0

موثرترین فرد در دنیای کریپتو

دنیای کریپتو
بازدید 491

موثرترین فرد در دنیای کریپتو: شاید استیو جابز خالق بیت کوین باشد

لارک دیویس، وبلاگنویس معروف در حوزه رمزارزها، می‌گوید که از نظر تئوری، استیو جابز ممکن است همان مخترع بیت کوین، یعنی ساتوشی ناکاموتو باشد.

لارک دیویس، یوتیوبر و تاجر رمزارز، پس از کشف وایت‌پیپر بیت کوین در سیستم‌عامل مک‌های اپل، یک توییت جالب منتشر کرد. او اظهار داشت که شاید استیو جابز، افسانه‌ای همان ساتوشی ناکاموتو باشد؛ شخصی که در سال ۲۰۰۹ پادشاه رمزارزها را معرفی کرد و تا به امروز هیچکس هویت واقعی او را نمی‌شناسد.

لارک دیویس ادعا می‌کند که دوره‌ای که ساتوشی ناکاموتو به‌طور کامل از شبکه بیت کوین خارج شد، با مرگ استیو جابز تنها حدود یک سال تفاوت دارد. این اتفاقات در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رخ دادند. در توییت خود، دیویس از دنبال‌کنندگانش خواست تا در نظرسنجی شرکت کنند و رأی بدهند که آیا استیو جابز واقعاً ساتوشی ناکاموتو بوده است یا خیر.

به طور کلی، ۳۷.۹ درصد از پاسخ‌دهندگان گزینه “نه” را انتخاب کرده‌اند و برای ۳۳.۹ درصد از آن‌ها اهمیتی ندارد که هویت واقعی خالق بیت کوین چه کسی است. ۲۸.۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی هم با دیدگاه دیویس موافق بودند. لازم به ذکر است تا لحظه نگارش این مطلب، کلیه ۱۱,۹۷۴ نفر در این نظرسنجی توییتری شرکت کرده‌اند.

سایت U.Today گزارش می‌دهد که جامعه رمزارز به شدت به گمانه‌زنی‌هایی درباره اینکه آیا استیو جابز، بنیان‌گذار اپل، ممکن است همان ساتوشی ناکاموتو باشد، علاقه‌مند شده است. با این حال، بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که بنیان‌گذار اصلی اپل، استیو وازنیاک است و نه استیو جابز. ارتباط وازنیاک با بیت کوین همواره شناخته شده است.

سی‌زد، مدیرعامل صرافی بایننس، نیز با انتشار توییتی طنزآمیز درباره این خبر اعلام کرد که اکنون زمان جست‌وجوی وایت‌پیپر بیت کوین در کد سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس فرارسیده است.

دیوید گوخشتین، بنیان‌گذار گوخشتین مدیا، هم با انتشار توییتی اعلام کرد که استیو جابز می‌تواند خالق واقعی بیت کوین باشد؛ زیرا این باور کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. به هر حال، وی اشاره می‌کند که هنوز به این خبر اطمینان ندارد و در حال انجام تحقیقات است.

جالب است بدانید هال فینی، مهندس فناوری آمریکایی، اولین تراکنش بیت کوین را از طرف ساتوشی ناکاموتو دریافت کرد. متأسفانه او سال ۲۰۱۴ و سه سال پس از مرگ استیو جابز، به علت عوارض ناشی از اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) درگذشت.

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *