0

مشاور سابق بانک چین درخواست ممنوعیت رمزارزها داد

ممنوعیت رمزارزها
بازدید 330

مشاور سابق بانک چین به این استدلال پرداخت که:

ممنوعیت فعلی رمزارزها در کوتاه‌مدت مفید بوده است، اما در بلندمدت می‌تواند باعث از دست رفتن فرصت‌ها گردد.

آغاز ایده لغو ممنوعیت رمزارزها در چین به دلیل درخواست یکی از مشاوران سابق بانک مرکزی این کشور، باعث شده است که مقامات بانک مرکزی چین محدودیت‌های سخت‌گیرانه کنونی خود را مورد بررسی قرار دهند.

هوانگ ییپینگ، عضو سابق کمیته سیاست پولی در بانک خلق چین (PBoC)، با اعتقاد به این موضوع، معتقد است که دولت چین باید درباره ادامه ممنوعیت کسب و کار رمزارزها در بلندمدت، دوباره تصمیم‌گیری کند.

به گزارش وب‌سایت مالی محلی Sina Finance در تاریخ ۲۹ ژانویه،

هوانگ در یک سخنرانی نگرانی‌های خود را درباره آینده فین‌تک در چین بیان کرد.

این مقام سابق به این استدلال پرداخت که ممنوعیت دائم رمزارزها می‌تواند باعث ازدست رفتن فرصت‌های زیادی در سیستم مالی رسمی شود، از جمله مواردی که به بلاکچین و توکن‌سازی مرتبط می‌شوند. او می‌گوید فناوری‌های مرتبط با رمزارزها برای سیستم‌های مالی بسیار ارزشمند هستند. مشاور سابق بانک می‌گوید ممنوعیت ارزهای دیجیتال ممکن است در کوتاه مدت موثر باشد، اما برای ارزیابی تأثیر پایدار آن در بلندمدت، نیاز به تحقیقات عمیقی است.

هوانگ همچنین بر اهمیت توسعه یک نظام قانونی مناسب برای رمزارزها تأکید کرده و به دشواری‌های این مسیر نیز اشاره کرده است:

هیچ روش مناسبی برای تضمین پایداری و کارایی تنظیمات مربوط به رمزارزها، به خصوص برای یک کشور در حال توسعه، وجود ندارد، اما در نهایت ممکن است هنوز رویکرد موثری برای این مسئله پیدا شود.

با وجود درخواست برای تجزیه و تحلیل عمیق مزیت‌های بالقوه رمزارزها در بلندمدت برای چین، هوانگ تأکید می‌کند که در ارتباط با این بازار و رمزارزهایی مانند بیتکوین، خطرات زیادی وجود دارد. او استدلال می‌کند که رمزارزها بیشتر شبیه به یک دارایی دیجیتال هستند تا یک ارز، زیرا ارزش ذاتی ندارند. او با تکرار روایت رایج ضد رمزنگاری، مدعی می‌شود که سهم قابل توجهی از تراکنش‌های بیتکوین تراکنش‌های غیرقانونی را تشکیل می‌دهند.

هوانگ، که در حال حاضر استاد اقتصاد در دانشکده توسعه ملی دانشگاه پکن است، همچنین اعلام کرده است که رمزارز بانک مرکزی چین، با وجود گذشت سال‌ها از راه‌اندازی آن، هنوز نتوانسته است با استقبال گسترده کاربران روبرو شود. در بخش دیگری از توضیحات خود، او اظهار کرده است که اجازه دادن به مؤسسات خصوصی برای انتشار استیبل‌کوین‌ها براساس یوان دیجیتال، یک مسئله بسیار حساس است، اما مزیت‌ها و معایب آن را به ارزیابی می‌پردازد.

چین به دلیل موضع خود با عنوان “بلاکچین، نه بیتکوین” از گذشته شناخته می‌شود و در سال 2019، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، تأکید کرد که باید پذیرش بلاکچین به عنوان هسته‌ای برای نوآوری را تسریع کرد. در همان زمان، دولت چین تا حدی مخالفت خود را با این فناوری نشان داد و تقریباً همه تراکنش‌های رمزارزی در سال 2021 ممنوع شدند.

به گزارش Coin Telegraph، با وجود ممنوعیت‌های چین در حوزه رمزارزها، این کشور از ژانویه 2022 همچنان دومین بزرگترین کشور استخراج بیتکوین در جهان است، که نشان از جامعه فعال رمزنگاری در این کشور دارد. بر اساس داده‌های رسمی، کاربران در سرزمین اصلی چین، با وجود ممنوعیت‌های موجود در صنعت رمزارزها، حدود 8 درصد از سرمایه‌های صرافی FTX را تشکیل می‌دهند.

بعضی از طرفداران رمزارزهای محلی حتی معتقدند که چین هرگز به طور واقعی افراد را از داشتن یا خرید و فروش رمزارزها بازداری نکرده است.

 

 

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *