0

مفهوم درآمد پسیو چیست؟

توکن
بازدید 148

معامله ارزهای دیجیتال، هرچند سودآور می‌باشد، اما در عین حال ممکن است وقت‌گیر و استرس‌زا باشد. باید به طور مداوم سبد دارایی‌های خود را نظارت کرده و موقعیت‌های معاملاتی را کنترل کنید. اما خوشبختانه، روش‌هایی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد درآمد اضافی به دست آورید و در عین حال از دردسرهای روزمره آزاد شوید. یکی از این روش‌ها، کسب درآمد پسیو است. در این مقاله، با همراهی ما، با روش‌های کسب درآمد غیرفعال یا پسیو آشنا خواهید شد.

معرفی روش‌های کسب درآمد پسیو

۱. خودگردان کردن سپرده‌های رمزارزی:
در حساب‌های پس‌انداز ارزهای دیجیتال، می‌توان به همانندی حساب‌های پس‌انداز ارزهای سنتی، سود کسب کرد. برخی از حساب‌های پس‌انداز ارز دیجیتال متمرکز هستند، مانند حساب‌هایی که توسط Nexo، BlockFi و Crypto.com ارائه می‌شوند. این حساب‌ها از وجه شما برای اعطای وام به سازمان‌هایی که به دنبال وام هستند، استفاده می‌کنند. همچنین، برخی از صرافی‌ها مانند Binance و Huobi، به سپرده‌های ارزهای دیجیتال کاربران پاداش می‌دهند.

علاوه بر این، پلتفرم‌های پس‌انداز غیرمتمرکز مانند Orion Money و Anchor وجود دارند که سود سپرده‌های استیبل کوین کاربران را ارائه می‌دهند. همچنین، Yearn Finance و Autofarm به طور خودکار وجه‌ها را به محصولات متنوعی در حوزه DeFi منتقل کرده و سود حاصل را به حداکثر می‌رسانند.

تامین منابع نقدینگی

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد پسیو، تامین منابع نقدینگی است. صرافی‌های غیرمتمرکز با ارائه منابع نقدینگی بدون نیاز به مجوز، فرصت‌های جدیدی را در بازار ارزهای دیجیتال فراهم کرده‌اند.

در حال حاضر، نوع خاصی از صرافی غیرمتمرکز به نام بازارساز خودکار (AMM) وجود دارد که به دارندگان ارزهای دیجیتال امکان می‌دهد از دارایی‌های خود به‌عنوان ارائه‌دهنده نقدینگی استفاده کنند و درآمد غیرفعالی را بدست آورند. این پلتفرم‌ها دارای استخرهای نقدینگی هستند و نه تنها به کاربران اجازه معامله می‌دهند بلکه فرآیند بررسی قیمت را برای آنها آسان می‌کنند.

معمولاً منابع نقدینگی توسط اعضای جامعه تأمین می‌شود. آنها سهم متناسب خود را بدون توجه به ورود منابع نقدینگی جدید به استخر حفظ می‌کنند. این منابع نقدینگی در اختیار معامله‌گرانی قرار می‌گیرد که سوآپ با منابع نقدینگی ادغام شده را انجام می‌دهند. استفاده معامله‌گران از منابع نقدینگی ادغام شده به کارمزدی نیاز دارد. این کارمزد معمولاً بین 0.2 تا 0.3 درصد حجم تراکنش است که بین تأمین کنندگان منابع نقدینگی تقسیم می‌شود.

بسیاری از بازارسازان مستقل (AMM) در حال حاضر در اکثر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند در دسترس هستند. برای مثال، UniSwap برای اتریوم، PancakeSwap برای بایننس اسمارت چین، Pangolin برای آوالانچ، واگیوسواپ برای ولاس، و سوشی سواپ که در چندین زنجیره فعالیت می‌کند.

میزان درآمد غیرفعال در این روش بسته به نوع استخر و پلتفرم متفاوت است. درصد سهم شما از کل نقدینگی استخر و حجم معاملات شما تأثیرگذار بر میزان درآمد شما خواهد بود. همچنین، میزان سود قابل کسب نیز می‌تواند بین صفر تا 100 درصد سود سالانه متغیر باشد.

شرکت در ییلد فارمینگ نیز یک روش است که می‌توانید از آن برای ایجاد درآمد پسیو در دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنید، در صورتی که تجربه قبلی در تامین نقدینگی دارید. ییلد فارمینگ، پلتفرم‌هایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند سود را تولید کنند.

برای شرکت در ییلد فارمینگ، شما باید از توکن‌های LP موجود خود را در یک فارم خاص استفاده کنید و بخشی از پاداش استخر را دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر 1 درصد نقدینگی را تأمین کنید، 1 درصد پاداش دریافت خواهید کرد. بسیاری از AMM‌ها، از جمله PancakeSwap، TraderJoe و SushiSwap، ییلد فارم داخلی دارند. البته، محصولات مستقلی مانند Venus نیز وجود دارد.

استیک ارزهای دیجیتال

اثبات سهام (PoS) نه تنها یک روش کارآمد برای ایجاد اجماع در یک سیستم غیرمتمرکز است، بلکه یک روش جدید برای کسب درآمد پسیو از طریق استیک کردن است. با استفاده از ارز دیجیتال خود، شخص می‌تواند از ثروت دیجیتال خود درآمد غیرفعالی کسب کند. درآمد استیکینگ معمولاً از افزایش تامین ارزهای دیجیتال یا کارمزد تراکنش‌های شبکه به دست می‌آید.

در حال حاضر، تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال، از جمله اتریوم، سولانا، کاردانو، ترا و پولکادات، جوایزی را پرداخت می‌کنند. درآمد حاصل از فرآیند استیکینگ به طور کامل غیرفعال است و نیازی به نظارت و مداخله ندارد. البته، ممکن است بخواهید به طور منظم دارایی‌های دیجیتال خود را نقد کنید تا از ارزش آن‌ها در برابر نوسانات محافظت کنید یا در صورتی که فکر می‌کنید قیمت ارزهای دیجیتال در آینده افزایش خواهد یافت، آن‌ها را برای مدت طولانی نگه دارید.

میزان درآمد پسیو که از استیک به دست می‌آورید به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور معمول، با این روش می‌توانید بین 5 تا 15 درصد سود داشته باشید. با این حال، باید توجه داشت که پاداش استیکینگ بسته به کوینی که می‌گذارید پرداخت می‌شود و در صورت کاهش ارزش آن کوین، ممکن است پاداش دریافتی نتواند ضرر ناشی از کاهش ارزش ارز دیجیتال را جبران کند.

در یک گیلد عضو شوید

امروزه، تب کسب درآمد از طریق بازی‌ها به اوج خود رسیده است، اما پیشروی در بازی و بهره‌برداری از رمزارزهای به‌دست‌آمده ممکن است زمان‌بر باشد. با ظهور گیلدها، امکان کسب درآمد پسیو از بازی‌ها وجود دارد. گیلد یک نوع پلتفرم است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق بازی درآمد غیرفعالی کسب کنند و در یک گروه برای بهره‌مندی‌های مشترک همکاری کنند.

سرمایه‌گذاران سرمایه نقد را فراهم می‌کنند و بازیکنان از آن سرمایه و دارایی برای ایجاد بازده و درآمد استفاده می‌کنند. سپس درآمد بین سرمایه‌گذاران، بازیکنان و استادان بازی تقسیم می‌شود. در حال حاضر، بسیاری از انجمن‌های فعالیت می‌کنند، از جمله: Good Games Guild، Yield Guild Games.

میزان درآمد بسته به نوع بازی، تیم و مهارت بازیکن متفاوت است. می‌توانید انتظار داشته باشید که از این روش بین 20 تا 40 درصد سود کسب کنید.

عضویت در یک صندوق ارز دیجیتال

بیشتر روش‌های تولید درآمد غیرفعال نیازمند گام‌های اولیه و نگهداری منظم هستند، اما استفاده از صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ارز دیجیتال یک استثنا است. این روش نیاز به اقدام خاصی ندارد. شما می‌توانید همانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک سنتی، از ارزهای دیجیتال خود درآمد غیرفعال کسب کنید.

صندوق‌های رمزنگاری مانند Grayscale، Pantera Capital و Pantera Blockchain Fund از جمله این صندوق‌ها هستند. با این حال، باید بدانید که دسترسی به این صندوق‌ها ممکن است با موانعی همراه باشد. برخی از آنها حداقل سرمایه نصاب را مورد نیاز دارند و هزینه‌های دریافتی نیز ممکن است متفاوت باشد. هر صندوق نمای کلی از عملکرد گذشته خود را ارائه می‌دهد و نرخ بازده داخلی (IRR) را بیان می‌کند.

نگهداشتن توکن‌های بازده بالا

یک روش دیگر برای کسب درآمد غیرفعال، نگهداشت توکن‌های بازده بالا است. توکن‌های بازده بالا به توکن‌هایی اشاره دارند که پتانسیل رشد قابل توجهی دارند و می‌توانند سود قابل توجهی را برای شما به ارمغان بیاورند. با نگهداشتن این توکن‌ها در کیف پول یا صندوق‌های معتبر، شما می‌توانید از رشد ارزش آنها سود ببرید. البته، قبل از اقدام به نگهداشت توکن‌های بازده بالا، بهتر است تحقیقات دقیقی در مورد پروژه و تیم پشتیبانی انجام دهید و از امنیت و استحکام آن تأکید کنید.

نشانه‌های بازدهی، نوعی توکن هستند که سود حاصل از آنها به صاحبانشان تخصیص می‌یابد. به عبارتی دیگر، صاحبان این توکن‌ها در سود صادرکننده اصلی، مشابه سود سهام کلاسیک، سهم دارند. برخی از توکن‌های بازدهی محبوب عبارتند از: سهام Kucoin، AscendEx و Nexo. بازدهی این نوع توکن‌ها به شدت به عملکرد پلتفرم اصلی آنها وابسته است، به عبارت دیگر، میزان سود در طول زمان ممکن است به شدت متغیر باشد. با استفاده از این روش، می‌توانید به صورت غیرفعال بین 5 تا 10 درصد سود کسب کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *