0

راز دارایی‌های ۱۰۰ میلیون دلاری ایرانیان در صرافی ورشکسته بیترکس

دلاری
بازدید 425

شنیده شده است که کاربران ایرانی در صرافی ورشکسته بیترکس نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار دارایی مسدود شده دارند.

صرافی بیترکس پس از مراحل زیادی، در نهایت دو ماه پیش ورشکستگی خود را اعلام کرد و باعث شد دسترسی به میلیون‌ها دلار دارایی برای کاربران آن غیرممکن شود. این ورشکستگی در آمریکا ثبت شده و پیش از اعلام آن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به بیترکس شکایت کرده بود، زیرا معتقد بودند که این صرافی به صورت رسمی ثبت نشده است.

مدیران بیترکس پیش از ورشکستگی، تمایل به خروج از بازار آمریکا را اعلام کرده بودند. با ثبت پرونده ورشکستگی، بیترکس سعی در خودداری از پرداخت خسارت‌های قانونی و جرایم دولتی خود بود.

حدود ۱۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده در بیترکس، به کاربران ایرانی تعلق دارد.

در سال ۲۰۱۷، بیترکس حساب کاربری تعداد قابل‌توجهی از افراد را مسدود کرد و اکنون گفته می‌شود که این افراد تا تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۲ فرصت دارند تا علیه بیترکس اقدامات قانونی انجام دهند یا دارایی‌های خود را برداشت کنند.

بعضی از گزارش‌های تأیید نشده نشان می‌دهند که بیترکس بیش از ۱۰۰ هزار طلبکار دارد که ارزش دارایی آن‌ها به ۵۰۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار می‌رسد. بر اساس اسنادی که در Omni Agent Solutions ذکر شده و گزارش عصر ایران، نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار از این دارایی متعلق به کاربران ایرانی است که شعبه‌ی مالت صرافی بیترکس به عنوان طرف‌حساب آن‌ها عمل می‌کند.

اگر شما هم در بیترکس حساب کاربری داشتید و دارایی‌های شما مسدود شده است، از همین الان باید اقدام کنید. اما باید توجه داشت که اقدامات قانونی برای کاربران ایرانی بسیار دشوار است، زیرا بیترکس در برابر بازگرداندن دارایی‌های کاربرانی که اقدام قانونی نکرده‌اند، مقاومت می‌کند و هزینه‌های لازم برای دادگاه و پرداخت جریمه را از این طریق تأمین می‌کند.

مراحل برای اقدامات قانونی برای بازگرداندن دارایی‌های مسدود شده در بیترکس به شرح زیر است:

  1. درخواست بازگشت دارایی: در ابتدا باید به بیترکس درخواست بازگشت دارایی‌های خود را ارسال کردید. برخی از کاربران ممکن است بتوانند با مذاکره با بیترکس به صورت خارج از دادگاه دارایی‌هایشان را بازگردانند.
  2. تهیه اسناد: در صورتی که درخواست شما برای بازگشت دارایی به دلیل عدم پاسخگویی یا رد درخواست شما رد شده باشد، باید اسناد و مدارک قانونی مورد نیاز را تهیه کنید. این شامل اسنادی است مانند گواهی‌های ثبت شرکت، اطلاعات بانکی و تمامی اسناد دیگری که باعث اثبات هویت و حقوق شما برای بازگرداندن دارایی‌های شما می‌شود.
  3. مشاوره حقوقی: با توجه به مراحل بعدی، بهتر است که با وکیل یا مشاور حقوقی مربوطه تماس بگیرید تا بهترین راه حل‌ها را برای بازگرداندن دارایی‌های خود پیدا کنید. همچنین در صورتی که قادر به استفاده از خدمات یک وکیل نیستید، می‌توانید از خدمات یک مشاور حقوقی آنلاین استفاده کنید.
  4. اقدامات قانونی: در صورتی که هیچ گونه پاسخی از بیترکس دریافت نکردید و یا با پاسخ آن‌ها موافق نیستید، می‌توانید به دادگاهی که بیترکس در آن ثبت شده است، شکایت کنید. بهتر است در این مرحله با وکیل یا مشاور حقوقی خود همراه باشید تا بهترین استراتژی را برای حل این موضوع پیدا کنید.
  5. پرداخت هزینه‌های قانونی: هزینه‌های قانونی برای اقدامات قانونی ممکن است بالا باشد و باید از قبل هزینه‌های لازم برای دادگاه و پرداخت جریمه را در نظر بگیرید.
  6. صبر و پیگیری: بازگرداندن دارایی‌های مسدود شده در بیترکس ممکن است مدت زمان طولانی‌ای را طی کند، بنابراین باید صبور بوده و پیگیری های لازم را انجام داد.

وکلا در ایالات متحده به دلیل تحریم‌ها، درخواست های کاربران ایرانی را پذیرفته نمی‌کنند. آمار نشان می‌دهد تا به حال طلبکاران ایرانی هیچ اقدام قانونی برای مقابله با بیترکس انجام نداده‌اند.

بر اساس منابع آگاه، بیترکس در سال های اخیر دارایی های شرکت را به حساب های شخصی یا شرکت مادر خود انتقال داده و در حال حاضر منبع مالی برای جبران خسارت ندارد. با این حال، گروهی از فعالان حوزه کریپتو در تلاش هستند تا از طریق راهکارهای قانونی، امور حقوقی طلبکاران ایرانی را پیگیری کنند.

با اقدام گروهی مناسب، احتمالاً می‌توان به وکلای بین‌المللی دسترسی پیدا کرد و پیگیری بازگرداندن خسارت را با شیوه جدی‌تری انجام داد. برخی منابع گزارش داده‌اند که در حال حاضر اقداماتی در این زمینه انجام می‌شود و جزئیات بیشتر به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *