد. او همچنین پیشنهاد داده است که در سال ۲۰۲۴ رأی‌دهندگان تصمیم گیری کنند که آیا رمزارز باید در ایالات متحده معاف از مالیات شود یا خیر.

در ماه آوریل، راجرز توییتی منتشر کرد و نوشت:

السالوادور یکی از کشورهایی است که به عنوان یک ارز قانونی بیت کوین را تأیید می‌کند. این کشور تحت رهبری رئیس‌جمهور نایب بوکله، حدود ۱۰۷ میلیون دلار برای خرید بیت کوین هزینه کرده است، اما ارزش این دارایی‌ها در حال حاضر به نصف کاهش یافته است. همچنین، دولت این کشور ۲۶۸ میلیون دلار دیگر را برای ایجاد زیرساخت بیت کوین و ارز دیجیتال هزینه کرده است، که شامل ۳۰ دلار پاداش برای تمامی افرادی است که در پلتفرم کیف پول رسمی آن، که به Chivo شهرت دارد، ثبت نام کرده‌اند.

منتقدان ادعا می‌کنند که پذیرش بیت کوین هزینه‌بر است و کشوری که در وضعیت مالی نامطلوبی قرار دارد، نمی‌تواند به آن بپردازد. از سوی دیگر، طرفداران بیت کوین ادعا می‌کنند که این رمزارز یک ابزار کارآمدتر برای تجارت استفاده می‌شود.

آریزونا تنها یکی از ایالت‌هایی نیست که در حال تنظیم قوانین مربوط به رمزارزها است. در هفته گذشته، نمایندگان قانونگذاری در ایالت‌های میسوری و می‌سی‌سی‌پی نیز در تلاش برای ایجاد قانونی بودند که حقوق شهروندان در استخراج بیت کوین را حفظ کند؛ این فرآیند در سال گذشته در نیویورک ممنوع شده بود.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *