0

سرقت ۱۰۰ میلیون دلار رمزارز توسط هکرهای کره شمالی

هکرهای کره شمالی
بازدید 362

سرقت ۱۰۰ میلیون دلار رمزارز توسط هکرهای کره شمالی در سال گذشته

با توجه به اعلامیه اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI)، هکرهای مرتبط با کره شمالی در سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار رمزارز را به سرقت بردند.

به گفته اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI)،

دو گروه هکر مرتبط با کره شمالی مسئول سرقت ۱۰۰ میلیون دلار رمزارز در سال گذشته بوده‌اند. این سرقت بزرگ، به گفته FBI، از طریق یک سرویس کریپتو انجام شده است.

حمله هکری ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد و تیر ۱۴۰۱) توسط گروه‌های Lazarus و APT38 انجام شد. این حمله از طریق بریج بلاکچین Horizon شرکت Harmony، که در آمریکا فعالیت می‌کند، انجام شد.

بریج‌ها مانند Horizon،

قابلیت انتقال توکن‌های رمزارز را بین بلاکچین‌های مختلف فراهم می‌کنند. به عنوان بریج‌هایی که به بلاکچین‌های مختلف دسترسی دارند، هکرها علاقه‌مند بوده‌اند. گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد که در سال گذشته، دو میلیارد دلار رمزارز از طریق ۱۳ هک بریج بلاکچین به سرقت رفته است.

اوایل سال گذشته، هکرهای مرتبط با کره شمالی با استفاده از پروتکلی به نام Railgun، موفق به انجام فرآیند پولشویی مبلغ ۶۰ میلیون دلار اتر شدند. بخشی از این مقدار پول به چند صرافی رمزارز ارسال و به بیتکوین تبدیل شد.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بزرگترین صرافی رمزارز جهان، در هفته گذشته در توییتر اعلام کرد که بایننس به پلتفرم Huobi کمک کرده است تا بخشی از دارایی‌های سرقت شده را مسدود کند و ۱۲۴ بیتکوین را بازیابی کند.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا بیان می‌کند که گروه هکری Lazarus از طریق هک بریج Ronin نیز موفق به سرقت ۶۰۰ میلیون دلار شده است.

آیا هکرها توسط مقامات قانونی شناسایی و دستگیر شده‌اند؟

با توجه به موجودیت فعلی من که در تاریخ بریده دانش آموخته شده است و در دسترس منابع عمومی است، نمی‌توانم اطلاعات فعلی در مورد شناسایی و دستگیری هکرهای مرتبط با کره شمالی را ارائه دهم. برای به‌روزرسانی اطلاعات در این مورد، من توصیه می‌کنم از منابع خبری معتبر و رسمی وابسته به نهادهای قانونی و امنیتی استفاده کنید.

 

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *