0

معرفی و آشنایی با بلاکچین VeChain

با توجه به پیشرفت‌هایی که بلاکچین VeChain از سال 2015 تاکنون داشته است، این پلتفرم به اهداف مختلفی دست یافته است. این اهداف شامل راه‌اندازی شبکه اصلی خود، معرفی توکن VET، ارائه پلتفرم VeVote و ایجاد راه‌حل‌هایی برای صنایع مختلف مانند صنعت غذا و ایمنی، زنجیره تأمین، خودرو، خرده‌فروشی، NFT و کشاورزی است. با استفاده از مدل اجماع PoA و معرفی پلتفرم رای‌گیری غیرمتمرکز VeVote، این پلتفرم به دومین نسخه از اجماع PoA و پلتفرم رای‌گیری غیرمتمرکز دست یافته است. با پیوستن به این توسعه‌های مداوم، بلاکچین VeChain اکنون خود را به عنوان یک پیشرو در عرصه بلاکچین معرفی می‌کند و قادر است مشکلات بزرگترین بلاکچین‌های سازمانی را حل کند. این شبکه یک نقشه‌راه فنی کامل برای توسعه و پیشرفت آینده اکوسیستم VeChainThor دارد. با گذشت زمان از سال 2015، شبکه VeChain به یک اکوسیستم مدیریت زنجیره تأمین و اینترنت اشیاء با استفاده از چندین توکن تبدیل شده است و با جذب مشتریان قابل توجهی، توجه جهانی را به خود جلب کرده است. در حال حاضر، بیش از 30 شرکت از شرکت‌های فورچون 500 راه‌حل‌های زنده خود را بر روی VeChain اجرا می‌کنند، از جمله BMW، Deloitte، PwC، Walmart، LVMH و Renault.
بازدید 335

هر کسب و کاری سعی می‌کند منحصربه‌فرد بودن و یکپارچگی در خط تولید خود را حفظ کند، زیرا این امر به ایجاد ارزش برند کمک می‌کند. تصور کنید شما صاحب یک تجارت پر رونق هستید که کیف‌های دستی می‌فروشید. اما اگر در کنار نمایشگاه خود یک فروشگاه کوچک مشاهده کنید که برخی از کیف‌های دستی شما را با نام تجاری متفاوت و با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رساند، چه اتفاقی می‌افتد؟ چگونه این فروشنده محصولات شما را تهیه کرده است؟ این ممکن است به عنوان یک عمل شستشوی محصول تلقی شود و نشانگر نقص در مدیریت زنجیره تامین شما باشد. چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محصولات شما در معرض هیچ گونه شستشو یا دسترسی غیرمجاز خریداران نمی‌باشد؟ اطمینان از این مسئله برای حفظ ارزش برند و محصولات شما بسیار حائز اهمیت است. به منظور کمک به کسب و کارها در مقابله با چنین موقعیت‌های تقلبی در محصولات، بلاکچین VeChain با حذف نقص‌های مدیریت زنجیره تامین، به شما کمک می‌کند.

با استفاده از بلاکچین VeChain،

جریان یکنواخت اطلاعات بدون هیچ مانعی تضمین می‌شود، که می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات اقتصادی جهانی کمک کند. شرکت‌های بزرگ مانند BMW و والمارت از بلاکچین VeChain برای ردیابی و احراز هویت مواد و کالاهایی که در سراسر جهان با توقف‌های مختلف قبل از رسیدن به مشتری عبور می‌کنند، استفاده می‌کنند. با افزایش استفاده از این فناوری، VeChain به رشد و گسترش خود ادامه می‌دهد.

با استفاده از بلاکچین VeChain، شرکت‌ها تشویق می‌شوند تا شبکه کسب و کار خود را به شبکه توزیع‌شده منتقل کنند تا فرآیندهای کسب و کار و سیستم عرضه خود را مشاهده کنند. این به کسب و کارها امکان می‌دهد با ارائه ابزارها و منابع ضروری، راه‌حل‌های بلاکچین را بر روی اکوسیستم VeChain ایجاد کنند. اگرچه پروتکل‌های بلاکچین منبع باز به شرکت‌ها اجازه می‌دهند راه‌حل‌های زنجیره تامین مبتنی بر بلاکچین ایجاد کنند، ویژگی‌های آن‌ها با ایده تمرکززدایی کامل در تضاد است. به عنوان مثال، اتریوم دارای یک استخر استخراج است که بیشترین قدرت هش را به خود اختصاص می‌دهد و همچنین دارای کیف پول‌هایی است که مقدار قابل توجهی از کل توکن‌ها را در خود نگه می‌دارد. این عناصر تا حدی با مفهوم تمرکز همخوانی دارند.

VeChain با استفاده از تریبولوژی (مطالعه و روانکاوی)، اجماع فنی-اجماع، اجماع تجاری و اجماع حاکمیتی، این محدودیت‌ها را برطرف می‌کند.

بلاکچین VeChain چیست؟

بلاکچین VeChain یک بلاکچین سازمانی است که برای بهبود مدیریت زنجیره تامین و خودکارسازی فرآیندها در سیستم طراحی شده است. VeChain بر اساس بلاکچین عمومی VechainThor ساخته شده است و هدف آن حل مشکلات اقتصادی دنیای واقعی است، با استخراج ارزش از مشارکت اعضای مرتبط.

پروژه VeChain توسط Sunny Lu در سال 2015 معرفی شد و این پلتفرم به سرعت تکامل یافت و به یکی از بلاکچین‌های پیشرو در حمایت از مشاغل در سراسر جهان تبدیل شد. این بلاکچین به کسب و کارها امکان می‌دهد عملیات زنجیره تامین خود را تقویت کنند و از ویژگی‌های VeChain برای ساخت و استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز بهره ببرند.

بلاکچین VeChain در ابتدا بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شد و بعداً به اکوسیستم جداگانه خود، یعنی بلاکچین VeChainThor، متکی شد. در مقایسه با سایر بلاکچین‌های قرارداد هوشمند، VeChainThor با استفاده از اجماع مبتنی بر گره اصلی خود، کارآمدتر عمل می‌کند و مصرف انرژی کمتری دارد.

اگرچه بلاکچین VeChain هزینه انرژی را کاهش می‌دهد و همزمان کارایی راه‌حل‌های مبتنی بر بلاکچین را افزایش می‌دهد، هرگز امنیت را به خطر نمی‌اندازد و یک شبکه بدون ریسک را به همه ارائه می‌دهد.

روش‌های خرید VeChain

می‌توان VeChain را از طریق صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند Bitpanda با استفاده از ارزهای فیات خریداری کرد. مثلاً، می‌توانید از یورو یا دلار آمریکا استفاده کنید. قبل از خرید، مفید است با تاریخچه قیمت VET و نرخ ارز فعلی آشنا شوید. پس از خرید، می‌توانید سرمایه‌گذاری VeChain خود را در یک کیف پول دیجیتال، مشابه یک برنامه بانکی، مشاهده کنید و به آن دسترسی داشته باشید. سپس، افراد امکان نگهداری VET خود را دارند و یا آن را از طریق صرافی به فروش برسانند.

VeChain با حل چالش‌های مهم بلاکچین‌های سازمانی درجه یک سر و کار دارد. این پلتفرم از تکامل‌های متعددی عبور کرده است تا یک اکوسیستم تجاری توزیع شده و بدون نیاز به اعتماد را با قابلیت‌هایی مانند جریان شفاف اطلاعات و انتقال سریع ارزش به کاربران ارائه دهد.

VeChain از ترکیب فناوری اینترنت اشیا (IoT) و بلاکچین برای پشتیبانی از توسعه راه‌حل‌های صنعتی در حوزه لجستیک استفاده می‌کند. دستگاه‌ها هنوز به روش‌های قدیمی مانند RFID متصل هستند و این دستگاه‌ها داده‌های جمع‌آوری شده را به بلاکچین VeChain ارسال می‌کنند تا از طریق گره‌ها بتوانند آن‌ها را به صورت امن و معتبر تأیید کنند.

VeChain با ایجاد تعادلی بین تمرکز و تمرکززدایی، به دنبال تأمین موارد استفاده در زنجیره تأمین، لجستیک و صنایع Saas در دنیای واقعی از بلاکچین است.

از منظر توسعه، بلاکچین VeChain ویژگی‌های متا تراکنش، منابع توسعه‌دهنده، پشتیبانی فنی و ابزارهای مبتکرانه متعددی را فراهم می‌کند که توسعه را برای شرکت‌ها و استارتاپ‌ها آسان و مقرون به صرفه می‌سازد. اکوسیستم VeChain شفافیت را در تبادل اطلاعات به ارمغان می‌آورد که ارزش واقعی را آشکار می‌کند و از این رو هزینه اعتماد بالقوه را کاهش می‌دهد، تا عملیات تجاری کارآمدتر و کم‌هزینه‌تر شود.

بلاکچین VeChain به شرکت‌ها که بهبود عملکرد تجاری خود و ارتقای روش‌های نوآورانه مدیریت زنجیره تأمین را هدف می‌دهند، راه‌حل‌های جامعی ارائه می‌دهد.

اگرچه تقریباً هر بلاکچینی از توسعه راه‌حل‌های زنجیره تأمین حمایت می‌کند، اما ممکن است سوالاتی مانند چرا VeChain منحصربه‌فرد است و چه تفاوتی بین بلاکچین VeChain و سایر بلاکچین‌ها وجود دارد، مطرح شود.

بیایید ویژگی‌های منحصربه‌فردی که VeChain را جذاب می‌کند را بررسی کنیم:

  • اقتصاد دوتوکنی:
    اکوسیستم VeChain از یک اقتصاد توکنی دوگانه تشکیل شده است که شامل VeChain Token (VET) و VeChainThor (VTHO) می‌شود. هر دو این توکن‌ها به طور همزمان به تقویت زیرساخت‌های اقتصادی VeChain کمک می‌کنند.
  • استفاده از VET و VTHO:
    شبکه VeChain از VET به عنوان وسیله‌ای برای مبادله استفاده می‌کند، همانند بلاکچین‌های دیگر که از ارز اصلی خود برای مبادلات استفاده می‌کنند. همچنین، از VTHO به عنوان سوخت برای تسهیل تراکنش‌ها و پرداخت هزینه‌های مربوط به تراکنش‌ها استفاده می‌شود. VTHO در واقع برای کاهش نوسانات شدید در قیمت VET عمل می‌کند، زیرا فقط VET برای مبادله استفاده می‌شود.
  • VET به عنوان پول هوشمند:
    VET به عنوان پول هوشمند در نظر گرفته می‌شود، زیرا قابلیت برنامه‌ریزی در VeChainThor Chain دارد و می‌تواند در قراردادهای هوشمند برای انتقال ارزش و سایر فعالیت‌های مرتبط با تجارت در شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

پروتکل تفویض هزینه، یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلاکچین VeChain است که شرکت‌های زیادی را جذب می‌کند. VeChain از قراردادهای هوشمند و حساب‌های گس کاربران برای مدیریت مصرف گس مورد نیاز برای عملکرد شبکه استفاده می‌کند.

این به این معنی است که یک شرکت می‌تواند از خدمات و ابزارهای موجود در پلتفرم VeChain استفاده کند و برای داده‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، هزینه پرداخت کند. این ویژگی باز مزایای بلاکچین عمومی را برای کاربران فراهم می‌کند، حتی اگر نیازی به مدیریت هزینه‌های خود نداشته باشند.

VeChain ارائه دهنده یک مجموعه کامل از نرم‌افزارها و راه‌حل‌های سخت‌افزاری است که به شرکت‌ها کمک می‌کند پروژه‌های خود را با حداقل هزینه راه‌اندازی کنند. با تیمی از توسعه‌دهندگان حرفه‌ای در زمینه بلاکچین، متخصصان امنیت و توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند، آنها قادرند راه‌حل‌های بلاکچین را توسعه و پروژه‌های خود را با هزینه کمتر راه‌اندازی کنند.

VeChain از مدل اجماع PoA (اثبات اقتدار) استفاده می‌کند تا تراکنش‌های سریع و امن را فعال کند. این پلتفرم از یک شبکه با 101 اپراتور مسترنود معتبر تشکیل شده است.

اپراتورهای مسترنود باید هویت خود را با انجام مراحل KYC تأیید کنند. آنها مسئول اجرای عملیات قراردادهای هوشمند، اعتبارسنجی داده‌ها و حفظ خط مشی حاکمیت VeChain هستند. اپراتورهای اصلی گره مرجع بر اساس سیاست‌های حاکمیتی منحصربه‌فرد اکوسیستم VeChain عمل می‌کنند و به دنبال راهکارهایی برای رشد اکوسیستم هستند. با استفاده از PoA، پلتفرم VeChain مشکلات رایج بلاکچین مانند ارتقاء ناکارآمد و هدررفت انرژی را حل می‌کند.

اکوسیستم VeChain کمترین نیاز به قدرت محاسباتی برای دستیابی به یکپارچگی و امنیت شبکه دارد.

فعالیت‌های شبکه توسط قراردادهای هوشمند داخلی کنترل می‌شوند. اگر گره اصلی نتواند ارتقا یابد، باید از هاردفورک خودداری کند.

با توجه به پیشرفت‌هایی که بلاکچین VeChain از سال 2015 تاکنون داشته است، این پلتفرم به اهداف مختلفی دست یافته است. این اهداف شامل راه‌اندازی شبکه اصلی خود، معرفی توکن VET، ارائه پلتفرم VeVote و ایجاد راه‌حل‌هایی برای صنایع مختلف مانند صنعت غذا و ایمنی، زنجیره تأمین، خودرو، خرده‌فروشی، NFT و کشاورزی است. با استفاده از مدل اجماع PoA و معرفی پلتفرم رای‌گیری غیرمتمرکز VeVote، این پلتفرم به دومین نسخه از اجماع PoA و پلتفرم رای‌گیری غیرمتمرکز دست یافته است.

با پیوستن به این توسعه‌های مداوم، بلاکچین VeChain اکنون خود را به عنوان یک پیشرو در عرصه بلاکچین معرفی می‌کند و قادر است مشکلات بزرگترین بلاکچین‌های سازمانی را حل کند. این شبکه یک نقشه‌راه فنی کامل برای توسعه و پیشرفت آینده اکوسیستم VeChainThor دارد.

با گذشت زمان از سال 2015، شبکه VeChain به یک اکوسیستم مدیریت زنجیره تأمین و اینترنت اشیاء با استفاده از چندین توکن تبدیل شده است و با جذب مشتریان قابل توجهی، توجه جهانی را به خود جلب کرده است. در حال حاضر، بیش از 30 شرکت از شرکت‌های فورچون 500 راه‌حل‌های زنده خود را بر روی VeChain اجرا می‌کنند، از جمله BMW، Deloitte، PwC، Walmart، LVMH و Renault.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *