0

رکوردشکنی هکرهای صنعت کریپتو با سرقت سه‌میلیارد دلار رمزارز در سال ۲۰۲۲

صنعت کریپتو
بازدید 336

رکوردشکنی مجرمان سایبری با سرقت سه‌میلیارد دلار کریپتو در طول یک سال اخیر

امنیت سیستم‌های حوزه رمزارز را به خطر انداخته است. جنایتکاران فضای سایبری با علاقه‌ی قوی به صنعت کریپتو دارند؛ زیرا در صورت موفقیت در نفوذ به سیستم‌ها، می‌توانند به سرقت پول زیادی در مدت زمان کوتاه بپردازند. تقریباً هر روز، حملات سایبری جدیدی در صنعت کریپتو رخ می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲، بیشتر از هر زمان دیگری در تاریخ رمزارز، سه‌میلیارد دلار به سرقت رفته است، که این رقم تنها در یک سال به دست آمده است.

در گزارشی که نشریه Bitcoinist به نقل از مؤسسه Chainalysis منتشر کرده است

ذکر شده است که در یک سال اخیر، ۱۲۵ حمله سایبری باعث سرقت سه‌میلیارد دلار رمزارز شده است. بیشترین تمرکز این حملات بر سیستم‌های DeFi (امور مالی غیرمتمرکز) بوده است. صنعت کریپتو در حال حاضر به نسبت جوان است و سیستم‌های DeFi همچنان در مراحل ابتدایی خود قرار دارند. به همین دلیل، پروتکل‌های امنیتی کاملی برای این سیستم‌ها پیاده‌سازی نشده‌اند و هکرهای ماهر می‌توانند از آسیب‌پذیری‌های فعلی آن‌ها بهره ببرند. پروتکل‌های فعلی DeFi بدون آزمون‌های امنیتی دقیق و در زمان‌های نسبتاً کوتاه عرضه می‌شوند، که این مسئله باعث افزایش آسیب‌پذیری آن‌ها شده است.

تنها در پنج حمله سایبری، بیش از ۱٫۴۸ میلیارد دلار به سرقت رفته است

که از این مبلغ، ۶۲۵ میلیون دلار به دست هکرهای کره شمالی از طریق شبکه Ronin ربوده شده است. به علاوه، شبکه Wormhole نیز بیش از ۳۲۵ میلیون دلار از دست داده است.

بریج Nomad نیز به مبلغ ۱۹۰ میلیون دلار از مجموع سرقت‌ها مربوط می‌شود، که تقریباً چند ماه قبل مورد حمله قرار گرفت. سرقت ۱۹۰ میلیون دلاری Nomad، سومین سرقت بزرگ در صنعت کریپتو در سال ۲۰۲۲ بود. Beanstalk Farms و Wintermute نیز با مبالغ ۱۸۲ میلیون دلار و ۱۶۰ میلیون دلار به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند. پنج حمله سایبری مذکور تقریباً نصف کل میزان رمزارز سرقت شده در سال ۲۰۲۲ را شامل می‌شود، که این وضعیت بسیار نگران‌کننده و هشدارآمیز است.

حتی صرافی بزرگ بایننس نیز از حملات سایبری جان سالم به در نبرده است. در سال ۲۰۲۲، بریجی که اتصال BSC و Beacon Chain را فراهم می‌کرد، هدف حمله قرار گرفت. در ابتدا، اعلام شد که یک هکر حدود ۵۰۰ میلیون دلار رمزارز را دزدیده است، اما در نهایت بایننس توانست قسمتی از مبلغ سرقت‌شده را بازیابی کند و در نهایت ۱۱۰ میلیون دلار به دست هکر بماند. این حادثه منجر به حمله مستقیم به صرافی بایننس نشد، اما بریجی که به آن متصل بود تحت حمله قرار گرفت.

اگرچه بایننس تحت حمله قرار نگرفت، اما چند صرافی متمرکز دیگر تحت تأثیر حملات قرار گرفتند. در اوایل سال ۲۰۲۲، هکرها توانستند ۳۵ میلیون دلار از صرافی کریپتو‌دات‌کام را سرقت کنند. تقریباً ۱۱ ماه بعد، معاملات تأیید نشده در صرافی ورشکسته FTX منجر به سرقت نزدیک به ۳۷۰ میلیون دلار شد. وزارت دادگستری ایالات متحده در حال حاضر بر روی حمله سایبری به FTX تحقیق می‌کند.

با خوشبختی، تنها دو صرافی متمرکز در سال ۲۰۲۲ تحت حمله قرار گرفتند. این صرافی‌ها نسبت به صرافی‌های غیرمتمرکز، مقادیر رمزارز بسیار بیشتری را نگهداری می‌کنند. در سال ۲۰۲۲، بیش از ۳۲۷ میلیون دلار رمزارز از صرافی‌های متمرکز سرقت شد، که این مقدار رکورد سال ۲۰۲۱ را شکست. البته، بیشترین میزان رمزارزی که از صرافی‌های متمرکز سرقت شده، به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد. در رتبه دوم و سوم، سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ قرار دارند.

درباره حمله سایبری به FTX، اطلاعات محدودی در دسترس است و اطلاعات دقیق و جزئیات کامل این حمله تاکنون به صورت عمومی اعلام نشده است. اما برخی اطلاعات و رویدادها مرتبط با این حمله به صورت محدود منتشر شده‌اند. در زمان حمله، معاملات تأیید نشده‌ای در صرافی FTX رخ داد که به سرقت نزدیک به ۳۷۰ میلیون دلار منجر شد. این حادثه باعث شد وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات خود را درباره این حمله آغاز کند.

با توجه به محرمانگی و حساسیت اطلاعات مرتبط با حمله‌های سایبری، اغلب اطلاعات دقیق درباره روش‌ها و تکنیک‌های استفاده شده توسط هکرها، نقاط آسیب‌پذیری در سیستم و جزئیات فنی دیگر در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد. این امر به منظور جلوگیری از افزایش حملات و احتمال تکرار آن‌ها، و همچنین حفظ امنیت و استقرار تکنولوژی‌های جدید در سیستم‌ها است. تحقیقات و بررسی‌های مربوط به این حمله در حال انجام است و اطلاعات بیشتری ممکن است در آینده منتشر شود.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *