0

سایت سنتیمنت یا Sentiment چیست؟

شاخص سنتیمنت
بازدید 161

دنیای ارزهای دیجیتال، اگرچه پیچیده است، اما جذابیت‌های زیادی دارد. یکی از این جذابیت‌ها، وجود سایت‌های مختلفی است که برای تحلیل ارزهای دیجیتال از روش‌های متنوعی استفاده می‌کنند. اگر در این حوزه کمی تحقیق کرده باشید، ممکن است برایتان سوالی مانند “سایت سنتیمنت چیست؟” به وجود آید. این سایت، به عنوان یکی از بهترین و جذاب‌ترین سایت‌های تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال، از این تحلیل‌ها و داده‌ها استفاده می‌کند و با بررسی شبکه‌های اجتماعی و اصول اولیه، داده‌های ارزشمند و مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با استفاده از این داده‌ها، می‌توانید تحلیل‌های مختلفی را بر روی بیش از ۲۰۰۰ ارز دیجیتال انجام دهید. به عبارت دیگر، اگر اطلاعات مفیدی درباره جو بازار و فضای حاکم بر آن داشته باشید، می‌توانید رفتار ارز دیجیتال مورد نظر خود را در آن بازار به راحتی و در واقع کنترل کنید. در ادامه این مقاله، به معرفی کامل وب سایت سنتیمنت خواهیم پرداخت.

نگاهی به وب سایت سنتیمنت

در ابتدا، معرفی این سایت به عنوان یکی از قدرتمندترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال بسیار مفید است. البته با وجود سایت‌های معروفی مانند TradingView برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال، ممکن است سوالی به ذهن برسد که چرا باید از سایت Sentiment استفاده کنیم. پاسخ به این سوال در استفاده از این سایت نهفته است. سایت سنتیمنت چیزی بیش از یک سایت برای تحلیل تکنیکال است و به عنوان یک منبع مناسب برای تحلیل احساسی ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

یک نکته مهم دیگر که در بازار وجود دارد و بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند، روانشناسی بازار است. هنگام بررسی معاملات در بازار ارزهای دیجیتال، باید بدانید که فضای حاکم بر بازار چیست؟ آیا بازار به سمت خریداران تمایل دارد یا فروشندگان؟ می‌توانید این موضوعات را در وب سایت سنتیمنت بررسی کنید. این سایت به عنوان یکی از بهترین سایت‌های تحلیلی نیز شناخته می‌شود.

سایت سنتیمنت (Sentiment) دارای ویژگی‌های متعددی است

این سایت به عنوان یک منبع خوب برای تحلیل اجتماعی ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. در این سایت، شما می‌توانید تحلیلی مشابه را بر روی بیش از 1000 ارز دیجیتال انجام داده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. علاوه بر این، می‌توانید برای پاسخ به سوالاتی مثل حجم معاملات و ارزش بازار، داده‌های مربوطه را وارد کنید.

وب سایت سنتیمنت دارای یک وبلاگ آموزشی است که می‌توانید به آن سر بزنید و اطلاعات مفیدی درباره ارزهای دیجیتال مختلف را دریافت کنید. همچنین، در بخش “فیلتر ویژه” این سایت، می‌توانید پروژه‌های بالقوه و جذاب را پیدا کنید.

مهمترین نکته این است که استفاده از داده‌های این سایت به طور معمول رایگان است، اما برای دسترسی به نسخه PRO باید حدود 49 دلار در ماه پرداخت کنید. استفاده از معیارهای اجتماعی و تجزیه و تحلیل در این سایت به خرید نسخه پرو وابسته است.

وبسایت سنتیمنت از شاخص‌های احساسات برای بررسی بُعد احساسی بازار استفاده می‌کند. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران این شاخص‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا نظریه‌ای از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال به دست آورند. احتمالاً در این مرحله از مقاله، شما با کلیت وبسایت سنتیمنت آشنا شده‌اید. همچنین، می‌توان به این نکته اشاره کرد که شاخص‌های احساسات مورد بررسی در این وبسایت قابلیت تشخیص روند صعودی یا نزولی معامله‌گران بازار و پیش‌بینی نگرش سرمایه‌گذاران را دارند.

معرفی انواع شاخص‌ها در سایت سنتیمنت:

بطور کلی، سرمایه‌گذاران می‌توانند از شاخص‌های احساسات برای پیش‌بینی وضعیت بازار و روند حرکت قیمت دارایی‌ها استفاده کنند. در این بخش، به بررسی برخی از این شاخص‌ها می‌پردازیم.

شاخص نوسانات CBOE:

این شاخص به عنوان شاخص “ترس” نیز شناخته می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران به میزان قابل توجهی گزینه‌های فروش را برای حفاظت از پرتفوی خود خریداری می‌کنند و در نهایت این شاخص افزایش می‌یابد. سرمایه‌گذارانی که گزینه‌های فروش را خریداری می‌کنند، باور دارند که قیمت سهام کاهش خواهد یافت؛ بنابراین، افزایش این شاخص نشان‌دهنده ترس در بازار است.
استفاده از این شاخص به‌صورت نادر اتفاق می‌افتد و در صورتی که معامله‌گران احساس کنند نیاز است که دارایی خود را در مقابل ریسک محافظت کنند، این احساس به‌صورت افزایش این شاخص بروز می‌کند. برای تشخیص افزایش یا کاهش این شاخص، از میانگین متحرک استفاده می‌شود.

بورس نیویورک – شاخص بالا/پایین:

این شاخص بر اساس تعداد سهام‌هایی که در بورس نیویورک در حال حرکت به سمت بالا یا پایین هستند، تشکیل می‌شود. این شاخص نشان دهنده نگرش معامله‌گران به بازار است؛ به عنوان مثال، اگر تعداد سهام‌هایی که در حال حرکت به سمت بالا هستند، بیشتر از تعداد سهام‌هایی است که در حرکت به سمت پایین هستند، شاخص بالا خواهد بود و برعکس.

سرمایه‌گذاران می‌توانند از این شاخص برای مقایسه سهام‌هایی استفاده کنند که به بالاترین سطح خود در گذشته رسیده‌اند با سهام‌هایی که به پایین‌ترین سطح خود در 52 هفته گذشته رسیده‌اند. رشد شارپی در هر جهت، احساسات شدید صعودی را نشان می‌دهد. این نوع شاخص برای خرید سهام با کیفیت در دوره‌های بدبینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاخص Bullish Percent Index:

این شاخص تعداد سهامی را که دارای الگوی صعودی یا گاوی هستند، شناسایی می‌کند. در بازار رنج، این شاخص حدود 50 درصد نوسان می‌کند و زمانی که به بالای 50 درصد می‌رسد، نشان‌دهنده خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به بازار است و در این حالت، فرصت خرید ایجاد می‌شود.

به برخی محدودیت‌های استفاده از شاخص‌های سنتیمنت می‌توان اشاره کرد. یکی از این محدودیت‌ها، عدم استفاده از سیگنال‌های زمان‌بندی است. به عبارت دیگر، این شاخص‌ها نمی‌توانند به‌طور قطعی پیش‌بینی کننده تغییرات فوری در قیمت دارایی باشند. در واقع، خواندن بیش از حد از گزارش‌های تعهد معامله‌گران به این معنی است که قیمت دارایی بلافاصله در معکوس آن تغییر می‌کند. این خواندگی افراطی ممکن است برای مدت زمان طولانی باقی بماند یا ممکن است قیمت در جایی که هست، به‌صورت ثابت باقی بماند. در حالی که معامله‌گران ممکن است موقعیت‌های خود را باز کنند و خواندگی شدید بدون تغییر قابل توجهی در قیمت رخ ندهد. شاخص‌های احساسات بهترین استفاده را در کنار سایر روش‌های تحلیل فنی و بنیادی می‌توانند داشته باشند تا در تأیید نقاط عطف بازار یا اقتصادی کمک کنند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *