0

اولین دراپ شیپر ایرانی کیست؟ + مسیر موفقیت و بیوگرافی

اولین دراپ شیپر ایرانی کیست؟ + مسیر موفقیت و بیوگرافی
بازدید 162

بیش‌تر افرادی که در مشاغل آنلاین فعالیت می‌کنند، این تصور را دارند که دراپ‌‌شیپینگ در عصر دیجیتال شروع شده است. اما واقعاً این‌طور نیست و آغاز اولیه آن به دهه‌های خیلی قبل بازمی‌گردد. برای کسانی که کنجکاو هستند تا بدانند که اولین دراپ شیپر کیست و چگونه توانست از این طریق به درآمد میلیون دلاری برسد، ما یک درس تاریخی کوتاه آماده کرده‌ایم تا روزهای اولیه‌ی این مدل کسب‌وکار را توضیح دهیم و بگوییم چه اتفاقی افتاد که باعث شد این مدل به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های تجارت الکترونیک در جهان تبدیل شود و به واسطه آن، اولین دراپ شیپرهای موفق ظهور کنند. خوشبختانه تمام اطلاعات مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک دراپ شیپر حرفه‌ای در وب‌سایت myfxzone وجود دارد.

دراپ‌شیپینگ کی شروع شد؟

در دهه ۱۹۵۰-۱۹۷۰ فروش کاتالوگی محصولات خیلی رایج شده بود. در این مدل از دراپ‌شیپینگ اولیه، بعد از این‌که مشتریان محصولات را از طریق کاتالوگ یا تماس تلفنی خریداری می‌کردند، سفارشات آن‌ها مستقیماً از تامین‌کننده‌ی عمده به منزلشان، با کمک سیستم پست ارسال می‌شد. به این ترتیب، فروشنده نیازی به نگهداری موجودی در مغازه خود نداشت و فقط به‌عنوان یک واسطه عمل می‌کرد. این توضیحات به خوبی بیان می‌کند که اولین دراپ شیپر کیست.

تابلوهای اعلانات دهه 80

اولین شرکت تجارت الکترونیک جهان در سال ۱۹۸۲ راه‌اندازی شد. بوستون کامپیوتر اکسچنج یک پلت‌فرم را ایجاد کرد که به مشتریان اجازه می‌داد کامپیوترهای دست دوم خود را خرید و فروش کنند. البته هنوز اینترنت وجود نداشت، بنابراین سیستم آن‌ها بر روی یک تابلوی اعلانات کار می‌کرد.

تولد اینترنت و فروش آنلاین

دهه‌ ۹۰ شاهد تولد اینترنت بود که به همراه آن، فرصت‌های شغلی جدیدی نیز ایجاد شد. شرکت‌های فروش از راه دور کاتالوگی به فروشگاه‌های تجارت الکترونیک تبدیل شدند و خرید آنلاین به تدریج به عموم مردم معرفی شد.

ظهور Amazon و eBay

آمازون و ای‌بی در نحوه فروش افراد به‌صورت آنلاین انقلابی بی‌نظیر ایجاد کردند. دیگر نیازی نبود شما از طریق فرآیند فنی و گران‌قیمت، یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید و با مشکلات و دردسرهای تبلیغ آن دست‌وپنجه نرم کنید. حالا شما می‌توانستید کالاهای خود را در سایت آن‌ها قرار دهید و اجازه دهید که آن‌ها برای شما ترافیک جذب کنند. با ظهور این دو شرکت، حالا دراپ‌شیپینگ برای هر کسی قابل اجرا بود و دیگر در انحصار شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌داران کلان نبود.

تولد علی‌اکسپرس

قبل از راه‌اندازی علی‌اکسپرس، کارآفرینان دچار مشکل بودند و در یافتن محصولات ارزان قیمت دچار دردسرهای فراوان می‌شدند. این کارآفرینان به‌دنبال راهی بودند تا به مشتریان خود در سراسر جهان محصولات و کالای مورد نیازشان را ارسال کنند. در آن زمان استفاده از فروشندگان آمریکایی خیلی‌گران شده بود. با راه‌اندازی علی‌اکسپرس توسط علی‌بابا در سال ۲۰۱۰، دراپ‌شیپینگ برای همیشه تغییر کرد. قیمت‌های مناسب این محصولات باعث شد که کارآفرینان زیادی ظهور کنند و به موفقیت‌های درخشانی نیز برسند. علی‌اکسپرس با ارائه هزینه‌های پایین باعث شد تا افراد بتوانند به آسانی کسب‌وکار دراپ‌شیپینگ خود را راه‌اندازی کنند.

شاپیفای وارد عرصه دراپ‌شیپینگ شد

شاپیفای یک پلت‌فرم تجارت آنلاین است که در سال ۲۰۰۴ راه‌اندازی شد و امکان راه‌اندازی یک سایت تجاری را برای محصولات مختلف ایجاد کرد. دراپ شیپرها می‌توانستند فروشگاه‌های خود را با کنترل کامل ایجاد و شخصی‌سازی کنند. بنابراین، با وجود این‌که مفهوم دراپ‌شیپینگ از دهه‌ها قبل وجود داشت، شاپیفای به سرعت به یک نیروی مؤثر در رشد دراپ‌ شیپینگ تبدیل شد.

به چه شخصی دراپ شیپر می‌گویند؟

دراپ شیپر شخصی است که محصولات را به‌صورت آنلاین بدون نیاز به انبار یا ارسال به فروش می‌رساند. این نوع فروشندگان، سفارشات را به تامین کننده‌ای که موجودی و تحویل را مدیریت می‌کند، می‌فرستند. دراپ‌شیپینگ یک مدل تجاری محبوب برای خرده فروشان تجارت الکترونیک است که می‌خواهند در هزینه‌های جانبی صرفه‌جویی کنند و بر بازاریابی و خدمات مشتری تمرکز کنند.

اولین دراپ شیپر بین‌المللی چه کسی بود؟

مفهوم دراپ‌شیپینگ در طول زمان با توسعه تجارت الکترونیک و پلت‌فرم‌های آنلاین تکامل یافته است. در این بخش بهتر است بدانید که اولین دراپ شیپر کیست و چگونه کار خود را شروع کرد. یکی از اولین نمونه‌های شرکت تجارت الکترونیکی که از دراپ‌شیپینگ استفاده می‌کرد، Zappos بود که در سال 1999 توسط نیک سوین مورن تأسیس شد. به‌عنوان یک خرده‌فروش آنلاین کفش شروع به‌کار کرد. او در ابتدای فعالیتش هیچ موجودی از خود نداشت، اما به جای آن بر دراپ‌شیپینگ تکیه کرد. این شرکت توانست مدل‌های مختلفی از کفش‌ها را با ارسال رایگان و سایر پیشنهادات سخاوتمندانه، به مشتریان خود ارائه دهد. Zappos توانست به رشد و موفقیت خوبی برسد.

اولین دراپ شیپر ایرانی کیست؟ + مسیر موفقیت و بیوگرافی

در ایران اولین دراپ شیپر کیست؟

اگر می‌خواهید بدانید که در ایران جایگاه اولین دراپ شیپر متعلق به چه کسی است، باید با سینا سینری آشنا شوید. سینا سینری در سال ۱۳۷۱ به دنیا آمد، یک متخصص ایرانی در بخش کسب‌وکار آنلاین است. او از دانشگاه استافوردشایر انگلستان – شعبه مالزی فارغ‌التحصیل شد. پس از تحصیل در مالزی، سینا سینری در یک شرکت تجارت الکترونیکی مشغول به‌کار شد، اما پس از یک سال، شغل خود را عوض کرد و در یک شرکت چینی فعال در زمینه ساخت و تامین مصالح ساختمانی فعالیت خود را آغاز کرد. همین زمان بود که برای اولین بار با مفهوم کسب‌وکار آشنا شد. سینا سینری با وجود مشکلات و شرایط سخت، کار خود را به مدت دو سال ادامه داد و در پایان همکاری خود با شرکت چینی، سعی کرد تا پایه‌های کسب‌وکار خود را بنا کند. در نهایت، کسب‌وکار واردات و صادرات را انتخاب کرد و با وارد کردن میوه از مالزی به ایران، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. در چند سال اول، توانست شرکت خود را توسعه دهد و با برندهای مختلفی در ایران همکاری کند، اما کسب‌وکارش هنوز توسط زمان و مکان محدود می‌شد. علاوه بر این، به‌دلیل وجود تحریم‌های اقتصادی و افزایش قابل توجه قیمت دلار در ایران، نگرانی زیادی داشت.

اولین دراپ شیپر ایرانی کیست؟ + مسیر موفقیت و بیوگرافی

نقطه عطف فعالیت سینا سینری

در سال ۲۰۱۹، به‌طور اتفاقی با یک محصول در صفحه اینستاگرام برخورد کرد که برای فروش آنلاین مناسب به‌نظر می‌رسید. با تحقیق و جستجوی زیاد، تولیدکننده اصلی آن‌را پیدا کرد و دنبال راهی برای وارد کردن این محصول به ایران بود. سرانجام برای اولین بار، توانست گردنبند و دستبند‌های ویژه‌ای را که کلمه دوستت دارم را بر روی جواهر در ۱۰۰ زبان زنده دنیا نوشته بود، به ایران وارد کند. او پیش‌بینی خاصی از سود و فروش این کسب‌وکار نداشت و این کسب‌وکار به‌صورت تصادفی شکل گرفت. سینا سینری در زمینه بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام خلاقانه عمل کرد و توانست محصولات وارد شده خود را در سراسر ایران معرفی کند، به حدی که فروش ماهانه برای این محصولات به حدود ۷ تا ۸ هزار دلار رسید. او این پیشرفت را به‌عنوان نقطه عطفی در مسیر کاری خود می‌داند.

وب‌سایت فروشگاهی سینا سینری

سینا سینری پس از این‌که از ایران مهاجرت کرد، تصمیم گرفت تا فروشگاه آنلاین خود را با شاپیفای ایجاد کند و یک بیزنس بین‌المللی برای خود راه‌اندازی کند. او توانست با این پلت‌فرم اولین وب‌سایت فروشگاهی خود را بسازد و محصولات دیجیتال را به تمام جهان ارائه دهد.

درامد دراپ شیپر چقدر است؟

میزان درآمدی که می‌توانید از دراپ‌شیپینگ به‌دست آورید به عوامل بسیاری مانند تجربه، دانش، جایگاه، استراتژی های بازاریابی و حاشیه سود بستگی دارد. با این حال برای کسب درآمدهای بالا از دراپ‌ شیپینگ باید یادگیری و سازگاری مداوم را سرلوحه کار خود قرار دهید و از افراد باتجربه در این زمینه راهنمایی و مشورت بگیرید.

دراپ شیپرها درواقع فروشنده‌های آنلاینی هستند که بدون نگه‌داری یا ارسال محصولات، آن‌ها را به مشتریان ارائه می‌دهند. این روش کم‌هزینه و راحت است و شرکت‌های مختلفی در این زمینه موفق شده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید اولین دراپ شیپر کیست، باید این موضوع را در نظر بگیرید که یکی از اولین شرکت‌هایی که از این روش استفاده می‌کرد، زاپوس بود که کفش آنلاین می‌فروخت. یکی از اولین فروشنده‌های آنلاین ایرانی هم سینا سینری بود که زیورآلات خاصی را وارد بازار ایران کرد و از آن درآمد چند هزار دلاری به‌دست آورد. درآمد حاصل از این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد و نیاز به یادگیری و پشتکار دارد. تیم باتجربه myfxzone تحت مدیریت مستقیم سینا سینری، آماده است تا تجربیات ارزشمندی که طی این سال‌ها کسب کرده را در اختیار افرادی قرار دهد که دوست دارند تا به یک دراپ شیپر حرفه‌ای تبدیل شوند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *