0

منظور از هش تراکنش چیست؟

هش تراکنش
بازدید 715
برای آگاهی بیشتر و عملکرد مناسب در حوزه های مختلف و مرتبط با رمز ارزها شما باید دانش کافی در این زمینه داشته باشید، تا با مشکل خاصی در فرایند تراکنش مواجه نشوید.

آشنایی کامل با چیستی مفهوم هش تراکنش در دنیای رمز ارزها

در واقع هش تراکنش یکی از مبحث های بسیار مهم در خصوص انواع رمز ارزها و معاملات گوناگون شناخته می شود، تمامی تراکنش هایی که در حوزه ارز دیجیتال وجود دارند، دارای شناسه تراکنش هستند و این شناسه تراکنش در تمامی معاملات مورد استفاده قرار می گیرد، در اصطلاح عامیانه هش تراکنش کد پیگیری مختص عملیات معاملاتی شما در زمینه ارز دیجیتال می باشد، هش تراکنش در بلاک چین های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و حتی یکی از دغدغه های اصلی اغلب کاربران پیدا کردن هش تراکنش در هر یک از بلاک چین های گوناگون می باشد، با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می توانید با دقت و سرعت عمل بیشتری فرایندهای مربوط را دنبال کنید، پیگیری هش تراکنش یکی از اولویت های اصلی داشتن معامله صحیح در دنیای رمز ارزها شناخته می شود.

بررسی چیستی هش تراکنش در حوزه رمز ارزها:

یکی از پرسش های بنیادی که اغلب افراد با آن مواجه می شوند، هش تراکنش چیست؟ می باشد، در واقع تمامی معاملات و تراکنش هایی که در بلاک چین های مختلف انجام می شوند، به طور خودکار و بر اساس الگوریتم تعیین شده دارای یک کد شناسه اختصاصی هستند و هر یک از تراکنش ها دارای چنین کد خاصی هستند، به طور کلی تمامی معاملات مختلفی که در این زمینه صورت می گیرند، دارای یک کد اختصاصی هستند و این کد اختصاصی دارای یک ID مخصوص است، که Transition ID نامیده می شود، در هش تراکنش اطلاعات مفید و کاربردی نظیر: مقدار ارسالی، تاریخ دقیق ارسال، فرستنده و گیرنده و همچنین سایر اطلاعات دیگر ذکر می شود.

حتما در خصوص مطالب مرتبط با هش معامله با مفهوم Txid نیز مواجه شده اید، قطعا ذهن شما را پرسش چالش برانگیز Txid چیست؟ به فکر واداشته است. عبارت هش معامله در اصطلاحات انگلیسی با نام Transaction ID شناخته می شود و مخفف این اصطلاح Txid نام دارد، در واقع تمامی تراکنش ها با نظم خاصی به کمک هش معامله قابل پیگیری بوده و نظم خاصی در طول تراکنش حاکم است‌.

بررسی هش تراکنش در تراست ولت:

در واقع این موضوع زمانی قابل پیگیری است، که شما تعداد معینی رمز ارز پولکادات را جهت انجام معامله به شخصی دیگری ارسال کرده اید و فرد مقابل برای اطمینان از معامله انجام شده، به دنبال هش تراکنش است، تا از اطلاعات مربوط به تراکنش اطلاعات دقیقی به دست بیاورد. برای پیدا کردن هش معامله در تراست ولت مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

●در گام اول وارد تراست ولت شوید و بخش مربوط به توکن پولکادات یا هر رمز ارزی که در نظر دارید، را باز کنید.

●برای دسترسی بیشتر و بهتر ضربه بزنید، تا باز شود.

●در این قسمت اصلی روی گزینه More Details کلیک کنید.

●پس از چندین ثانیه به صورت خودکار وارد وب سایت می شوید و اطلاعات مربوط را می توانید به دست بیاورید، سپس هش معامله را کپی کرده و اطلاعات لازم را به راحتی استخراج کنید.

نحوه پیگیری هش تراکنش:

خرید و فروش انواع رمز ارز خصوصا در سال های اخیر بیشتر از هر زمانی در حال انجام گیری است و شما باید اطلاعات دقیق و صحیح مربوط به تراکنش را در دست داشته باشد، تا از صحت معامله نهایت اطمینان خاطر را داشته باشید. هش تراکنش یا هش معامله شامل اعداد و کاراکترهای مختلفی است، که هر یک حاوی اطلاعات مفیدی در خصوص معامله می باشند. اولین شناسه تراکنش جهت پیگیری در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار شناسایی شد و در حال حاضر پیگیری انواع هش تراکنش با سرعت بیشتری انجام می گیرد و شامل کاراکترهای مختلفی هستند. شما پس از دستیابی به هش تراکنش به راحتی می توانید تمامی اطلاعات مهم و مربوط به آن را بازخوانی کنید.

بررسی های اخیر ثابت کرده است، که Txid کانال های سنتی مربوط به معامله که شامل بانک و کیف پول های پرداختی امن هستند، قابل تغییر بوده و مالک داده های مربوط می تواند آن را تغییر دهد. در صورتی که Txid در شبکه های مختلف بلاکچین از استاندارد خاصی پیروی می کند و ایجاد هرگونه تغییر در آن غیر ممکن می باشد‌. رهگیری تراکنش در تمامی رمز ارزها متفاوت است و معمولا در هر رمز ارزی شامل فرایند مختلفی می باشد. به عنوان مثال تمامی تراکنش های مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین دارای شناسه SHA_256 هستند و معمولا ۲۵۶ بیت در حالت استاندارد طول دارد و پس از خروج به یک هش ۶۴ کاراکتری تبدیل می شود و در نهایت تمامی داده های بیت کوین جهت انجام دقیق تر فرایند دو بار هش می شوند.

تمامی اعداد و کاراکترهای موجود در هش تراکنش تصادفی نیستند و اطلاعات تکمیلی در اختیار فرد قرار می دهد.

هش نامبر چیست؟

در دنیای رمز ارزها حتما با واژه هش نامبر مواجه شده اید، هش نامبر همان هش تراکنش است، در قالب چندین کاراکترهای مختلف شما می توانید اطلاعات مهم مربوط به معامله را بازیابی کنید، در تمامی معاملات مربوط در بلاک چین از هش نامبر استفاده می شود و شما به کمک هش نامبر می توانید با اطمینان خاطر بیشتری معاملات خود را دنبال کنید، همچنین هش نامبر شامل اعداد و کاراکترهایی هستند، که بر اساس اطلاعات مربوط به صورت تصادفی از جانب سیستم در اختیار کاربر قرار داده می شوند و به راحتی قابل پیگیری است. به کمک هش نامبر می توانید ارتفاع بلوک،  مقدار هزینه جهت انتقال، تاریخ دقیق انتقال و تعداد تاییدیه های مختلف را بررسی کنید.

پیگیری هش تراکنش

در تمامی حوزه های معاملاتی رمز ارزها هش نامبر یک ضرورت شناخته شده است و به راحتی می توانید این اطلاعات را با طرف دیگر معامله بدون کوچک ترین دغدغه ای به اشتراک بگذارید.

دسترسی به شناسه تراکنش چگونه است؟

شما مطابق با روش های مختلف می توانید به شناسه تراکنش دسترسی پیدا کنید و اطلاعات مهم و کاربردی را استخراج کنید، شما از طریق کیف پول خود می توانید شناسه تراکنش را مشاهده کنید. برای چنین کاری شما باید به بخش برگه معاملات مراجعه کنید و از این طریق Txid  معامله را استخراج کرده و سپس با دو بار ضربه زدن روی آن Tx Hash را مشاهده خواهید کرد.

روش دوم جهت دسترسی به شناسه تراکنش صرافی ها هستند، در واقع هنگام انجام انواع معاملات در این بستر به راحتی می توانید از طریق گزینه مشاهده سوابق هش تراکنش خود را استخراج کنید. سومین روش کیف پول شما در زنجیره بلوکی یا بلاکچین است، در صورت دریافت و پرداخت هزینه ای جهت انجام معامله ای می توانید روی هر تراکنش کلیک کنید و اطلاعات تکمیلی خود را به دست بیاورید. روش چهارم و مرسوم ترین روش مرورگر بلاک چین است، که به راحتی در دسترس عموم قرار دارد و شما برای این کار باید وارد این وب سایت شوید و سپس اطلاعات مربوط به تراکنش را به دست بیاورید.

آیا افشای هش تراکنش خطرناک است؟

برخلاف تمامی باورهای غلط و حاکم در جامعه افشای هش تراکنش هیچ گونه خطری نداشته و تمامی اطلاعات امنیتی مربوط به کیف پول و حساب کاربری شما حفظ می شود. چون هش تراکنش حاوی هیچ گونه اطلاعات امنیتی و مربوط به حریم شخصی حساب کاربری نیست و فقط دربرگیرنده اطلاعات مربوط به یک تراکنش است و با اشتراک گذاشتن هش تراکنش هیچ خطری در واقع شما را تهدید نخواهد کرد.

هش تراکنش فقط شامل اطلاعات مفیدی در خصوص معاملات برای جلب اعتماد بیشتر برای طرفین و ثبت دقیق اطلاعات دیگر است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *