0

پلتفرم وام‌دهی رمزارز جنسیس اعلام ورشکستگی نمود

رمزارز
بازدید 408

آثار فروپاشی صرافی رمزارز FTX همچنان در حال ادامه است و اکنون پلتفرم وام‌دهی Genesis نیز به حافظه ورشکستگی رسیده است. به گزارش فایننشال تایمز، پلتفرم رمزارز جنسیس که در زمینه ارائه وام به صورت ارز دیجیتال فعالیت می‌کند، پس از فروپاشی صرافی FTX، اعلام ورشکستگی کرده است. اعلام می‌شود که جنسیس یکی از بزرگترین سرویس‌های وام‌دهی FTX بوده است و از ماه نوامبر برداشت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده بود و در ماه جاری نیز ۳۰ درصد از کارمندان خود را اخراج کرده است. این پلتفرم بخشی از گروه رمزارزی DCG است که مالکیت Greyscale و رسانه‌ی خبری CoinDesk را نیز در اختیار دارد.

به گزارش ورج، پلتفرم وام‌دهی جنسیس در حال ورشکستگی قرار دارد و در ماه‌های اخیر، سطح اعتماد مشتریان به این پلتفرم کاهش یافته است. ابتدای ماه جاری نیز گزارش شده است که این شرکت بیش از ۳ میلیارد دلار به مشتریان خود بدهکار است. علاوه بر این، این پلتفرم تنها یک میلیارد دلار به صرافی Winklevoss Gemini بدهکار است. فهرست دارایی‌ها و بدهی‌های چندصد میلیون دلاری این پلتفرم نیز در پرونده‌های ورشکستگی آن مشخص شده است. به علاوه، شرکت تابعه‌ی جنسیس گلوبال کپیتال نیز دارای دارایی‌ها و بدهی‌هایی به ارزش چندین میلیارد دلار با بیش از ۱۰۰ هزار طلبکار می‌باشد.

مدیر اجرایی موقت جنسیس در اسلام اظهار داشت:

ما با شوق منتظریم تا گفت‌وگوهای خود را با DCG و مشاوران اعتباردهنگان خود ادامه دهیم. هدف ما ایجاد مسیری است که بتوانیم ارزش را به حداکثر برسانیم و بهترین فرصت برای رشد کسب‌وکار خود را فراهم کنیم تا در آینده موقعیت قوی‌تری داشته باشیم. تجدید ساختار در دادگاه، بهترین راهکار برای حفظ دارایی‌ها و بهبود نتیجه‌ی نهایی برای همه‌ی ذی‌نفعان جنسیس است.

گزارش‌های منتشر شده در ماه نوامبر نشان می‌دهند که جنسیس سعی کرده است بیش از یک میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران مختلف از جمله بایننس جمع‌آوری کند. اما به گزارش وال‌استریت ژورنال، بزرگترین صرافی رمزارز جهان که قبلاً اعلام کرده بود قصد خرید FTX را دارد، بعدها نظر خود را تغییر داد. به نظر می‌رسد بایننس هم‌اکنون تصمیم گرفته است در جنسیس سرمایه‌گذاری نکند. لازم به ذکر است که پلتفرم وام‌دهی مذکور در حال حاضر بیش از ۱۵۰ میلیون دلار نقدی را برای تأمین مالی عملیات و بازسازی خود در اختیار دارد.

همانطور که ورشکستگی FTX تأثیر منفی چشمگیری بر بازار رمزارزها داشت، اکنون با اعلام ورشکستگی جنسیس، احتمال وقوع سقوط دوباره بازار کریپتو وجود دارد.

ورشکستگی جنسیس به تنهایی نمی‌تواند عامل اصلی برای سقوط بازار کریپتو باشد

بازار کریپتو به عوامل متعدد و پیچیده‌ای وابسته است، از جمله عوامل اقتصادی، سیاسی، رویدادهای جهانی، تغییرات قوانین و مقررات، اخبار و شایعات مختلف و رفتار سرمایه‌گذاران. ورشکستگی یک شرکت مثل جنسیس می‌تواند تأثیری محدود بر روند بازار داشته باشد، به ویژه اگر این ورشکستگی باعث افزایش نگرانی‌ها و کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو شود.

با این حال، برای ارزیابی دقیق تأثیر یک ورشکستگی بر بازار کریپتو، باید به عوامل دیگری نیز توجه کرد و تحلیل کاملی از وضعیت بازار و شرایط جاری انجام داد. بازار کریپتو دارای پویایی بالاست و تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد، بنابراین نمی‌توان یک واقعه خاص را به تنهایی مسئول سقوط یا صعود بازار کریپتو قرار داد.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *