0

ساخت آواتار در MetaVerse

MetaVerse
بازدید 391

راهنمای ساخت آواتار در MetaVerse

ساخت آواتار در MetaVerse یک موضوعی است که احتمالاً این روزها بسیار شنیده‌اید. MetaVerse در زمینه کریپتو ایجاد سر و صدا کرده است و به نوعی یکی از پرطرفدارترین فناوری‌های مرتبط با کریپتو است. در MetaVerse می‌توانید به راحتی و در دنیای مجازی، مانند دنیای واقعی، فعالیت‌های مختلفی را انجام دهید، از جمله موج سواری، خرید خانه، پوشیدن لباس، رفتن به رستوران و صدها کار دیگر که در دنیای واقعی انجام می‌دهید.

برای استفاده از این خدمات، شما بایستی یک آواتار ایجاد کنید. برای زندگی در MetaVerse یا استفاده از امکانات موجود، نیازمند یک آواتار شبیه به خودتان هستید. به همین دلیل، باید از طریق پلتفرم‌های موجود، آواتار مورد نظر خود را بسازید و سپس از آن استفاده کنید. روش ساخت آواتار در MetaVerse بسیار آسان و راحت است. برای شروع، ابتدا باید پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس، مرحله ساخت آواتار فرا می‌رسد. با این روش ساده، می‌توانید آواتار شخصی خود را در کمترین زمان ممکن تنظیم کنید. در ادامه این مقاله، نحوه ساخت آواتار در MetaVerse به شما آموزش داده می‌شود.

آشنایی با آواتار در MetaVerse

قبل از ورود به موضوع اصلی، مناسب است کمی درباره مفهوم آواتار صحبت کرده و آواتارهای موجود را در نظر بگیریم. احتمالاً شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف حساب کاربری دارید و فعالیت می‌کنید. همانطور که می‌دانید، هر شبکه اجتماعی یک پروفایل کاربری دارد که باید اطلاعات شخصی خود را در آن وارد کنید. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شماره موبایل، عکس و سایر جزئیات است.

یکی از ویژگی‌های مهم که هویت شما را در شبکه اجتماعی مورد نظر نشان می‌دهد، عکس پروفایل است. هنگامی که یک عکس پروفایل برای خود انتخاب می‌کنید، در واقع به حساب خود هویت می‌بخشیدید.

در فضای MetaVerse همین اصل برقرار است، با این تفاوت که به جای یک عکس پروفایل دو بعدی، شما یک آواتار سه بعدی خواهید داشت. آواتار نماینده‌ی هویت مجازی شما در MetaVerse است. البته یک آواتار نمی‌تواند تصویر دقیقی از شما مانند یک عکس پروفایل باشد، اما شما باید یک آواتار مطابق با هویت خود در فضای مجازی ایجاد کنید. در تمامی پلتفرم‌های MetaVerse، شما می‌توانید به آسانی اجزای بدن را برای طراحی آواتار خود انتخاب کنید. اگر قبلاً از AREmoji در گوشی هوشمندتان استفاده کرده‌اید، باید آواتار مورد نظر خود را به همین شکل طراحی کنید و سپس از آن در پلتفرم مورد نظرتان استفاده کنید.

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که آیا آواتار در MetaVerse باید شبیه چهره خودمان طراحی شود یا نه؟ در واقع، شما می‌توانید هر آواتاری را برای خود در MetaVerse طراحی یا انتخاب کنید، اما اگر می‌خواهید هویت خود را نشان دهید، منطقی‌تر است یک آواتار طراحی کنید که بیشتر به شما شباهت داشته باشد.

روش ساخت آواتار در MetaVerse برای ثبت نام و ایجاد آواتار به صورت زیر است: ابتدا باید پلتفرم MetaVerse مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس آواتار خود را در آن ایجاد کنید. در این مقاله، ابتدا به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید آواتار خود را بسازید، سپس به طور کامل نحوه ایجاد آواتار در پلتفرم Decentraland را به شما آموزش می‌دهیم. لذا با ما همراه باشید.

برای ساخت آواتار خود، باید به پلتفرم‌هایی که این قابلیت را فراهم می‌کنند، مراجعه کنید. در حال حاضر، شما می‌توانید آواتار خود را در اکثر پلتفرم‌های MetaVerse ایجاد کنید و سپس در آن پلتفرم فعالیت کنید. یکی از سوالاتی که ممکن است در این زمینه داشته باشید، این است که در کدام پلتفرم‌ها می‌توانید یک آواتار سفارشی ایجاد کنید؟ در واقع، شما می‌توانید از پلتفرم‌های مختلفی برای ایجاد آواتار استفاده کنید.

در حال حاضر، این پلتفرم یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌ها است. Decentraland یکی از پلتفرم‌های مشهور MetaVerse است که می‌توانید از آن برای ایجاد آواتار و سپس کاوش در محیط آن استفاده کنید. همچنین، به غیر از Decentraland، شما می‌توانید آواتار مورد نظر خود را در پلتفرم Sandbox نیز ایجاد کنید. لازم به ذکر است که ایجاد آواتار در هر پلتفرم مزایا و معایبی دارد که می‌توانید براساس آن‌ها و ویژگی‌های پلتفرم، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

آموزش ساخت آواتار در MetaVerse

برای شروع، باید وارد وب‌سایت MetaVerse شوید. آدرس این پلتفرم را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. پس از ورود به سایت، با یک صفحه مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد. در این صفحه، بر روی گزینه “Get Started” کلیک کنید. قبل از اینکه داستان را ادامه دهیم، باید یک نکته را به خاطر داشته باشیم.

اگر تمایل به دسترسی به هر یک از پلتفرم‌های فوق را دارید، لطفاً به آدرس وبسایت مربوطه توجه کنید. متأسفانه با گسترش حوزه کریپتو، تعداد سوءاستفاده‌کنندگان نیز افزایش یافته است.

در مرحله بعد، از شما درخواست می‌شود تا به نرم‌افزار پلتفرم Decentraland دسترسی پیدا کنید. هم‌اکنون تنها نسخه بتا این نرم‌افزار معرفی شده است. به همین دلیل، این نسخه ممکن است دارای اشکالاتی باشد یا کارایی کمی داشته باشد. اگر فقط قصد ورود به Decentraland و ایجاد آواتار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از نسخه وب این پلتفرم استفاده کنید. برای دسترسی به پلتفرم وب Decentraland، باید بر روی بخش (2) کلیک کنید. در غیر این صورت، برای دانلود نرم‌افزار Decentraland باید بر روی بخش (1) کلیک کنید. تصویری از این صفحه در زیر نمایش داده شده است.

در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید با یک حساب کاربری مهمان وارد شوید یا حساب کاربری خود را ایجاد کنید. برای ایجاد یک حساب کاربری در این پلتفرم، به یک کیف پول نیاز دارید. بنابراین، بهتر است در ابتدا کیف پول خود را متصل کنید تا در آینده با مشکلاتی مواجه نشوید. برای این کار، در این قسمت بر روی “Play with your wallet” کلیک کنید. اگر تمایل دارید با حساب مهمان وارد شوید، باید “Play as guest” را انتخاب کنید.

در صورت انتخاب گزینه “Play with your wallet”، شما تصویر زیر را در یک صفحه جدید مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید کیف پول مورد نظر خود را از بین کیف پول‌های موجود انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که شما یا از طریق گزینه “Wallet Connect” به یکی از کیف پول‌های موبایلی مانند Trust Wallet متصل شوید، یا از کیف پول پلاگین رابی استفاده کنید. پس از شنیدن این عبارت، ممکن است سوالات مختلفی برای شما پیش بیاید. در ادامه، به دو سوال احتمالی که ممکن است در این قسمت برای شما پیش بیاید، پاسخ خواهیم داد.

برای اجرای کیف پول Rabby، باید روی نماد متامسک کلیک کنید. اگر قبلاً فایل کیف پول Rabby را نصب کرده باشید، آن را فراخوانی کرده و با استفاده از آن می‌توانید مراحل را ادامه دهید. اگر شما اخبار کریپتو را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که توسعه‌دهندگان کیف پول Rabby چند ماه پیش اعلام کردند که قصد ارائه خدمات به کاربران ایرانی را ندارند. به همین دلیل، استفاده از این کیف پول ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای دارایی شما شود. بنابراین، به منظور جلوگیری از وقوع مشکلات ناخوشایند، پیشنهاد می‌کنیم از کیف پول‌های دیگری مانند Rabby یا Trust Wallet استفاده کنید. اگر از کیف پول Rabby اطمینان ندارید، می‌توانید از کیف پول معتبر خود استفاده کنید و آن را به پلتفرم Decentraland متصل کنید.

 

 

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *