0

حجم سرمایه‌های بربادرفته در بازارهای رمزارز به ۳۰ میلیارد دلار رسید.

بازارهای رمزارز
بازدید 496

تا کنون، کلاهبرداران در حوزه رمزارز بیش از ۳۰ میلیارد دلار از سرمایه‌های افراد را به سرقت برده‌اند و بر اساس پیش‌بینی‌ها، این مبلغ تا سال ۲۰۲۵ به افزایش خواهد پیوست.

کلاهبرداران در طی سال‌های گذشته تلاش کردند از فناوری بلاک‌چین و رمزارزها به منظور فریب سرمایه‌گذاران بهره‌برداری نمایند.

کلاهبرداری در صنعت کریپتو با استفاده از روش‌های متنوعی انجام می‌شود، از جمله پیشنهاد خرید اولیه توکن‌های جعلی، عملیات فیشینگ، طرح‌های پانزی و حملات باج‌افزاری. مجرمان سایبری معمولاً از تاکتیک‌های مهندسی اجتماعی مانند ایجاد وب‌سایت‌های جعلی یا حساب‌های رسانه‌های اجتماعی برای جلب اعتماد قربانیان استفاده می‌کنند و در نتیجه، افراد را به سرمایه‌گذاری یا اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود ترغیب می‌کنند.

به دلیل رونق چشمگیر صنعت رمزارزها در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که در معرض کلاهبرداری‌های این حوزه قرار می‌گیرند، افزایش یافته است. از طرفی، آسان شدن روند کلاهبرداری‌ها به افزایش این نوع اقدامات مجرمانه کمک می‌کند.

نتایج مطالعات Chainplay.gg نشان می‌دهد که در طی ۱۰ سال گذشته، بیش از ۳۰ میلیارد دلار کلاهبرداری در حوزه رمزارزها انجام شده است. از این مبلغ، تنها ۱۲ میلیارد دلار مربوط به اقدامات مجرمانه سال گذشته است که این آمار بسیار بزرگی است. بیش از ۶۷۳ مورد از این کلاهبرداری‌ها از طریق سرقت کیف پول‌های رمزارز انجام شده است. حملاتی که برای سرقت کیف پول‌های رمزارزی انجام می‌شود، بیشتر کاربران ایالات متحده را هدف قرار می‌دهد. از سوی دیگر، بیشترین میزان پولی که در این حوزه به سرقت رفته، به کشور ترکیه تعلق دارد.

به گزارش گیزموچاینا، منتظر بودن در فاصله بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ شاهد افزایش چشمگیر در حجم کلاهبرداری در حوزه رمزارزها خواهیم بود و بر اساس پیش‌بینی‌ها، این رقم در سال جاری به ۱۶ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. نکته جالب این است که تنها یک پنجم از این مقدار سرمایه‌های سرقت شده بازیابی شده است.

کلاهبرداری در صنعت رمزارزها به دلایل مختلفی به امری رایج تبدیل شده است. اولاً، ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌چین، فناوری‌های نسبتاً جدید و البته پیچیده‌ای هستند و همین ویژگی باعث می‌شود درک درست آن‌ها برای افراد عادی کمی دشوار باشد. عدم درک صحیح از روش کارکرد بازار رمزارزها، خطر قرار گرفتن افراد در معرض کلاهبرداری‌ها را به شدت افزایش داده است. نکته دوم این است که ماهیت غیرمتمرکز و ناشناس رمزارزها و بلاک‌چین می‌تواند کار مجرمان سایبری را آسان‌تر کند زیرا پیگرد قانونی آن‌ها دشوارتر است. در نهایت، تبلیغات و حدس و گمان‌های اشتباه در مورد رمزارزها باعث شده بسیاری از افراد ناآشنا فکر کنند با سرمایه‌گذاری در این حوزه، به سرعت و به راحتی به ثروت‌های عظیم دست خواهند یافت. کلاهبرداران اغلب از حرص و طمع افراد سوءاستفاده کرده و آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در طرح‌های متقلبانه ترغیب می‌کنند.

بدین ترتیب، توصیه می‌شود قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، حتماً تحقیقات کاملی در مورد آن انجام دهید و از راهنمایی‌های افراد آگاه و قابل اطمینان استفاده کنید. همچنین می‌توانید مقاله‌های مربوط به روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را مطالعه کنید، زیرا در این موضوع به‌طور مفصل درباره روش‌های صحیح و قانونی برای کسب درآمد از حوزه کریپتو صحبت شده است.

 

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *