0

صرافی بزرگ کوین‌بیس توسط دولت آمریکا به دادگاه کشیده شد

صرافی بزرگ کوین‌بیس
بازدید 454

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که صرافی کوین‌بیس، غول صنعت کریپتو، قوانین این کشور را نقض کرده است و تصمیم به دادگاه کردن آن گرفته است. این شکوائیه به تازگی در دادگاه ناحیه‌ی جنوبی نیویورک ثبت شده و کوین‌بیس و شرکت مادر آن یعنی CGI به نقض قوانین اوراق بهادار متهم شده‌اند.

کمیسیون SEC بر این باور است که کوین‌بیس به عنوان یک کارگزار ثبت‌نشده برای پلتفرم اصلی معامله‌ی رمزارز خود، سرویس کوین‌بیس پرایم و سرویس کوین‌بیس والت، عمل کرده و با این کار قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است.

علاوه بر این، کمیسیون اوراق بهادار آلاباما نیز دستور حضور در دادگاه برای کوین‌بیس صادر کرده است و وکلای کوین‌بیس باید در عرض ۲۸ روز با ارائه‌ی دلایل کافی توضیح دهند که چرا نباید فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده در آلاباما متوقف شود.

بر اساس گزارش ورج، مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس به بیانیه‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پاسخ داده و بیان کرده است که هیچ قانون مشخص و واضحی برای صنعت دارایی‌های دیجیتال وجود ندارد و به همین دلیل، این صرافی قانونی فعالیت می کند.

ضمناً، یک روز قبل از بیانیه‌ی جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، اعلام شد که بایننس (بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا) نیز در دادگاه به دلیل فعالیت غیرقانونی در آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است.

بعد از این شکوائیه‌ی SEC، بیش از ۷۹۰ میلیون دلار سرمایه از بایننس و شعبه‌ی آمریکایی آن بیرون کشیده شده است.

آیا بایننس در گذشته با مواردی مشابه این مواجه شده است؟

بله،

بایننس در گذشته با مواردی مشابه این مواجه شده است. در سال ۲۰۱۸، کمیسیون اوراق بهادار و مبادله آمریکا (SEC) اعلام کرد که بایننس باید به دلیل عدم ثبت نام در این کمیسیون، جریمه ۲۵۰ هزار دلاری پرداخت کند. بایننس در پاسخ به این ادعا، بیانیه‌هایی صادر کرد و ادعا کرد که به دلیل نداشتن دفترچه شرکتی در آمریکا، ثبت نام در SEC برای آن‌ها لازم نیست. همچنین در سال ۲۰۲۱، بایننس به دلیل نقض قوانین مالیاتی در ژاپن، با یک پرونده قضایی مواجه شد و بایننس به عنوان جرم زنی مالی شناخته شد و به پرداخت جریمه محکوم شد.

بایننس در حال حاضر با برخی مشکلات مواجه است. در ماه ژوئن ۲۰۲۱، بایننس به دلیل نقض قوانین مالیاتی در ژاپن، با یک پرونده قضایی مواجه شد و بایننس به عنوان جرم زنی مالی شناخته شد و به پرداخت جریمه محکوم شد. علاوه بر آن، در ماه مه ۲۰۲۱، بانک مرکزی نیجریه، فعالیت‌های بایننس در این کشور را متوقف کرد و تمام حساب‌های بایننس را مسدود کرد. به علاوه، در ماه جولای ۲۰۲۱، دواین ویدر، مدیرعامل بایننس، به دلیل عدم رعایت قوانین ضد پول‌شویی و تبادل اطلاعات در مورد مشتریان، به دلیل تحقیقات جرمی در کشورهای آمریکا و چین بازداشت شد. بنابراین، بایننس در حال حاضر با برخی مشکلات و چالش‌ها مواجه است

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *