0

فروش NFT در سال ۲۰۲۲ به مبلغ ۱۰۱ میلیون دلار رسید

NFT
بازدید 291

بروزگردانی: به نظر می‌رسد که در سال گذشته، NFT و برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بازی در بسیاری از بلاکچین‌های معتبر با برنامه‌های مالی غیرمتمرکز، رقابت سختی داشته‌اند.

توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) همچنان نقش مهمی در صنعت رو به رشد وب ۳ ایفا می‌کنند، و به نظر می‌رسد رشد پروژه‌های مبتنی بر ابزار NFT با ارزش بلندمدت از سال گذشته آغاز شده است.

گزارش اخیر DappRadar در مورد پذیرش بلاکچین و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) برای سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که حجم فروش NFT در سال گذشته با رشد ۶۷٫۵۵۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۱۰۱ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش کوین‌تلگراف،

اکوسیستم اتریوم با داشتن ۲۱ درصد سهم بازار و بیش از ۲۱٫۲ میلیون تراکنش پردازش شده، در اکوسیستم NFT رتبه اول را به خود اختصاص داده است. همچنین، Wax با ۱۴٫۵ میلیون، پالی گان با ۱۳٫۳ میلیون و سولانا با ۱۲٫۹ میلیون تراکنش، به ترتیب جایگاه‌های بعدی در این لیست را به دست آورده‌اند.

اکوسیستم‌های سولانا و ImmutableX تجربه رشد قابل توجهی در تعداد تراکنش‌ها نسبت به سال قبل داشته‌اند، به ترتیب با رشد ۴۴۰ و ۳۱۵ درصد.

در عین حال، داده‌ها نشان می‌دهد که در اکوسیستم BNB هیچ تغییری رخ نداده است و در هر دو سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، تقریباً یک میلیون تراکنش در این بلاکچین ثبت شده است.

همچنین، در سال ۲۰۲۲، برنامه‌های غیرمتمرکز مهم در بلاکچین‌های مختلف نیز تغییراتی داشتند. در سال ۲۰۲۱، برنامه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در تمام بلاکچین‌ها (به جز دو مورد از ۱۳ مورد) استفاده شده بودند.

با این حال، در سال جاری تغییرات قابل توجهی در جهت برنامه‌های پرریسک‌تر، بازی و برنامه‌های غیرمتمرکز NFT رخ داد. علاوه بر این، اتریوم و کاردانو به عنوان بلاکچین‌هایی که توسعه‌دهندگان فعال‌تری روی آن‌ها فعالیت می‌کنند، شناخته شدند. این دو پروژه به ترتیب برخورداری از ۲۲۳ و ۱۵۱ پروتکل فعال را دارند.

فعالیت توسعه‌دهندگان بلاکچین‌های ماژول‌محور مانند پولکادا و Cosmos نیز به ترتیب با رشد ۱۶ درصد و ۱۳۱.۷ درصد مواجه بوده است.

در سال ۲۰۲۲، توجه به اهمیت NFT در وب ۳ نیز افزایش یافت و از جمله می‌توان به پذیرش آن در سازمان‌های قدیمی مانند NBA اشاره کرد. علاوه بر این، آمازون نیز مستندی درباره NFT و افرادی که آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند پخش کرد.

در عین حال، چین در اواخر سال گذشته اولین بازار ملی خود را به عنوان یک بازار ثانویه برای تبادل دارایی‌های دیجیتالی NFT معرفی کرد.

 

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *