0

پروژه‌های برتر پل بلاکچین

بلاکچین
بازدید 224

صنعت بلاکچین و وب ۳، از اکوسیستم‌های متنوعی تشکیل شده‌اند که هر یک به روش خاص خود به موفقیت صنعت بلاکچین کمک می‌کنند و حضور آنها اساسی و ضروری تلقی می‌شود. یکی از این عوامل مهم، پل بلاکچین است که نقش اساسی در سیستم ارزهای دیجیتال دارد. تحت عنوان پل بلاکچین، پروژه‌های مختلفی وجود دارند که خدماتی را به کاربران ارائه می‌دهند و برخی افراد تصمیم می‌گیرند از آنها بهره‌برداری کنند. در این مقاله، بهترین پروژه‌های پل بلاکچین را به شما معرفی خواهیم کرد و راهکارهایی برای یافتن بهترین گزینه ممکن را بررسی خواهیم کرد.

پروژه‌های پل بلاکچین

هر روز، بلاکچین به طور مداوم در حال گسترش است و همراه با آن، خدمات جدیدی ارائه می‌شود. با وجود وجود بیش از ۱۲۵ شبکه بلاکچین، باور کردن آنکه هیچ راهی برای ایجاد ارتباط بین این شبکه‌ها وجود ندارد، غیرممکن است. به همین دلیل، پل‌های بلاکچین متقاطع به عنوان یک راه حل امیدوارکننده برای فعال‌سازی تعاملات بین دو شبکه بلاکچین ظاهر شده‌اند. این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین پروژه‌های پل بلاکچین را شناسایی کنید و با این مفهوم بهتر آشنا شوید. قبل از معرفی بهترین پروژه‌های پل بلاکچین، مفهوم کلی این سیستم را بررسی می‌کنیم.

پل بلاکچین چیست؟

قبل از بررسی لیستی از پل‌های زنجیره‌ای، ضروری است که مفهوم آن‌ها را درک کنید. پل بلاکچین به عنوان یک نوع پروتکل محسوب می‌شود که بلاک‌چین‌های مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند و در انتقال داده‌ها بین آن‌ها کمک می‌کند. به این ترتیب، کاربران از طریق این بستر می‌توانند ارتباط برقرار کنند و از دارایی‌های خود خارج از زنجیره اصلی استفاده کنند. این پل نقشی برای تبادل اطلاعات رمزارزها و NFTها نیز دارد و جریانی بین شبکه‌ها ایجاد می‌کند. حضور این پل باعث کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان می‌شود و به طور کلی فرآیند را آسان‌تر می‌کند.

پل‌های بلاکچین متقاطع به عنوان راه‌حلی نوآورانه برای ایجاد ارتباط بین دو شبکه بلاکچین متمایز محسوب می‌شوند، و نتیجه آن آسانی در تبادل اطلاعات و دارایی‌ها می‌باشد. پل‌های زنجیره‌ای به عنوان ابزاری ضروری برای تبادل داده‌ها و دارایی‌ها در شبکه‌های بلاکچین مختلف وجود دارند. با ساخت یک پل زنجیره‌ای متقابل، می‌توانید به راحتی دارایی‌ها را انتقال داده و به سایر عملکردها در شبکه‌های بلاکچین مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید بدون هیچ گونه محدودیتی.

طرح کلی بهترین پروژه‌های پل بلاکچین متقاطع در حال حاضر برای کاربران کریپتو و وب ۳، یک نیاز ضروری به حساب می‌آید. پل‌های بلاکچین می‌توانند مزایای قابل توجهی مانند تجربه کاربری بهتر و فرصت‌های بیشتر برای دستیابی به بهره‌وری دارایی را تضمین کنند. علاوه بر این، پل‌های بلاکچین همچنین می‌توانند اطمینان حاصل کنند که نقدینگی در پلتفرم‌های مختلف برای توسعه‌دهندگان قابل دسترسی است.

اهمیت پل بلاکچین

اولین نکته این است که پل‌های رمزنگاری متقابل زنجیره‌ای به صورت یک‌طرفه عمل می‌کنند و تنها در ارسال دارایی‌ها به یک شبکه بلاکچین کمک می‌کنند. اما شما همچنین می‌توانید پل‌های دوطرفه چندزنجیره‌ای را برای فعال‌سازی انتقال دوطرفه دارایی بین دو زنجیره استفاده کنید. مبادله زنجیره‌ای متقابل می‌تواند با ایجاد مشتقات مصنوعی برای دارایی‌های موجود در زنجیره اصلی به منظور تطابق با زنجیره مقصد عمل کند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید اتریوم را به زنجیره بایننس منتقل کنید، پل یک توکن معادل برای اتریوم با فرمت BEP-20 را ایجاد کرده و آن را به کیف پول کاربر ارسال می‌کند. با این کار، امکان انتقال اتریوم بین دو زنجیره فراهم می‌شود.

بنابراین، کاربران قادرند از سرعت بالا، قابلیت مقیاس‌پذیری و همچنین مزایای کم‌هزینه در زنجیره‌های دیگری که ممکن است کشف کنند، بهره‌برداری بیشتری ببرند. همچنین، برنامه‌های غیرمتمرکز قادرند با دسترسی به ویژگی‌های برتر در بلاکچین‌های محبوب، عملکرد خود را بهبود بخشید. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند با اطمینان از کیفیت بهتر برنامه‌های غیرمتمرکز، در چندین پلتفرم بلاکچین همکاری کنند.

کدام پروژه‌های پل بلاکچین بهترین هستند؟
پل‌های بلاکچین ارزش قابل توجهی برای توسعه‌دهندگان و کاربران بلاکچین در ارائه خدمات قابل دسترسی دارند. برای انتخاب گزینه ایده‌آل براساس نیازهای شما، یک دید کلی از بهترین پروژه‌های پل بلاکچین می‌تواند به شما کمک کند. یکی از پروژه‌های محبوب پل بلاکچین، استفاده از WBTC به عنوان پل در بیتکوین است. این قابلیت به تبدیل بیتکوین به توکن ERC-20 کمک می‌کند که در شبکه‌های مختلف بلاکچین قابل قبول است. با این حال، بیتکوین ویژگی‌های برنامه‌ریزی قرارداد هوشمند را ندارد. این موضوع اتریوم را به یک گزینه برتر برای توسعه دیفای، NFT و dApp تبدیل کرده است.

پل‌های بلاکچین قادرند در ارائه پشتیبانی به انواع مختلف بلاکچین‌ها کمک کنند، با این حال سطوح پشتیبانی ممکن است بین ارائه‌دهندگان مختلف متفاوت باشد. بهترین پل‌های زنجیره‌ای قادرند در انتقال ارزش قراردادهای هوشمند، NFTها و توکن‌سازی خارج از بلاکچین اتریوم به شبکه‌های مختلف کمک کنند. در ادامه، برخی از بهترین پروژه‌های بلاکچین را برای شما معرفی می‌کنیم.

۱- پل بایننس (Binance Bridge):
این پل بلاکچین به کاربران امکان می‌دهد تا ارزها و دارایی‌های دیجیتال را بین زنجیره‌های مختلف بلاکچین انتقال دهند. با استفاده از پل بایننس، کاربران می‌توانند به راحتی ارزهای خود را از اتریوم به بلاکچین بایننس یا برعکس منتقل کنند.

۲- پل پلیگانت (Polygon Bridge):
این پل بلاکچین راهی ساده برای تبدیل توکن‌ها و دارایی‌ها بین اتریوم و شبکه پلیگانت فراهم می‌کند. با استفاده از پل پلیگانت، امکان انتقال سریع و کم‌هزینه توکن‌ها در محیط‌های مختلف بلاکچین فراهم می‌شود.

۳- پل وان (Wanchain Bridge):
این پل بلاکچین به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های خود را بین زنجیره‌های مختلف مانند اتریوم و وانچین انتقال دهند. با استفاده از پل وان، انتقال ارزش و اطلاعات بین بلاکچین‌ها سریع و امن صورت می‌گیرد.

این پروژه‌ها تنها چند نمونه از بهترین پل‌های بلاکچین هستند که در ارائه خدمات انتقال دارایی‌ها و ارزش بین زنجیره‌های مختلف بلاکچین بسیار موثر عمل می‌کنند.

در این لیست، به اولین انتخاب از میان بهترین پروژه‌های پل بلاکچین اشاره می‌شود که به پل محبوب بایننس اختصاص دارد. این پل، به عنوان یک گزینه قابل اعتماد برای فعالسازی انتقال دارایی‌ها از اتریوم به زنجیره هوشمند بایننس شناخته می‌شود. پل بایننس به عنوان پلی بین زنجیره هوشمند Ethereum-Binance قادر است به هر فردی کمک کند تا توکن‌های رمزنگاری شده را به فرمت‌های سازگار با زنجیره بایننس چین و BSC تبدیل کند. علاوه بر این، این بستر قادر است به تبدیل توکن‌ها به فرمت‌های سازگار با اتریوم کمک کند. پل بایننس قادر است به تبدیل توکن‌های ERC-20 و همچنین چند کوین دیگر در شبکه‌های مختلف پشتیبانی کند. برخی از کوین‌هایی که در پل بایننس پشتیبانی می‌شوند، شامل XRP، ONT، LINK، XTZ، DOT و ATOM هستند.

کارکرد پل بایننس به عنوان یکی از بهترین پروژه‌های پل بلاکچین بسیار قابل فهم است و در نتیجه، به کاربران امکان استفاده بهتر از آن را فراهم می‌کند. پس از دریافت درخواست انتقال توکن، این پل توکن‌های اتریوم را بسته‌بندی کرده و به فرمت BEP-20 تبدیل می‌کند. پس از انجام این تبدیل، توکن‌ها می‌توانند به عنوان توکن‌های بومی BEP-20 در فعالیت‌های مبادله و سهام در پروتکل‌های مختلف در اکوسیستم زنجیره هوشمند بایننس پیاده‌سازی شوند.

 

 

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *