0

کیست آندره کرونیه (Andre Cronje)؟

اندره
بازدید 420

در این مقاله، قصد داریم درباره آندره کرونیه، موسس یرن فایننس، صحبت کنیم. شاید شما هم علاقه‌مند باشید که بدانید کرونیه چه نقشی در توسعه امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) دارد. آندره کرونیه یکی از فعال‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌ها در حوزه دیفای است و در مجامع عمومی حضور فعلی دارد. با تفاوتی که ساتوشی ناکاموتو که تقریباً حضوری در میان مردم ندارد، آندره کرونیه شهرتی بدست آورده است.

آندره کرونیه یکی از فردیت‌های مشهور و تأثیرگذار در حوزه دیفای است که در شهر کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی فعالیت می‌کند. وی همچنین به عنوان یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار، وب ۳ و کارآفرین بسیار فعال شناخته می‌شود و به عنوان موسس یرن فایننس و Keep3r شناخته می‌شود که از پروژه‌های برجسته آندره کرونیه هستند. وی در توسعه پروتکل‌هایی مانند هجیک (Hegic)، پاور پول (PowerPool)، پیکل فایننس (Pickle Finance)، کاور پروتکل (Cover Protocol)، کریم وی‌تو (Cream V2)، مولتی‌چین (Multichain) و سوشی‌سواپ (SushiSwap) نقش مهمی را ایفا کرده است.

علاوه بر این، آندره کرونیه بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه توسعه نرم‌افزار و علوم کامپیوتر دارد و به صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت می‌کند. اما در سال‌های اخیر، وی تمرکز خود را بر توسعه محصولات مالی مبتنی بر فناوری بلاکچین قرار داده و به نظر می‌رسد در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کرده است.

آندره کرونیه در گذشته در برخی حرفه‌ها و مشاغل فعالیت کرده است

او در ابتدا به عنوان مدرس در یک مؤسسه آموزش کامپیوتر در آفریقای جنوبی شروع به کار کرد. به دلیل استعداد و توانایی‌های فراگیر خود در این زمینه، بسیاری از دانشجویان را در طول این دوره تحصیلی به عنوان مربی خود داشته است. کرونیه در این مدت در زمینه‌های مختلفی فعالیت کرده است، از جمله فناوری اطلاعات، تجارت، هنرهای خلاق، طراحی گرافیک، روانشناسی، مشاوره و حقوق.

پس از آن، آندره کرونیه به عنوان رهبر تیم فنی در شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن همراه ووداکوم (Vodacom) فعالیت کرد. در سال ۲۰۰۸، او از ووداکوم جدا شد و به بنیاد بین‌المللی حفاظت از تلفن‌های همراه (International Mobile Protection Initiative) پیوست. در بازه زمانی بین ژانویه ۲۰۰۹ تا مه ۲۰۱۰، کرونیه به عنوان مدیر ارشد فنی (CTO) در این بنیاد فعالیت کرد.

علاوه بر آن، در دوره زمانی بین ژوئن ۲۰۱۰ تا اوت ۲۰۱۲، آندره کرونیه به عنوان مدیر ارشد فنی در شرکت اپلیکیشن‌های بازی موبایل (Mobile Game Card Applications) فعالیت می‌کرد. سپس در شرکت آلترون (Altron)، وی به عنوان مدیر بخش توسعه ارتباطات موبایلی فعالیت کرد و در این سمت به کار خود ادامه داد. همچنین، آندره کرونیه در دوره زمانی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به عنوان معمار نرم‌افزار در شرکت فول فیسینگ (Full Facing) مشغول به کار بود و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به عنوان مدیر فناوری در شرکت‌های شاپ رایت (Shoprite) فعالیت داشت.

او در این شرکت نیز به عنوان یکی از افراد تأثیرگذار شناخته می‌شد. پس از آن، کرونیه تا سال ۲۰۱۹ به عنوان مشاور فنی در شرکت تحلیل ویدیوی آگرو (Aggero) فعالیت می‌کرد و در این شرکت حضور داشت. از نوامبر ۲۰۱۳ تا اوت ۲۰۱۸، او به عنوان رئیس تیم فناوری در شرکت فریدوم لایف (Freedom Life) خدمت می‌کرد. سپس، قبل از آنکه به عنوان مهندس زیرساخت‌های بلاک چین در شرکت نرم‌افزاری کریپتوکرو (CryptoCurve) فعالیت کند، به عنوان مشاور پروتکل بلاک چین در بیت‌دیم (BitDiem) مشغول به کار بود.

حضور آندره کرونیه در حوزه‌ها و شرکت‌ها بیشتر از مشاور پروتکل بلاک چین در بیت‌دیم خلاصه نمی‌شود. از مارس ۲۰۱۹ به بعد، او به عنوان مشاور فنی در شرکت کازماس (Cosmos) فعالیت می‌کرد و همچنین به عنوان تحلیلگر فناوری در پروژه‌های معتبر دیگری نیز مشغول بود، از جمله لمنیسکپ (Lemniscap)، فیوژن فاندیشن (FUSION Foundation)، فانتوم فاندیشن (Fantom Foundation) و کریپتو بریفینگ (Crypto Briefing). با این حال، شهرت و شناخت آندره کرونیه به خاطر طراحی پلتفرم یرن فایننس و توکن مخصوص آن یعنی YFI به طور قابل توجهی افزایش یافت. او پس از طراحی یرن فایننس، به یک شخصیت مشهور در سطح جهان تبدیل شد.

معرفی پروژه یرن فایننس:

آندره کرونیه برای اولین بار پروتکل یرن فایننس را طراحی و معرفی کرده است. یرن فایننس یک پروتکل دیفای است که بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود و به کنترل بازدهی کمک می‌کند. این پروتکل اجازه می‌دهد تا وام‌ها و بیمه‌های مربوط به قراردادهای هوشمند را بهبود بخشیده و فرآیند تجمیع آنها را ساده‌تر کند. یکی از اهداف اصلی این پروتکل، ایجاد سهولت در این حوزه است.

یرن فایننس به صورت خودکار و با استفاده از قراردادهای هوشمند اجرا می‌شود. این به این معنی است که واسطه‌های مالی مانند بانک‌ها در این پلتفرم دخالتی ندارند. هدف اصلی سازندگان یرن فایننس، ایجاد یک برنامه کاربردی ساده و کاربرپسند بوده است که به کاربران اجازه دهد درآمد خود را جمع‌آوری کنند.

مزایای اصلی و بنیادین پلتفرم یرن فایننس عبارتند از:

ثبات قیمت و عدم وابستگی به ارزش رمزارزهای پایه. در این پلتفرم، قیمت یرن فایننس مستقل از ارزش سایر رمزارزهای پایه است و به همین دلیل، نوسان قیمت در آینده تأثیری بر آن ندارد. این پلتفرم از تغییرات قیمت‌ها تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد، در حالی که رمزارزهای پایه تأثیر قیمتی روی یکدیگر دارند.

باید توجه داشت که یرن فایننس جزو رمزارزهای اصلی نمی‌باشد، بنابراین عدم وابستگی قیمت آن به رمزارزهای پایه به این دلیل است که این ارز در رده رمزارزهای اصلی قرار ندارد. به طور کلی، سرمایه‌گذاری در رمزارزهای فرعی موجب می‌شود تا معامله‌گران با خسارت مالی قابل توجهی روبرو نشوند، زیرا در ارزهای فرعی نوسان قیمت کمتری رخ می‌دهد و این باعث می‌شود معامله‌گران در معاملات خود ضرر کمتری را تحمل کنند.

علاوه بر این، کاربران قادرند از سیستم مدیریت نقدینگی زاپر (Zapper.fi) نیز استفاده کنند و از این سیستم بهره‌برداری کنند. با استفاده از زاپر، سرمایه‌گذاران قادرند موقعیت‌های پیچیده بدهی را در چندین پروتکل، از طریق یک هاب مناسب و مشترک، ایجاد کنند. همچنین، یرن فایننس از طریق Nexus Mutual به نوعی بیمه دیفای برای کاربران فراهم می‌کند. این بدان معنی است که قراردادهای هوشمند کاربران به مشکل برنمی‌خورند و از وقوع مشکلات احتمالی جلوگیری می‌شود.

به علاوه، بررسی علت استعفای آندره کرونیه از دیفای:

دلایل استعفای آندره کرونیه از دیفای ناشی از عوامل مختلفی بوده است که به احتمال زیاد شامل عوامل شخصی و حرفه‌ای می‌شود. ممکن است تغییرات در شرایط شخصی و حرفه‌ای و یا تمایلات شخصی آندره کرونیه برای تمرکز بر پروژه‌ها و فعالیت‌های دیگر باعث استعفا او از دیفای شده باشد. البته برای دقیق‌تر و کامل‌تر بودن اطلاعات، می‌توان با مطالعه منابع رسمی و اخبار مرتبط با علت استعفا آندره کرونیه از دیفای، اطلاعات بیشتری را دریافت کرد.

آندره کرونیه، در طی سال‌های فعالیت خود در زمینه کاری خود، به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافت، اما درون خود یک خلا بزرگ را احساس می‌کرد؛ این احساس منجر به تصمیم استعفا او از دیفای شد. او احساس می‌کرد که فضای پرتنش دیفای برایش مناسب نیست. پس از دستیابی به موفقیت مالی قابل توجه در سال ۲۰۲۰، کرونیه تصمیم گرفت به دلیل آزاردهنده بودن آن، عرصه دیفای را ترک کند. موفقیت‌های او به عنوان یک توسعه‌دهنده در دیفای، دلیلی برای باقی ماندن او در این حوزه نبود و تصمیم قاطع وی برای ترک این حوزه با اهمیت بود و باعث شد آندره کرونیه از دیفای استعفا دهد.

پایان ماجرا نبود که آندره کرونیه، بلکه او پس از گذشت مدتی به عرصه کار بازگشت و در پروژه‌های مختلف، از جمله Keep3r، فعالیت کرد. Keep3r یک شبکه نگهبان غیرمتمرکز بود که به عنوان یک روش آسان برای بررسی‌های روزمره در اکوسیستم حوزه دیفای مورد استفاده قرار می‌گرفت. تمرکز این پروژه بر برون‌سپاری برخی از وظایف مرتبط با قراردادهای هوشمند بود.

پروژه Keep3r یک شبکه غیرمتمرکز است که توسط آندره کرونیه طراحی شده است. این پروژه به منظور کیپر شدن پروژه‌هایی که نیاز به عملیات توسعه خارجی دارند، ایجاد شده است. کیپر به معنای فرد یا تیمی است که قادر به انجام وظایف پروژه‌های وب ۳ است، از ایجاد تراکنش‌ها تا انجام محاسبات خارج از زنجیره. همچنین، Keep3r از طریق قراردادهای هوشمند، تعیین این وظایف را آسان‌تر می‌کند. با ورود آندره کرونیه به این پروژه جدید، او یکبار دیگر وارد این حوزه شد. این پروژه نیز با استقبال کاربران روبه‌رو شد و به شهرت آندره کرونیه بیشتر کمک کرد.

در مورد پروژه فانتوم، اطلاعات کافی در اختیار ندارم تا بتوانم درباره آن بنویسم. لطفاً اگر اطلاعات بیشتری در این مورد دارید، با من به اشتراک بگذارید تا بتوانم بهتر به شما کمک کنم.

پلتفرم فانتوم (Fantom) نیز یکی از پلتفرم‌های تاثیرگذار و متن‌باز برای پروژه‌های غیرمتمرکز و دارایی‌های دیجیتال است. این پلتفرم با هدف برقراری تعادل پایدار در مقیاس‌پذیری، امنیت و تمرکززدایی، در دسامبر 2019 راه‌اندازی شده است. سازندگان فانتوم با طراحی این پلتفرم، شرایط جدیدی را در شبکه بلاکچین به وجود آورده‌اند. از جمله اهداف اصلی پلتفرم فانتوم، می‌توان به جایگزینی شبکه اتریوم و تغییر شرایط حاکم بر قراردادهای هوشمند اشاره کرد.

همانطور که اشاره کردیم، تمرکز اصلی پروژه فانتوم بر پشتیبانی از توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و جایگاه متمایز آن در دنیای ارزهای دیجیتال است. این پروژه بر این هدف پایدار تمرکز داشته است. یکی از ویژگی‌های برجسته فانتوم، وجود اکوسیستمی غنی از ابزارهای ماژولار است که برای به اشتراک گذاری اطلاعات و تسریع در توسعه بلاکچین طراحی شده است. بلاکچین پروژه فانتوم متن‌باز است و کدهای آن در گیت‌هاب در دسترس عموم قرار دارد، بنابراین توسعه‌دهندگان می‌توانند از این کدها بهره ببرند و از طریق رابط‌های برنامه‌نویسی (API) آن، زنجیره جدیدی در بلاکچین ایجاد کنند.

علاوه بر این، شبکه فانتوم قادر به پردازش هزاران تراکنش در ثانیه است با میانگین زمان تایید یک ثانیه و هزینه تراکنش‌هایی با میانگین ۰.۰۰۰۰۰۰۱ دلار. به این ترتیب، فانتوم با سرعت رشد فضای کسب و کار در دیفای سازگاری خوبی دارد.

چرا آندره کرونیه مجدداً از دیفای استعفا داد؟

آندره کرونیه در مارس سال ۲۰۲۲ برای دومین بار استعفای خود را از دیفای اعلام کرد. او اظهار کرد که قصد دارد برای همیشه از این حوزه دست بکشد. آنتون نل، همکار و دوست صمیمی او، این ادعا را تایید کرد و اعلام کرد که استعفای دوم آندره کرونیه بسیار جدی است و او دیگر قصد بازگشت به این حوزه را ندارد. نل به این موضوع اشاره کرد که کرونیه از قبل برنامه‌ریزی دقیقی برای این استعفا داشته بوده و قصد دارد به طور دائمی از این حوزه دور شود.

خبر استعفای آندره کرونیه باعث شد که کاربران در سراسر فضای گسترده ارزهای دیجیتال با شوک بزرگی روبرو شوند. این خبر باعث کاهش نزولی در روند توکن‌های مرتبط با آندره و اکوسیستم فانتوم در مدتی پس از انتشار خبر شد. همچنین، سایر رمزارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال نیز با کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مواجه شدند. پس از این موضوع، آنتون نل اعلام کرد که در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۲، ۲۵ برنامه و نرم‌افزار تحت کنترل کرونیه غیرفعال خواهند شد. البته، او بیان کرد که تیم حاضر در صحنه مسئولیت ادامه این خدمات را در آینده بر عهده خواهد گرفت.

زندگی آندره کرونیه پس از استعفا از دیفای

آندره کرونیه یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار در دنیای دیفای بود. او باعث تغییرات و تحولات عظیمی در زمینه مالی غیرمتمرکز یا دیفای شد و باعث شد این حوزه با تغییرات اساسی مواجه شود. اگرچه کرونیه در این حوزه موفقیت‌های بزرگی را دست یافت، اما فضای ناپایدار دیفای باعث شد تصمیم بگیرد از این فضا دوری کند.

پس از ترک دیفای، او تصمیم گرفت تمرکز خود را بر روی کدنویسی قرار دهد و در این حوزه فعالیت کند. همچنین، به عنوان یک شخصیت تاثیرگذار در دیفای، حساب توییتر خود را فعال کرد و در این حساب فعالیت‌های خود را آغاز کرد. اکنون، آندره کرونیه به عنوان تاثیرگذارترین فرد در دیفای شناخته می‌شود.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *