0

راز استفاده از دارایی‌های دیجیتال و NFT در برنامه‌ها و بازی‌های گوگل پلی

دارایی‌های دیجیتال
بازدید 502

فراهم شدن امکان استفاده از دارایی‌های دیجیتال و NFT در برنامه‌ها و بازی‌های گوگل پلی

گوگل قصد دارد سیاست‌های فروشگاه برنامه‌های خود را به‌گونه‌ای تغییر دهد که امکان استفاده از دارایی‌های دیجیتال توکن‌شده و NFT را در آن فراهم کند. جوزف میلز، مدیر محصول گوگل، اعلام کرده است که این شرکت سیاست‌های فروشگاه برنامه‌های خود را به‌روزرسانی کرده تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد دارایی‌های دیجیتالی مانند NFT را از طریق فروشگاه گوگل‌پلی با برنامه‌ها و بازی‌های خود ادغام کنند.

گوگل در جریان تغییرات خط‌مشی خود، بیان کرده است که برنامه‌ها باید در مورد دارایی‌های دیجیتالی توکن‌شده، با کاربران شفافیت داشته باشند و توسعه‌دهندگان نباید هرگونه درآمد بالقوه از فعالیت‌های بازی و معاملات را تبلیغ کنند یا آن‌ها را جذاب جلوه دهند.

برنامه‌هایی که با سیاست‌های گوگل پلی در شرط‌بندی، بازی و مسابقات با پول واقعی مطابقت ندارند، امکان دریافت پول برای برنده‌شدن دارایی‌هایی مانند NFT را نخواهند داشت. جوزف میلز، مدیر محصول گوگل، اظهار کرده است که «تغییرات جدید شامل ارائه‌ی مکانیزم‌هایی برای دریافت اقلام تصادفی مبتنی‌بر بلاک‌چین از خریدهایی مانند جعبه‌های مهمات و تجهیزات است.»

این محدودیت‌ها به‌طور بالقوه می‌تواند از فریب‌خوردن افراد تازه‌وارد به حوزه‌ی NFT جلوگیری کند، زیرا برنامه‌ها و بازی‌ها امکان استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی گول‌زننده مثل پول‌دار شدن یک‌شبه را ندارند.

میلز همچنین به یادآوری کرد که «این تغییرات جدید به برنامه‌ها و بازی‌های گوگل‌پلی اجازه می‌دهد از طریق ارائه‌ی پاداش‌های منحصر‌به‌فرد NFT در بازی‌های معمولی که کاربران قبلاً در آن‌ها آیتم‌هایی به‌دست آورده‌اند، به افزایش وفاداری افراد کمک کنند.»

گوگل پیش‌بینی می‌کند که در اواخر تابستان سال جاری، کاربران قابلیت استفاده از دارایی‌های دیجیتال توکن‌شده و NFT را درون‌برنامه‌ای و درون‌بازی‌ها تجربه خواهند کرد.

مت ویلیامسون، مدیر ارشد مهندسی ردیت، اعلام کرده است که این شرکت با توجه به موفقیت‌های چشم‌گیری خود در زمینه‌ی ارائه‌ی کیف پول رمزارز و آواتارهای NFT، به گوگل کمک خواهد کرد تا تغییرات جدید فروشگاه برنامه‌های خود را بهتر اعمال کند.

به گزارش تِک‌کرانچ، گوگل پلی در آینده قصد دارد با شرکای تجاری خود برای بهبود پشتیبانی از برنامه‌های مبتنی‌بر بلاک‌چین همکاری کند.

در حالی‌که گوگل در حال به‌روزرسانی سیاست‌های خود است، فروشگاه برنامه اپ استور اپل هنوز بدون تغییر باقی‌مانده است. به‌طور کلی، اپل با اعمال هزینه‌های اضافی برای فروش NFT، موضع محتاطانه‌ای در مورد اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال اتخاذ کرده و اکثر سازندگان NFT با این تصمیم موافق نیستند.

اپل در ماه اکتبر اعلام کرد که برنامه‌ها می‌توانند امکاناتی مانند مشاهده، انتقال، ساخت و فهرست کردن NFT را به کاربرانشان ارائه دهند. با این حال، قوانین فناوری اهل کوپرتینو اجازه دسترسی به امکانات بیشتر از طریق NFT را نمی‌دهد. برنامه‌ها می‌توانند امکاناتی مانند مرور مجموعه‌های دیگران را ارائه کنند، اما قادر به نمایش پیوندهای خارجی، دکمه یا فراخوانی برای خرید NFT نیستند.

کاربران فقط می‌توانند توکن‌های غیرقابل معاوضه را از طریق سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل و طبق دستورالعمل‌های رسمی این شرکت، خریداری کنند.

احتمال وجود دارد که اپل در آینده برای رشد بیشتر در دنیای بلاک چین و مطابقت با موقعیت رو به رشد گوگل، تغییراتی در سیاست‌های اپ استور ایجاد کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *