0

کیف‌پول‌هایی که شامل حداقل یک واحد بیتکوین هستند

کیف‌پول‌هایی که شامل حداقل یک واحد بیتکوین
بازدید 246

 

تعداد کیف‌پول‌هایی که شامل حداقل یک واحد بیتکوین هستند، به زودی به یک میلیون عدد خواهد رسید.

تأثیر افزایش تعداد کیف‌پول‌هایی که حداقل یک واحد بیتکوین در آن‌ها وجود دارد به رقم یک میلیون نفر بر روی قیمت این رمزارز چگونه است؟

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران عمومی با نگاه منفی به بازارهای نزولی بیتکوین تمایل دارند. در چنین شرایطی، ارزش خالص بازار کاهش می‌یابد و سرمایه‌های افراد بر اساس ارزش بازار بزرگترین رمزارز جهان، به طور معمول ضرر می‌بیند.

به نظر می‌رسد بازار نزولی در سال ۲۰۲۲ برای یک گروه خاص از سرمایه‌گذاران سودآور بوده است؛ افرادی که به آینده رمزارزها اعتقاد دارند و هدف آن‌ها در دستیابی به حداقل یک واحد بیتکوین است.

بر اساس داده‌های شرکت تحلیل رمزنگاری GlassNode، در زمانی که بیتکوین در نوامبر ۲۰۲۱ به رکورد قیمت ۶۹ هزار دلاری رسید، تعداد کل کیف‌پول‌هایی که حداقل یک واحد بیتکوین در آن‌ها موجود بود، کمی بیش از ۸۰۰ هزار عدد بود.

با وجود کاهش شدید قیمت رمزارزها در طی ۱۵ ماه گذشته، تعداد کیف‌پول‌های حاوی حداقل یک بیتکوین به بیش از ۹۸۰ هزار عدد افزایش یافته است. بخش قابل توجهی از این رشد پس از فروپاشی ناگهانی FTX، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز جهان، رخ داد که منجر به از دست دادن دسترسی مشتریان به سپرده‌های رمزارزی به ارزش میلیاردها دلار شد.

سقوط FTX باعث ضربه شدیدی به اعتماد سرمایه‌گذاران رمزارز شده است و به همین دلیل افراد ترجیح داده‌اند دارایی‌های رمزارزی خود را در کیف‌پول‌های شخصی نگه‌داری کنند. تعداد بیت‌کوین‌های موجود در صرافی‌ها در حال حاضر حدود 2.275 میلیون واحد است که از زمان توقف برداشت‌ها در FTX حدود 2.53 میلیون واحد کاهش یافته است.

با توجه به گزارش کریپتونیوز،

فروپاشی FTX تنها باعث افزایش سرعت فرآیندی شد که قبلاً در حال رخ دادن بود. سرمایه‌گذاران عمومی به اعتقاد قوی در مورد بازار نزولی سال ۲۰۲۲ بودند و از این فرصت برای جمع‌آوری حداقل یک واحد بیت کوین بهره‌برداری کردند. به عبارت دیگر، این گروه سرمایه‌گذاران به وضوح در حال خرید رمزارز برتر جهان هستند. اگر روند رشد فعلی تعداد کیف‌پول‌های حاوی حداقل یک بیت کوین ادامه یابد، این عدد در ماه‌های آتی به مرز یک میلیون عدد خواهد رسید.

تأثیر افزایش تعداد کیف‌پول‌های حاوی یک بیت کوین بر قیمت این رمزارز چیست؟

تجربه سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که رشد تعداد کیف‌پول‌های حاوی حداقل یک بیت کوین الزاماً با افزایش قیمت این رمزارز همراه نیست. به عبارت دیگر، تاریخ نشان می‌دهد که اگر قیمت برترین رمزارز جهان از سطح ۲۰ هزار دلار کنونی کاهش یابد، احتمالاً تعداد کیف‌پول‌هایی با موجودی حداقل یک بیت کوین به مرز یک میلیون عدد خواهد رسید.

از آغاز سال جاری، شاهد افزایش قابل توجه ارزش پادشاه رمزارزها بودیم، اما تعداد کیف‌پول‌های حاوی حداقل یک بیت کوین با رکود نسبی مواجه شده است. سرمایه‌گذاران در این گروه با بهبود وضعیت بازار، وسوسه شده‌اند تا برخی از دارایی‌های خود را به تازه‌واردان واگذار کنند و از فروش آن‌ها سود ببرند. در واقع، تعداد آدرس‌های کیف‌پولی که تراز آن‌ها صفر نیست، در اواخر فوریه سال جاری به بیش از ۴۴.۲ میلیون عدد رسیده است.

با توجه به افزایش قیمت اخیر بیت کوین، فروش مداوم این رمزارز به عنوان یک عامل برای جلوگیری از افزایش قیمت آن درنظر گرفته می‌شود.

بر اساس شاخص‌های GlassNode، وقتی که صاحبان بیت کوین (HODLers) پس از یک دوره نسبتاً طولانی از نگه‌داشتن این رمزارز، شروع به فروش آن می‌کنند، می‌توان این شرایط را به عنوان یک نشانه برای صعود بازار رمزارزها در نظر گرفت.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *