0

مایکل جی سیلر کیست؟

مایکل جی سیلر
بازدید 342

مایکل جی سیلر یک شخصیت مشهور و شناخته شده در جهان کسب و کار است. او یک کارآفرین، نویسنده و مربی موفق است که به عنوان یک ارائه‌دهنده تاثیرگذار و مشاور کسب و کار شناخته می‌شود. او در زمینه رهبری سازمانی، استراتژی بازاریابی و توسعه شخصیت شناخته شده است. سیلر در کتاب‌ها و سمینارهای خود، به ارائه راهکارها و استراتژی‌های عملی برای موفقیت در حوزه کسب و کار و رشد شخصی می‌پردازد. وی همچنین مشهور به ارائه نکات و تکنیک‌های موثر در زمینه فروش و ارتباط با مشتریان است. مایکل جی سیلر با تجربه و دانش خود، تاثیر بسزایی در زندگی و کسب و کار افراد داشته است.

مایکل سیلر (Michael J. Saylor)

یک کارآفرین و مدیر بازرگانی آمریکایی است و از بنیان‌گذاران و رئیس اجرایی شرکت میکرواستراتژی (MicroStrategy) می‌باشد. میکرواستراتژی یک شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار موبایل، هوش تجاری و خدمات مبتنی برابر است. او به عنوان مدیر اجرایی میکرواستراتژی از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۲ خدمت کرده است.

پس از آن، در سال ۲۰۱۲، او کتاب “موج موبایل” را نوشت. مایکل تنها مسئول آکادمی Saylor است که یک پلتفرم آموزش آنلاین رایگان را ارائه می‌دهد. همچنین، تا سال ۲۰۱۶، او ۳۱ اختراع را به ثبت رسانده است.

در این مقاله، می‌خواهیم مایکل سیلر (Michael J. Saylor) را به عنوان یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال، به ویژه بیتکوین، معرفی کنیم.

مایکل سیلر (Michael J. Saylor) یک شخصیت معروف در عرصه فناوری و کسب و کار است. او در تاریخ ۴ فوریه ۱۹۶۵ در شهر لینکلن، نبراسکا متولد شد. به دلیل فعالیت پدرش در نیروی هوایی آمریکا به عنوان یک گروهبان ارشد، او در پایگاه‌های مختلف نیروی هوایی در سراسر جهان زندگی می‌کرد.

در سال ۱۹۸۳، با دریافت بورسیه ROTC نیروی هوایی، مایکل توانست در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) درس بخواند. در این دانشگاه، وی به عنوان عضو انجمن Theta Delta Chi fraternity، با سانجو بانسال، یکی از بنیانگذاران آینده میکرواستراتژی، آشنا شد. مایکل در سال ۱۹۸۷ از MIT فارغ التحصیل شد.

به دلیل مشکلاتی در وضعیت پزشکی، مایکل نتوانست خلبان شود

بنابراین، او در سال ۱۹۸۷ در شرکت مشاوره The Federal Group, Inc به کار افتاد. در این شرکت، تمرکز اصلی وی بر روی مدل‌سازی و شبیه‌سازی کامپیوتری برای یک شرکت یکپارچه‌سازی نرم‌افزار بود.

مایکل به همراه همکارش سانجو بانسال، شرکت میکرواستراتژی (MicroStrategy) را تأسیس کرد. برای تأسیس این شرکت، آنها از بودجه DuPont استفاده کردند. در ابتدا، میکرواستراتژی به توسعه نرم افزارهای داده کاوی می‌پرداخت و سپس تمرکز خود را به سمت نرم افزارهای هوش تجاری جابجا کرد.

در سال ۱۹۹۲، میکرواستراتژی برنده یک قرارداد بزرگ به ارزش ۱۰ میلیون دلار با شرکت مک دونالد شد. این قرارداد به شرکت امکان توسعه برنامه‌های کاربردی برای تجزیه و تحلیل کارایی تبلیغات خود را می‌داد. این تجربه با مک دونالد، مایکل را به این نتیجه رساند که شرکت او قادر به ایجاد نرم افزارهای هوش تجاری است و این امکان را به سایر شرکت‌ها می‌دهد تا از داده‌های خود برای درک بهتر از کسب و کار خود استفاده کنند.

مایکل سیلر در ژوئن ۱۹۹۸، شرکت خود را از طریق یک عرضه اولیه سهام به عموم عرضه کرد. در این عملیات، ۴ میلیون سهم با قیمت ۱۲ دلار به فروش رسیدند. در روز اول معاملات، قیمت سهام دو برابر شد.

در اوایل سال ۲۰۰۰، دارایی خالص مایکل سیلر به مبلغ ۷ میلیارد دلار رسید. به گزارش واشنگتن یان، او به عنوان ثروتمندترین فرد منطقه واشنگتن دی سی شناخته شد.

در تاریخ ۸ آگوست ۲۰۲۲، مایکل از سمت مدیرعاملی شرکت استعفا داد. او در این بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که به عنوان رئیس اجرایی، می‌تواند بیشتر تمرکز خود را بر روی طرح‌های حمایت از بیت کوین و استراتژی‌های مرتبط با آن قرار دهد.

در دسامبر ۲۰۲۲، به دلایل مالیاتی، مایکل بیت کوین را به طور فوری فروخت.

در تماس کنفرانس درآمد سه‌ماهه میکرواستراتژی در ژوئیه ۲۰۲۰، مایکل سیلر اعلام کرد که قصد دارد برای شرکت خود، میکرواستراتژی، به بررسی خرید بیت کوین، طلا و سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری علاقه‌مند است.

در ماه بعد، میکرواستراتژی از موجودی نقدی خود به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار، ۲۱٬۴۵۴ بیت کوین خریداری کرد. سپس در سپتامبر ۲۰۲۰، این شرکت ۱۷۵ میلیون دلار دیگر را به دارایی بیت کوین خود اضافه کرد. و در اوایل دسامبر ۲۰۲۰، ۵۰ میلیون دلار دیگر را نیز به دارایی بیت کوین خود افزود.

علاوه بر این، در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۰، میکرواستراتژی اعلام کرد که به منظور افزایش ذخایر بیت کوین خود، بدهی به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار را بر عهده گرفته است. این بدهی ناشی از فروش ۶۵۰ میلیون دلار اسکناس قابل تبدیل به بیت کوین است.

میکرواستراتژی همچنین در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، اعلام کرد که مجموع دارایی‌هایش شامل ۷۰٬۴۷۰ بیت کوین است که با قیمت متوسط ۱٫۱۲۵ میلیارد دلار و با قیمت متوسط ۱۵٬۹۶۴ دلار برای هر بیت کوین خریداری شده است. این نشان می‌دهد که میکرواستراتژی در این تاریخ میزان قابل توجهی از بیت کوین را در اختیار داشته است.

به علاوه، از تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۱، دارایی‌های میکرواستراتژی شامل ۹۰٬۵۳۱ بیت کوین بوده که به قیمت متوسط ۲٫۱۷۱ میلیارد دلار و با قیمت متوسط ۲۳٬۹۸۵ دلار برای هر بیت کوین به دست آمده است. این نشان می‌دهد که میکرواستراتژی تا این تاریخ، مقدار قابل توجهی از بیت کوین را به دست آورده است.

مایکل، که ۷۰٪ از سهام میکرواستراتژی را در اختیار داشت، نگرانی‌های ناظران را درباره تبدیل میکرواستراتژی به یک صندوق معاملاتی در بورس (ETF) یا یک شرکت سرمایه‌گذاری بیت کوین رد کرد.

مایکل سیلر در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که دارای ۱۷٬۷۳۲ بیت کوین با میانگین قیمت خرید ۹٬۸۸۲ دلار است. او تا اکتبر ۲۰۲۱ هیچ بیت کوینی را فروخته نداشت. در بازه زمانی بین ۱ اکتبر تا ۲۹ نوامبر ۲۰۲۱، شرکت میکرواستراتژی به صورت نقدی ۷٬۰۰۲ بیت کوین با میانگین قیمت خرید ۵۹٬۱۸۷ دلار خریداری کرد، که معادل حدود ۴۱۴.۴ میلیون دلار بود، و در نتیجه کل دارایی‌های خود را به ۱۲۱٬۰۴۴ بیت کوین رساند. اما در آگوست ۲۰۲۲، به دنبال کاهش ۹۱۷ میلیون دلاری در ارزش سرمایه‌گذاری بیت کوین میکرواستراتژی، مایکل از سمت مدیر عاملی استعفا داد و به عنوان رئیس اجرایی باقی ماند.

همچنین در مورد دعوای تقلب مالیاتی در ناحیه کلمبیا، اطلاعات کافی در دسترس نیست تا بتوان به آن اشاره کرد.

دادستان کل منطقه کلمبیا در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۲، به دلیل کلاهبرداری مالیاتی، شکایتی علیه مایکل سیلر ارائه کرد و او را متهم کرد که با استدلال بر اینکه ساکن مناطق قضایی دیگر است، از پرداخت مالیات بیش از ۲۵ میلیون دلاری در منطقه کلمبیا خودداری کرده است. همچنین شرکت میکرواستراتژی نیز به اتهام همکاری با مایکل در تسهیل فرار مالیاتی او از طریق گزارش نادرست آدرس محل سکونت او به مقامات مالیاتی محلی و فدرال، و کوتاهی در پرداخت مالیات منطقه کلمبیا، متهم شد.

پس از انتقادات زیست‌محیطی بر بیت‌کوین در یک دوره زمانی، ایلان ماسک، مالک شرکت تسلا، اعلام کرد که شرکت از آن به عنوان ارز دیجیتال برای خرید محصولات تسلا استفاده نخواهد کرد. در پاسخ به این واکنش، مایکل سایلور در ادامه، تشکیل یک شورای جهانی برای استخراج پاک بیت‌کوین با توجه به مسائل زیست‌محیطی را اعلام کرد. سایلور اهداف این شورا را شامل تسریع در ارتقای پایداری جهانی و افزایش شفافیت در مورد مصرف انرژی مرتبط با استخراج بیت‌کوین دانست. اما با اعلام این خبر، فعالان و استخراج‌کنندگان بزرگ بیت‌کوین با شک و تردید به این امر نگاه کردند. نگرانی آن‌ها این بود که این شورا ممکن است به یک محفل مافیایی تبدیل شده و به دنبال تغییر و متمرکزسازی این رمزارز باشد. با این حال، بنا به گفته موسسان این شورا، آن‌ها هدفی مشابه را ندارند و حتی ایلان ماسک نیز در این شورا نقشی نداشته باشد.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *