0

مفهوم فول نود بیتکوین چیست؟

بیتکوین
بازدید 283

اگر تاکنون برنامه‌ریزی کرده‌اید که یک فول نود بیتکوین یا گره لایتنینگ را نصب یا اجرا کنید، اما انجام این وظیفه برایتان دشوار بوده است، این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد. بیتکوین از یک شبکه‌ی گره‌های کامل تشکیل شده است که هزاران نفر در سراسر جهان از آن در رایانه‌های خود استفاده می‌کنند. این گره‌ها عناصر بسیار اساسی برای حفظ عدم تمرکز و امنیت بیتکوین هستند. هر گره اطلاعات تراکنش‌های بیتکوین ارسال شده را ذخیره می‌کند.

با استفاده از این اطلاعات، گره مذکور می‌تواند به طور مستقل اعتبار تراکنش‌های جدید را تأیید کند. در واقع، شخصی که تراکنش را انجام می‌دهد و بیتکوین را ارسال می‌کند، ادعای مالکیت این دارایی دیجیتال را دارد. علاوه بر این، شبکه لایتنینگ بیتکوین یکی از فناوری‌های امیدوارکننده‌تر در این حوزه است که تراکنش‌های بیتکوین را به سطح جدیدی از مقیاس‌پذیری و سرعت می‌رساند. به خوشبختی، برای افرادی که تمایل دارند بر دارایی‌های خود بیشترین کنترل را داشته باشند، پیاده‌سازی یک زیرساخت بنیادی پنهان می‌تواند یک پروژه عملی باشد.

فول نود بیتکوین به چه معناست؟

اگر تاکنون برنامه‌ریزی کرده‌اید که یک فول نود بیتکوین یا گره لایتنینگ را نصب یا اجرا کنید، اما انجام این وظیفه برایتان دشوار بوده است، این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد. بیتکوین از یک شبکه‌ی گره‌های کامل تشکیل شده است که هزاران نفر در سراسر جهان از آن در رایانه‌های خود استفاده می‌کنند. این گره‌ها، عناصر بسیار اساسی برای حفظ عدم تمرکز و امنیت بیتکوین هستند. هر یک از گره‌ها اطلاعات تراکنش‌های بیتکوین ارسال شده را ذخیره می‌کند.

با استفاده از این اطلاعات، گره مذکور می‌تواند به طور مستقل اعتبار تراکنش‌های جدید را تأیید کند. در واقع، شخصی که تراکنش را انجام می‌دهد و بیتکوین را ارسال می‌کند، ادعای مالکیت این دارایی دیجیتال را دارد. علاوه بر این، شبکه لایتنینگ بیتکوین یکی از فناوری‌های امیدوارکننده‌تر در این حوزه است که تراکنش‌های بیتکوین را به سطح جدیدی از مقیاس‌پذیری و سرعت می‌رساند. به خوشبختی، برای افرادی که تمایل دارند بر دارایی‌های خود بیشترین کنترل را داشته باشند، پیاده‌سازی یک زیرساخت بنیادی پنهان می‌تواند یک پروژه عملی باشد.

معرفی انواع فول نود بیتکوین

گره‌ها یا نودهای بیتکوین در واقع کامپیوترهایی هستند که به شبکه بیتکوین وصل شده و نرم‌افزار آن را اجرا می‌کنند. این نودها در فرآیندهای مختلفی مانند گزارش، تأیید، پردازش و ذخیره اطلاعات تراکنش‌های بیتکوین شرکت می‌کنند.

انواع مختلفی از گره‌های بلاکچین بیتکوین وجود دارند که به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • گره کامل: این نوع نودها مسئول تأیید تراکنش‌ها و بلاک‌ها هستند و همچنین باید درباره تاریخچه و ترتیب ثبت تراکنش‌ها به توافق برسند. گره‌های کامل نسخه کامل بلاکچین را حفظ می‌کنند و همواره تأثیری بر اضافه شدن یا حذف بلاک‌ها از آن دارند. با این حال، بر خلاف نودهای کوچک، گره‌های کامل قادر به پیشنهاد اضافه کردن یک بلاک جدید نیستند و در نتیجه پاداشی دریافت نمی‌کنند.
  • نود ماینر: این نودها تراکنش‌ها را در بلاک‌هایی قرار می‌دهند که می‌توانند در شبکه بیتکوین تأیید شوند. هر بار که یک بلاک توسط یک نود ماینر استخراج شده و به بلاکچین اضافه شود، به آن پاداش داده می‌شود. علاوه بر این، نودهای ماینر نیز واحدهای جدید بیتکوین را وارد چرخه بازار می‌کنند. برای استخراج بیتکوین، باید به این نوع نود تبدیل شوید.
  • نودهای سبک: این نودها نسخه کوچکتری از بلاکچین بیتکوین را حفظ می‌کنند. بنابراین، آنها می‌توانند بر روی دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند اجرا شوند و تراکنش‌های بیتکوین را انجام دهند.

چرا باید یک گره بیتکوین ایجاد و اجرا کنیم؟ راه اندازی این گره‌ها نه تنها تجربه‌ای محرک و مفید برای سلامت شبکه بیتکوین است، بلکه به نفع افرادی است که آنها را مدیریت می‌کنند. یکی از مزایای اصلی بیتکوین این است که کاربران نیازی به توکل به بانک‌های واسطه مانند ولز فارگو برای مدیریت دارایی‌ها یا پرداخت‌های خود ندارند.

در این رویکرد، اجرای یک گره بیتکوین جزئی از استقلال مالی است. کاربرانی که این گره‌ها را اجرا می‌کنند، به صحت آنها اعتماد دارند زیرا با داشتن این اطلاعات، دیگر نیازی به اعتماد به فرد دیگری ندارند و به این ترتیب از دست کلاهبرداران جلوگیری می‌کنند.

اگر کاربر پرداخت‌های بیتکوین را قبول کند اما گره خود را اجرا نکند، به اطلاعات پرداخت از گره شخص دیگری اعتماد دارد. البته باید توجه داشت که این داده‌ها قابل هک هستند. توسعه‌دهندگان بیتکوین باور دارند که اجرای این گره‌ها بسیار حائز اهمیت است زیرا بسیاری از افراد به ساده‌تر کردن اجرای گره‌ها اختصاص داده‌اند.

می‌خواهیم روش تبدیل شدن به یک گره کامل در شبکه بیتکوین را یاد بگیریم. گره‌های لایتنینگ در بالای گره‌های کامل بیتکوین قرار دارند و به عنوان لایه دوم برای انجام پرداخت‌های سریعتر عمل می‌کنند. این گره‌ها، کاربران را به شبکه لایتنینگ متصل می‌کنند تا بیتکوین را با سرعت بیشتر و با کارمزد کمتر خریداری و فروش کنند. اگرچه این شبکه هنوز جدید و در حال آزمایش است، اما بسیاری از کاربران و توسعه‌دهندگان به بیتکوین با آغوش باز استقبال کرده و از آن استفاده کرده‌اند. هدف ما در این مقاله، نه فقط اجرای یک گره کامل بیتکوین است، بلکه قصد داریم با استفاده از Raspi Blitz نیز یک گره لایتنینگ را نصب کنیم.

برای نصب نرم افزار RaspiBlitz، ابزارهای لازم عبارتند از یک نرم افزار خاص که بسیاری از مراحل ایجاد گره را به صورت خودکار انجام می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند تا گره‌های خود را ایجاد کنند. پس از ایجاد گره، نرم افزار RaspiBlitz یک رابط کاربری گرافیکی برای استفاده از آن (مانند پرداخت) را اجرا می‌کند. این نرم افزار همچنین مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های دقیق را ارائه می‌دهد که در این مقاله به طور جدی برای فعال کردن گره‌های بیتکوین و لایتنینگ استفاده خواهیم کرد.

اولین قدم برای ساخت و ایجاد یک گره بیتکوین، خرید تجهیزات و نرم افزارهای مورد نیاز است. در زیر به برخی از این تجهیزات اشاره می‌کنیم:

  • Raspberry Pi: این تجهیز در واقع یک کامپیوتر دستی است که گره لایتنینگ را تغذیه می‌کند. (کامپیوترها از اولین کامپیوتر جهان، ENIAC، راه طولانی را پیموده‌اند.)
  • منبع تغذیه: مدل USB-C با ولتاژ 5 ولت و جریان حداقل 3 آمپر.
  • حافظه یا مکان ذخیره‌سازی: کارت حافظه MicroSD برای ذخیره نرم افزار RaspiBlitz و هارد SSD با ظرفیت 1 ترابایت برای ذخیره تمامی داده‌های بیتکوین.
  • تجهیزات حفاظتی: قاب مناسب برای SSD که اطلاعات را در برابر ضربه و نوسانات محافظت می‌کند و همچنین محفظه هیت‌سینک برای Raspberry Pi که از گرم شدن آن بیش از حد جلوگیری می‌کند.

یک صفحه نمایش LCD با ابعاد 3.5 اینچ (8 سانتیمتر) برای Raspberry Pi، اتصال GPIO و کنترل کننده لمسی XPT2046 است. این صفحه پس از مقداردهی اولیه، اطلاعات مربوط به گره را نشان می‌دهد، مانند آدرسی که برای اتصال به سایر گره‌ها استفاده می‌شود. این عنصر کلیدی است که RaspiBlitz را از سایر گره‌های لایتنینگ تمیز می‌کند. این گره‌ها از نظر اعتبارسنجی تراکنش‌ها قدرتمند و ضعیف هستند.

دستورالعمل‌های اولیه شامل یک سری اقدامات حفاظتی است که برای جلوگیری از خراب شدن یا از دست رفتن گره بیتکوین انجام می‌شود. هرچه پردازش Raspberry Pi بیشتر باشد، احتمال داغ شدن بیش از حد آن نیز بیشتر است که ممکن است به سخت‌افزار آسیب برساند؛ بنابراین، حفظ سردی آن ضروری است. راهنمای دستورالعمل RaspiBlitz توصیه می‌کند که Raspberry Pi را در یک محفظه هیت‌سینک قرار داده شود که گرما را جذب کند.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *