0

آیا بیتکوین یک کلاهبرداری است؟

بیتکوین
بازدید 370

پاسخ مدیرعامل جی‌پی مورگان به سؤال آیا بیتکوین یک کلاهبرداری است؟

جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان، همچنان نگرانی خود را نسبت به بیتکوین بیان می‌کند و دلایلی برای در نظر گرفتن آن به عنوان یک کلاهبرداری ارائه داده است. اما با این حال، حامیان صنعت رمزارزها به چشم‌انداز آینده آن خوش‌بین هستند و از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، دلایل خوبی برای امیدواری به وجود آمده است.

اگرچه در سال ۲۰۲۲ بیتکوین، محبوب‌ترین رمزارز جهان، با افت قابل توجهی در ارزش روبرو شد، اما با شروع سال جدید و در هفته‌های اخیر، قیمت این ارز دیجیتال به طرز چشمگیری رشد کرده است.

در لحظه نگارش این مقاله، هر واحد بیتکوین با قیمت تقریبی ۲۲,۷۰۰ دلار براساس داده‌های کوین‌کِگو معامله می‌شود، که نسبت به هفته گذشته یک رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. با این حال، جیمی دیمون همچنان مطمئن نیست و هیچگاه نگرش مثبتی نسبت به عملکرد رمزارزها نداشته است.

آیا قرار است قیمت بیتکوین انفجار کند؟

جیمی دیمون در گذشته از عباراتی مانند “کلاهبرداری” و “انفجار قیمتی” برای بیان نظر خود درباره بیتکوین استفاده نکرده است.

دیمون اعلام کرده که هر تاجری که در جی‌پی مورگان در زمینه رمزارزها فعالیت دارد، اخراج می‌شود و دلایل خاصی برای این تصمیم دارد. او معتقد است که معامله رمزارزها در تضاد با سیاست‌های شرکت است و افرادی که این فعالیت را انجام می‌دهند را احمق و خطرناک توصیف می‌کند.

بزرگترین بانکدار جهان از حدود شش سال قبل انتقادهایی نسبت به رمزارزها داشته است. پس از مشکلاتی که به دلیل سقوط صرافی FTX به وجود آمد، دیمون ادعا کرد که بیتکوین یک فریب است و دوباره مخالفت خود را با بزرگترین رمزارز جهان تکرار کرد.

دیمون در هفته گذشته در جلسه‌ای در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس، رمزارزها را به عنوان دارایی‌های بی‌ارزش واقعی توصیف کرد.

آیا تلاش در حوزه رمزارزها اتلاف وقت است؟

مدیرعامل جی‌پی مورگان در مصاحبه‌ی اخیر خود نظر خود را اعلام کرد:

در این مصاحبه، دیمون درباره ویژگی‌های بلاکچین و فناوری‌های دفترکل آن صحبت کرد، اما درباره اینکه آیا بیتکوین واقعا یک ابزار ذخیره ارزش است یا خیر، تردید دارد. او می‌گوید:

در سال ۲۰۱۷، دیمون و جی‌پی مورگان با همکاری در راه‌اندازی اتحادیه Enterprise Ethereum Alliance به‌عنوان یک اتحادیه منبع‌باز برای بلاکچین، از این فناوری استقبال کردند. در آن زمان، جی‌پی مورگان یکی از ۸۶ شرکتی بود که در تأسیس این اتحادیه نقش داشت.

چرا بسیاری از شرکت‌ها و افراد از بیتکوین حمایت می‌کنند؟

به گزارش بیتکوینیست، عده‌ای از علاقه‌مندان به فناوری و آزادی‌خواهی که به سیاست‌های پولی دولت‌ها اعتماد ندارند، و همچنین تاجرانی که به جذب نوسانات قیمت رمزارزها علاقه‌مند هستند، از جمله افرادی هستند که برای بیتکوین حمایت می‌کنند. در عین حال، بیشتر بانک‌ها از زمان ظهور پادشاه رمزارزها و بحران مالی، از آن دوری کرده‌اند.

تورم هنوز به طور قابل توجهی بیشتر از هدف دو درصدی فدرال رزرو ایالات متحده است و بر اساس پیش‌بینی‌ها، نرخ بهره نیز از پنج درصد فراتر خواهد رفت؛ بنابراین دیمون در سال جاری چشم‌انداز بدبینانه‌ای برای اقتصاد آمریکا دارد.

همچنین، مدیرعامل جی‌پی مورگان اظهار کرده است که یکی از بزرگترین تهدیدها برای اقتصاد جهانی، درگیری بین روسیه و اوکراین است که خطوط عرضه را مختل کرده و هزینه‌های جهانی انرژی را افزایش داده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *