0

ارزش بازار رمزارزها به سطح یک تریلیون دلار بازگشت

بازار رمزارزها
بازدید 391

ارزش بازار رمزارزها به سطح یک تریلیون دلار بازگشت و حجم معاملات آینده افزایش یافت

با توجه به افزایش قیمت بیتکوین و رونق بازار رمزارزها، ارزش این بازار پس از مدت‌ها بار دیگر سطح مهم یک تریلیون دلار را به دست آورد.

ارزش کل بازار رمزارزها در طی هفت روز گذشته 26 درصد افزایش یافته است و در تاریخ 17 مارس به 1.16 تریلیون دلار رسید. قیمت هر واحد بیتکوین نیز با 31.5 درصد رشد، در لحظه نگارش این مقاله به 27,500 دلار رسیده است که نسبت به 20 رمزارز برتر جهان، عملکرد بهتری داشته است.

افزایش قیمت رمزارزها در زمانی رخ داد که فدرال رزرو ایالات متحده در جلسه اخیر خود مجبور شد 300 میلیارد دلار وام اضطراری به بانک‌ها پرداخت کند. به گزارش کوین‌تلگراف، نزدیک به نیمی از این پول به موسسات مالی ورشکست شده، به عنوان مثال بانک سیلیکون ولی و سیلورگیت و همچنین سپرده‌گذاران بیمه‌نشده، پرداخت شد. 153 میلیارد دلار باقی‌مانده نیز از طریق یک برنامه طولانی‌مدت به نام “دوره تخفیف”، به بانک‌ها اجازه می‌دهد وجوهی را به مدت 90 روز قرض بگیرند.

به گفته بیل آکمن، سرمایه‌گذار مشهور، در حالی که به نظر می‌رسد دولت ایالات متحده از بانک‌های این کشور محافظت می‌کند، بودجه اضافه برای شرکت بیمه سپرده فدرال و تسهیل اعتبار با استفاده از منابع فدرال رزرو در نهایت احساس اعتماد کاذب را ایجاد خواهد کرد.

آکمن، که مسئولیت مدیریت صندوق پرشینگ اسکوئر را بر عهده دارد، اعلام کرد: “طرح ۳۰ میلیارد دلاری سازمان‌های تنظیم‌کننده‌ی ایالات‌متحده برای پیشگیری از بحران بزرگ نقدینگی در بانک فرست ریپابلیک، به جای حل مشکل، سوالات جدیدی را به وجود آورده است.” آکمن همچنین بیان کرد که این اقدامات در زمان‌های بحران تأثیر مثبتی بر عملکرد بانک‌ها نخواهند داشت.

وارن بافت، یکی از بنیان‌گذاران و بزرگ‌ترین سهامداران برکشایر هاتاوی، با افزایش شدت بحران بانک‌های ایالات متحده، شاهد کاهش سریع ارزش دارایی‌های خود بود. به عنوان مثال، برکشایر هاتاوی بزرگترین سهامدار بانکی در آمریکا است و ارزش دارایی‌های آن تا به امروز ۱۵.۵ درصد کاهش یافته است، که نشان از کاهش سرمایه بافت به مقدار ۵.۲ میلیارد دلار است.

بافت، یک منتقد مشهور رمزارزها، اعلام کرده است که هیچ تمایلی به خرید بیت کوین ندارد و حتی اگر این رمزارز با قیمت ۱۳۰۰ دلار معامله شود، آن را خریداری نخواهد کرد. این سرمایه‌گذار ۹۱ ساله، با دارایی خالص ۱۰۲ میلیارد، ادعا کرده است که بیت کوین هیچ ارزش تولید نمی‌کند و این در حالی است که زمین‌های کشاورزی و املاک ارزشمند هستند.

با این حال، قیمت بیت کوین در ۶ ماه گذشته ۳۱.۵ درصد افزایش یافته است و در مقایسه با افزایش سهام برکشایر که ۵.۸ درصد بود، به جایگاه بهتری رسیده است.

افزایش معاملات در بازارهای آتی

معامله‌گران می‌توانند احساسات بازار را با اندازه‌گیری حجم معاملات خرید و فروش، ارزیابی کنند. به‌طور کلی گزینه‌های خرید برای استراتژی‌های صعودی استفاده می‌شود درحالی‌که گزینه‌های فروش برای استراتژی‌های نزولی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از تاریخ ۱۲ مارس، تقاضا برای گزینه‌های خنثی و رو به صعود افزایش یافته است که نشان می‌دهد معامله‌گران بازارهای آتی در حال افزایش ریسک‌پذیری هستند. این حرکت در تاریخ ۱۷ مارس، زمانی که حجم گزینه‌های تماس به نسبت ۳ به ۱ از حجم معاملات فروش فراتر رفت، به اوج خود رسید.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *