0

رمزارز مبتنی بر طلا در ناحیه خلیج فارس

رمز ارز
بازدید 411

احتمالاً ایران و روسیه در حال کار بر روی “رمزارز مبتنی بر طلا در ناحیه خلیج فارس” هستند.

براساس گزارشی تأیید نشده، ایران و روسیه به نظر می‌رسد در یک پروژه مشترک بر روی ایجاد یک استیبل‌کوین جدید با پشتوانه طلا کار می‌کنند. این توکن جدید در معاملات خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گزارش کوین‌تلگراف به نقل از روزنامه ودوموستی، بانک مرکزی ایران در حال همکاری با دولت روسیه است تا این دو کشور به صورت مشترک یک رمزارز جدید با پشتوانه طلا را ایجاد کنند. منابع آگاه ادعا می‌کنند که همکاری ایران و روسیه در نهایت به خلق “توکن منطقه خلیج فارس” منجر خواهد شد. به طور ظاهری، ایران و روسیه قصد دارند از این توکن به عنوان راهکاری برای پرداخت در معاملات خارجی استفاده کنند.

توکن جدید ایران و روسیه به عنوان یک نوع استیبل‌کوین با پشتوانه طلا ایجاد می‌شود. استیبل‌کوین به معنای ارز دیجیتالی است که ارزش ثابتی به عنوان پشتوانه‌ای خارجی دارد و معمولاً دارای نوسان قیمت کمی است.

قصد ایران و روسیه این است که در معاملات برون‌مرزی از استیبل‌کوین جدید به جای ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، روبل و ریال استفاده کنند. احتمالاً این رمزارز در یک منطقه ویژه اقتصادی در آستاراخان، جایی که روسیه شروع به پذیرش محموله‌های صادراتی ایران کرده است، راه‌اندازی خواهد شد.

آنتون تکاچف، عضوی از قانونگذاران روسیه و عضو کمیته سیاست اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بیان کرده است که پروژه استیبل‌کوین مشترک تنها در شرایطی قابل انجام است که بازار دارایی‌های دیجیتال به طور کامل تحت قوانین روسیه قرار گیرد. پس از تأخیرهای متعدد، قانونگذاران روسیه قول داده‌اند که در سال ۲۰۲۳ روند قانونی‌سازی معاملات رمزارزها را آغاز کنند.

ایران و روسیه از جمله کشورهایی هستند که هنوز اجازه پرداخت با بیتکوین و استیبل‌کوین‌های مانند تتر را به شهروندان خود نداده‌اند. با این حال، این دو کشور به طور فعال سعی کرده‌اند از کریپتو به عنوان ابزاری برای معاملات خارجی استفاده کنند.

در ماه شهریور امسال، وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در راستای تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی، استفاده از رمزارزها برای واردات را مجاز اعلام کرد. بنابراین، پس از مدتی، اولین سفارش واردات بین‌المللی ایران با استفاده از رمزارزهایی به ارزش ۱۰ میلیون دلار ثبت شد. همچنین، بانک روسیه که در گذشته مخالف استفاده از کریپتو بود، استفاده از آن را در معاملات خارجی قانونی کرده تا تأثیرات تحریم‌های بین‌المللی را کاهش دهد.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *