0

راهنمایی کامل در مورد الگوریتم تندرمینت

تصویر پیدا نشد !
بازدید 150

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که ساختار شبکه‌های بلاکچین باید تغییر کند، زیرا الگوریتم‌های موجود بسیار قدیمی و ناامن هستند. یکی از عواملی که به تغییر قابل توجه در مکانیزم بلاکچین منجر می‌شود، تغییر روش‌هایی است که گره‌ها برای رسیدن به توافق یا الگوریتم‌های اجماع استفاده می‌کنند. در این مقاله، قصد داریم درباره یک زیرساخت یا پروتکل به نام الگوریتم تندرمینت (Tendermint) صحبت کنیم. با ما همراه شوید تا بهتر درک کنید که الگوریتم تندرمینت چیست و چگونه کار می‌کند.

الگوریتم تندرمینت (Tendermint Consensus Algorithm) در حوزه ارزهای دیجیتال، یک الگوریتم اجماع است که برای حل مسئله امنیت شبکه و تضمین انجام صحیح تراکنش‌ها بین کاربران استفاده می‌شود. در این الگوریتم، یک گروه از نودهای شبکه به عنوان اعضای کاندید برای تولید بلاک انتخاب می‌شوند. سپس یکی از این نودها به عنوان نود پایه انتخاب می‌شود که مسئول تولید بلاک بعدی است. سایر نودها نیز برای تأیید صحت بلاک تولید شده توسط نود پایه، محاسباتی را انجام می‌دهند. در صورتی که اکثریت نودها از صحت بلاک اطمینان حاصل کنند، بلاک تأیید شده و به تاریخچه بلاک‌های قبلی اضافه می‌شود.

در الگوریتم تندرمینت، از رمزنگاری برای تضمین امنیت و حریم خصوصی تراکنش‌ها استفاده می‌شود. همچنین، این الگوریتم از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند که تمامی تراکنش‌ها و تغییرات در شبکه را ثبت و ذخیره می‌کند. به کارگیری الگوریتم تندرمینت در ارزهای دیجیتال، منجر به افزایش امنیت و شفافیت در شبکه‌های بلاکچین می‌شود و یک بستر قابل اعتماد برای انجام تراکنش‌های مالی و غیرمالی فراهم می‌کند.

هدف اصلی الگوریتم تندرمینت، تمرکز توسعه‌دهندگان بر روی لایه برنامه‌نویسی و ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز است. این الگوریتم یک پلتفرم فراهم می‌کند که مستقل از شبکه و لایه‌های اجماع بلاکچین عمل می‌کند، بنابراین توسعه‌دهندگان قادرند به طور همزمان بر روی دو لایه دیگر کار نکنند. با استفاده از الگوریتم تندرمینت، توسعه‌دهندگان می‌توانند به طور مستقل و متمرکز بر روی لایه برنامه‌نویسی بلاکچین کار کنند و برنامه‌هایی با قابلیت غیرمتمرکزی ایجاد کنند.

روش کار با الگوریتم تندرمینت به استفاده از یک ساختار ماژولار برای اجزای نرم‌افزاری مستقل نسبت به یک ساختار یکپارچه برمی‌گردد. این ویژگی امکان تغییر بخشی از برنامه را بدون نیاز به تغییرات چشمگیر در کل سیستم فراهم می‌کند. این رویکرد بر مبنای الگوریتم تحمل خطا بیزانسی طراحی شده است. الگوریتم اثبات سهام BFT با استفاده از یک مدل نیمه همزمان برای مقابله با خطاهای بیزانسی ارائه می‌شود. این بدان معنی است که اعتباردهنده‌ها نیازی به اجرا همزمان در یکزمان مشخص ندارند. اعتبارسنجی به طور مداوم صورت می‌گیرد و در صورت بروز خطا، بخش مربوطه به‌طور جداگانه بازنگری و اصلاح می‌شود. این روش با استفاده از الگوریتم تندرمینت و تکنیک‌های تحمل خطا، به یک سیستم ایمن و پایدار منجر می‌شود.

الگوریتم تندرمینت (Tendermint) بر پایه مفروضات طراحی قرار دارد و از یک ماشین حالت ساده پیروی می‌کند. ماشین حالت، یک مفهوم در علم کامپیوتر است که امکان وجود چندین حالت برای یک دستگاه را فراهم می‌کند. اما در هر لحظه، دستگاه تنها می‌تواند در یک حالت خاص قرار داشته باشد. در مفهوم بلاکچین، این به این معنی است که وقتی یک گره از یک حالت قبلی پیروی می‌کند و یک فرآیند را اجرا می‌کند، آن گره مراحل آخر فرآیند را به همان ترتیب که اجرا شده‌اند، تکمیل می‌کند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *