0

همه چیز در مورد InstaDapp جایی دارایی دیفای و مدیریت آسان

InstaDapp
بازدید 118

InstaDapp در سال 2019 به طور رسمی راه‌اندازی شد. این یک برنامه غیرمتمرکز DApp است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است و به چندین پروتکل مالی غیرمتمرکز دیفای را به هم متصل می‌کند. این پلتفرم از برنامه‌های دیگر DApp استفاده می‌کند و یک محیط یکپارچه را فراهم می‌کند که در آن کاربران می‌توانند مدیریت کامل بر اموال خود را داشته باشند.

توکن INST با نماد $INST در بازار معاملاتی به ارزش 0.9291 دلار به فروش می‌رسد و با توجه به عرضه در گردش که کمتر از 18 میلیون دلار است، ارزش بازار کل آن بیش از 16 میلیون دلار است.

برای استفاده از خدمات InstaDapp،

کاربران باید یک کیف پول اتریوم داشته باشند که از نوع وب 3.0 مانند MetaMask باشد و آن را از طریق داشبورد با این پلتفرم متصل کنند. پس از اتصال، کاربران می‌توانند به یک پلتفرم دسترسی داشته باشند که تمام ویژگی‌های موجود در منبع ذخیره خود را دارد. InstaDapp این پلتفرم را “حساب‌های هوشمند DeFi (DSA)” می‌نامد. با استفاده از DSA، کاربران می‌توانند مدیریت، تفویض و بهینه‌سازی وجوه را از طریق پروتکل‌های مختلف انجام دهند. همچنین، توسعه‌دهندگان می‌توانند تراکنش‌های بین پروتکلی بیشتری را در بالای DSAها فعال کنند برای دارندگان حساب.

قبل از وجود پلتفرم InstaDapp، کاربران برای ردیابی دارایی‌های خود نیاز داشتند تا به صورت دستی نرخ بهره بهینه، نسبت وثیقه و سایر پارامترها را در هر پلتفرم شناسایی کنند. این کار به علت پیچیدگی و زمان‌بر بودن نظارت دستی، تلاش زیادی را می‌طلبید. با معرفی DSA به فضای DeFi، این پلتفرم با اتصال به پروتکل‌های مختلف، جمع‌آوری داده‌های مربوطه و خلاصه کردن تمام اطلاعات در یک داشبورد، این فرآیند را ساده می‌کند. به این ترتیب، کاربران به راحتی می‌توانند دارایی‌های متقابل پروتکل خود را مدیریت کنند.

علاوه بر این، قبل از InstaDapp، کاربران باید مراحل مختلفی را در هر پلتفرم برای انتقال دارایی‌ها انجام می‌دادند. پیچیدگی این مراحل ممکن است باعث سردرگمی و ناامیدی کاربران شده و در نتیجه خطاها و ضرر ایجاد کند. InstaDapp این فرآیند را از طریق قراردادهای هوشمند به صورت خودکار انجام می‌دهد. در این فرآیند، کاربران فقط باید پارامترها را تنظیم کنند و با چند کلیک، انتقال را انجام دهند.

وجوهی که بابت نقل و انتقالات در InstaDapp پرداخت می‌شود، به عنوان هزینه از کاربران دریافت نمی‌شود. کاربران فقط باید مقداری وجه برای پوشش هزینه‌های گاز انتقال دارایی‌ها در شبکه اتریوم آماده کنند. این DApp از کیف‌پول‌های غیرقابل دسترس برای ذخیره دارایی‌ها استفاده می‌کند، به این معنی که کاربران همیشه کنترل کامل بر وجوه خود را دارند و InstaDapp هیچ دسترسی به این وجوه ندارد. همچنین، مانند سایر برنامه‌های کاربردی مبتنی بر بلاکچین، InstaDapp سابقه تراکنش‌ها و دارایی‌های روی بلاکچین را به صورت شفاف و با سوابق تغییرناپذیر ذخیره می‌کند.

این پلتفرم معرفی کرده است که امکان تجمیع پروتکل‌های DeFi را از پلتفرم‌های مختلف فراهم می‌کند.

این پلتفرم با استفاده از لایه هوشمند DeFi (DSL) عمل می‌کند و سه جزء اصلی دارد:

  • اکانت‌های هوشمند: کاربران از این اکانت‌ها برای ذخیره دارایی‌ها و اجرای تراکنش‌ها در کانکتورها استفاده می‌کنند. این اکانت‌ها به عنوان یک اکانت قابل اعتماد برای کاربران عمل می‌کنند.
  • اتصال دهنده‌ها: اتصال دهنده‌ها به ماژول‌های استاندارد اشاره می‌کنند که با پروتکل‌های DeFi تعامل دارند و قراردادهای هوشمند را به خدمات DeFi وصل می‌کنند. این قراردادهای هوشمند توسط توسعه دهندگان نوشته شده و تراکنش‌های DeFi را در پروتکل‌ها اجرا می‌کنند.
  • محافظان و ربات‌های اتوماسیون: کاربران می‌توانند محافظان یا ربات‌های اتوماسیون را برای مدیریت DSA خود تنظیم کنند. آنها می‌توانند مجوزهای سفارشی را بر اساس ماژول‌های استاندارد تنظیم کنند تا عملکردهای خاصی را اجرا کنند.

پلتفرم InstaDapp با پلتفرم‌هایی مانند MakerDAO (DAI)، Compound Finance (COMP) و Uniswap (UNI) ادغام شده است. این ادغامات به کاربران امکاناتی مانند وام دادن، وام گرفتن، مبادله کردن، مدیریت استخرهای نقدینگی و ایجاد موقعیت‌های بدهی وثیقه (CDP) را از طریق داشبورد فراهم می‌کند.

InstaDApp عملکردی را به عنوان یک رابط برای Compound Finance دارد که یک پروتکل وام دهی و قرض گرفتن در DeFi است. با استفاده از اینستا، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتالی که توسط Compound پشتیبانی می‌شوند را به عنوان وثیقه استفاده کنند و از آن‌ها برای کسب سود یا گرفتن وام استفاده کنند.

InstaDApp استخرهای نقدینگی Uniswap را به صورت غیرمتمرکز در شبکه خود ادغام کرده است. به این ترتیب، کاربران می‌توانند از طریق اینستا، بدون نیاز به واسطه، توکن‌ها را با یکدیگر مبادله کنند. همچنین، کاربران InstaDApp که نقدینگی را در استخرهای Uniswap فراهم می‌کنند، می‌توانند به راحتی استخرهای خود را از طریق داشبورد InstaDApp مدیریت کنند.

InstaDApp امکان ایجاد موقعیت‌های بدهی وثیقه را نیز با ادغام MakerDAO فراهم می‌کند. کاربران InstaDApp می‌توانند دارایی‌های رمزنگاری پشتیبانی شده را به عنوان وثیقه قفل کنند و از طریق داشبورد تولید دای (استیبل کوین پلتفرم) را به دست آورند.

توکن INST InstaDApp، توکن حاکمیتی اینستا در شبکه اتریوم است. به جای انتقال ناگهانی به حاکمیت غیرمتمرکز، اینستا یک روند مرحله‌ای برای مدیریت توکن در جامعه خود راه‌اندازی کرده است. در ابتدا، بخشی از توکن‌ها به اعضای تیم و سرمایه‌گذاران تخصیص داده می‌شود و در نتیجه یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز کوچک تشکیل می‌شود.

تیم اصلی اینستا تا زمانی که عملکردهای رای‌گیری در زنجیره و ارتقای قرارداد به طور قابل اطمینان عمل کنند، مدیریت شبکه را بر عهده خواهند داشت. سپس، آن‌ها مدیریت پروتکل را به دائو واگذار می‌کنند .

در این ساختار، ویژگی‌های زیر مدیریت می‌شوند:

  • ویژگی‌های جدید: دارندگان توکن می‌توانند پیشنهاد یکپارچه‌سازی پروتکل‌ها، ویژگی‌ها و کاربردهای جدید در اطراف دارایی‌های بیکار در DSAها را ارائه دهند.
  • ارتقاء پروتکل: دارندگان توکن INST می‌توانند در مورد تغییرات کد مانند ارتقاء سیستم و تنظیمات پارامتر پلتفرم رأی بدهند.
  • نقدینگی و پل‌ها: دارندگان توکن می‌توانند در مورد مدیریت پل‌هایی که اینستا با پروتکل‌های دیگر و منابع نقدینگی که DApp برای تامین مالی مجدد و مدیریت دارایی‌های زنجیره‌ای استفاده می‌کند، رای دهند.
  • صندوق‌های اکوسیستم: دارندگان توکن INST رأی می‌دهند که بودجه برای توسعه اکوسیستم اینستا و خزانه دائو چگونه تخصیص یابد. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که InstaDApp از بودجه برای DAO، جامعه، مشارکت، نقدینگی و ادغام به چه صورتی استفاده کند.

آینده پروژه InstaDApp بسیار واعث افتخار است. در حالی که فضای دیفای به سرعت در حال رشد است و پلتفرم‌ها و خدمات جدیدی ارائه می‌دهند، InstaDApp با ارائه پروتکل‌های سفارشی خود، برنامه‌ها و خدمات جدیدی را در دیفای ارائه می‌دهد. این پروژه به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از یک پلتفرم مرکزی، دارایی‌های خود را به آسانی مدیریت کنند و در عین حال امنیت و مزایای تمرکززدایی فناوری بلاکچین را حفظ کنند.

همکاری با شرکای پروژه، به InstaDApp کمک کرده است تا به رشد بی‌نظیری برسد. پلتفرم‌های برجسته مانند Compound، MakerDAO و UniSwap، هرکدام با ارزش کل قفل شده (TVL) میلیاردها دلار، در فضای دیفای رهبری دارند. با این همکاری‌های قوی، InstaDApp به TVL حدود 8 میلیارد دلار دست یافته و در رتبه سوم قرار گرفته است، با TVL بالاتر از Compound، MakerDAO و UniSwap.

پروژه اخیراً با معرفی توکن حاکمیتی خود، انجمن خود را برای بحث و بررسی در مورد پیشنهادات، پاداش‌ها، حاکمیت و توسعه برنامه‌های کاربردی، به طور گسترده باز کرده است. در حال حاضر، چندین پیشنهاد در حال بحث و بررسی قرار دارند، از جمله معرفی یک مدل درآمد، پروتکل RAI و یکپارچه‌سازی پروتکل B.

پیشنهاد مربوط به مدل درآمد به ویژه جالب است، زیرا ارائه‌دهنده پیشنهاد یک مدل کسب درآمد را برای این پروژه توصیف کرده است. برای کسب درآمد، پیشنهاد می‌شود که این پروژه از پروتکل‌هایی که برای آن اهمیت دارند، هزینه دریافت کند. به عبارت دیگر، کاربرانی که تراکنش‌ها را انجام می‌دهند یا توسعه‌دهندگانی که از محصولات مبتنی بر این پلتفرم استفاده می‌کنند، هزینه باید به پروژه پرداخت شود.

InstaDApp یک برنامه غیرمتمرکز است که بر اساس شبکه اتریوم ساخته شده است و پروتکل‌های دیفای را در یک پلتفرم جمع‌آوری و مدیریت می‌کند. این برنامه به کاربران امکان می‌دهد دارایی‌های خود را در پروتکل‌ها پیگیری کنند، پارامترهای دیفای بهینه را شناسایی کنند و تراکنش‌ها را از طریق قراردادهای هوشمند انجام دهند. همچنین، کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را وام دهند، وام بگیرند، مبادله کنند و نقدینگی ارائه کنند، استخرهای نقدینگی را مدیریت کنند و دارایی‌ها را از طریق داشبورد وثیقه بگیرند.

این پروژه موفق شده است جنبه‌های امن و غیرمتمرکز بلاکچین را با یک پلتفرم متمرکز برای مدیریت دارایی‌ها ترکیب کند. از طریق همکاری قوی با پلتفرم‌های برجسته دیفای مانند MakerDAO، Compound و UniSwap، با میلیاردها دلار قفل شده در قراردادهای هوشمند خود، شاهد رشد قابل توجهی بوده است. علاوه بر این، با ارائه توکن حاکمیتی، دارندگان توکن قادر به ارسال و رای‌دهی برای پیشنهادات شده هستند. از این رو، با پیاده‌سازی ویژگی‌ها و یکپارچه‌سازی پروتکل‌های جدید، این پروژه قادر به رشد بیشتری خواهد بود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *