0

فاست (Faucet) ارز دیجیتال چیست؟

Digital currency
بازدید 95

فاست (Faucet) یک سرویس است که به کاربران پاداش‌های کوچکی در قالب ارز دیجیتال به ازای انجام کارهای ساده ارائه می‌دهد. برای انجام تراکنش‌ها در بلاکچین‌های مختلف، کاربران باید از طریق صرافی‌ها توکن‌های بومی آن شبکه را خریداری کنند تا بتوانند کارمزدهای تراکنش را پرداخت کنند. با این حال، برای توزیع رمزارز، مکانیسم‌های دیگری نیز ایجاد شده‌اند و فاست ارز دیجیتال یکی از این مکانیسم‌ها است.

فاست یک وب‌سایت است که به کاربران پاداش رایگان ارزهای دیجیتال را به ازای انجام کارهای ساده مثل تماشای ویدیو، حل کردن پازل‌ها و تبلیغات، ارائه می‌دهد. بنابراین، اگر سوالی برای افراد پیش بیاید که آیا “رمزارز رایگان” واقعاً وجود دارد، پاسخ مثبت است. در این مقاله، قصد داریم به بررسی فاست به عنوان یک مکانیسم توزیع رایگان ارز دیجیتال بپردازیم.

فاست در واقع یکی از مکانیسم‌هایی است که در شبکه‌های بلاکچین طراحی شده‌اند تا ارز دیجیتال را توزیع کنند. این وب‌سایت به عنوان یک پاداش برای انجام کارهای آسان، مقادیر کمی از ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهد. نام “فاست” از کلمه انگلیسی “Faucet” گرفته شده است که به معنای “شیر آب” است. این اصطلاح از آنجا به کار رفته است که پاداش‌های این مکانیسم مانند چکه زدن قطرات آب از یک شیر، کم و کوچک هستند. این مقادیر کم به حساب کاربران واریز می‌شوند، اما بدون شک فاست ارز دیجیتال یک راه سریع برای ثروتمند شدن نمی‌باشد.

در سال 2010، Gavin Andresen، یک سایفرپانک و توسعه‌دهنده بیت‌کوین

اولین فاست کریپتو را برای افزایش آگاهی درباره بیت‌کوین راه‌اندازی کرد. سایفرپانک به معنای فردی است که به عنوان مسیری برای تغییرات سیاسی و اجتماعی، از رمزنگاری قوی و فناوری‌های تقویت‌کننده حریم خصوصی حمایت می‌کند. در این مکانیسم، Gavin Andresen ارز دیجیتال بیت‌کوین را به عنوان پاداش به افرادی می‌داد که یک کپچا ساده را تکمیل می‌کردند.

با گذر زمان، رمزارزهای بیشتری ایجاد شدند و استفاده از فاست‌های کریپتو توسط توسعه‌دهندگان رمزارزها به موضوعی رایج تبدیل شد.

هدف پیدایش فاست‌های ارز دیجیتال، علاوه بر پیشبرد رمزارزها، افزایش آگاهی افراد درباره آن‌ها و جلب توجه آن‌ها به این حوزه است. این فاست‌ها به عنوان یک راه برای معرفی و توزیع رمزارزها به افراد عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نحوه عملکرد فاست‌های کریپتو به این صورت است که کاربران با انجام فعالیت‌های ساده مانند حل کپچا، تماشای تبلیغات یا انجام وظایف دیگر، به عنوان پاداش، مقدار کمی از ارز دیجیتال دریافت می‌کنند. این پاداش‌ها به حساب کاربران واریز می‌شوند و می‌توانند برای تراکنش‌های بعدی استفاده شوند یا در صورت تبدیل به ارزهای دیگر، به صرافی‌ها منتقل شوند.

استفاده از فاست‌های کریپتو در ابتدا به منظور افزایش آگاهی افراد درباره رمزارزها و ترویج استفاده از آن‌ها صورت گرفت. اما اکنون این فاست‌ها به عنوان یک راه برای توزیع رمزارزها به افراد جدید و جذب آن‌ها به جهان رمزارزها استفاده می‌شوند.

برای شرکت در فاست‌ها، افراد نیازی به آموزش ندارند. آنها فقط برای ذخیره رمزارزهایی که دریافت می‌کنند، به آدرس کیف پول خود نیاز دارند. مرحله اول برای شرکت در یک سایت Faucet، آن را پیدا کرده و در آن ثبت نام می‌کنند. ثبت نام در یک سایت Faucet معمولا شامل ارائه آدرس کیف پول و اطلاعات اولیه است. سپس افراد می‌توانند وظایف مشخص شده را انجام دهند. میزان پاداش دریافتی بستگی به سختی وظایف محول شده دارد، به این معنی که اگر وظیفه آسان باشد، پاداش آن نیز کمتر است.

عموما سایت‌های Faucet ارز دیجیتال، حداقل مبلغی را برای برداشت تعیین می‌کنند، به این معنی که افراد می‌توانند پاداش‌های کسب شده را فقط زمانی برداشت کنند که مجموع پاداش‌ها به آستانه مشخصی برسد. با وجود این آستانه، در صورت استفاده از بهترین سایت‌های Faucet ارز دیجیتال، افراد ممکن است پاداش‌های خود را پس از یک روز انجام وظایف مشخص را دریافت کنند، اما برخی از سایت‌ها نیازمند صرف بیش از یک هفته قبل از دریافت پاداش هستند.

انواع Faucet ارز دیجیتال

فاست‌های کریپتو را می‌توان براساس توکن‌هایی که به عنوان پاداش پرداخت می‌کنند، دسته‌بندی کرد. از این رو با Faucet بیت‌کوین، Faucet لایت کوین، Faucet اتریوم و فاست‌های دیگری مواجه خواهیم شد. در ادامه به بررسی و معرفی برخی از مهم‌ترین فاست‌ها می‌پردازیم.

بهترین Faucet بیت‌کوین (Bitcoin)
Faucet بیت‌کوین که در سال 2010 توسط توسعه‌دهنده ارشد بیت‌کوین، Gavin Andresen معرفی شد، تا 5 بیت‌کوین را برای انجام کارهای ساده به عنوان پاداش ارائه می‌داد. در ابتدا، عدم وجود صرافی‌های ارز دیجیتال که باعث غیرممکن شدن خرید بیت‌کوین می‌شد، یکی از دلایل راه‌اندازی Faucet بیت‌کوین بود. این روش عالی بود که افراد را تشویق می‌کرد تا به بیت‌کوین علاقه‌مند شوند و آن را بدون ریسک مالی پذیرفته و دریافت کنند. جوایز Faucet بیت‌کوین در حال حاضر به صورت ساتوشی ارائه می‌شوند. Freebitcoin، Coinpayu و Cointiply برخی از بهترین فاست‌های بیت‌کوین هستند. افراد می‌توانند بیت‌کوین را از طریق حل کپچا و پازل در این سایت‌ها دریافت کنند. در این سایت‌ها، آستانه برداشت از 0.0002 BTC تا 0.002 BTC متفاوت است.

بهترین Faucet اتریوم (Ethereum)

عملکرد Faucet اتریوم مشابه بیت‌کوین است، با این تفاوت که به جای ساتوشی، به کاربران خود اتر پاداش می‌دهد. Faucet اتریوم یک روش عالی برای کسب رایگان توکن‌های اتریوم از طریق مشارکت در تبلیغات محسوب می‌شود. Ethereum Faucet و Trustdice از معروف‌ترین فاست‌های اتریوم به شمار می‌روند.

Ethereum Faucet: در این سایت، با کامل کردن کپچا، می‌توان اتر کسب کرد. بیش از 450 هزار کاربر در این سایت فعالیت می‌کنند، به‌طور رسمی اعلام شده است.

Trustdice: این سایت به عنوان کازینوی کریپتو شناخته می‌شود، زیرا می‌توان در آن هر 6 ساعت یکبار رمزارز دریافت کرد.

بهترین Faucet لایت‌کوین (Litecoin)

در سایت‌های Faucet لایت کوین، کاربران به صورت توکن LTC پاداش خود را دریافت می‌کنند که به عنوان لیتوشی شناخته می‌شود. در ادامه، به معرفی دو Faucet لایت کوین می‌پردازیم.

  • Free Litecoin: این سایت Faucet بیش از سه میلیون کاربر دارد و خدماتی مانند حساب پس‌انداز با بهره را ارائه می‌دهد.
  • Free LTC: این سایت نیز بیش از 220 هزار کاربر دارد و تمرکز اصلی آن بر روی شرط‌بندی و تبلیغات است.
  • TronFaucet: این سایت فاست ترون به کاربران امکان می‌دهد تا در هر پاداش تا 0.01 TRX دریافت کنند. مدت زمان بین هر پاداش 5 دقیقه است و می‌توان در طول روز چندین بار پاداش دریافت کرد.
  • TronFaucet.io: این سایت نیز برای کسب توکن‌های ترون استفاده می‌شود. در اینجا نیز می‌توانید در بازه زمانی مشخصی پاداش را دریافت کنید. توکن‌هایی که در این سایت به دست می‌آورید، به حساب کاربری خود در شبکه ترون منتقل خواهد شد.

این تنها چند نمونه از فاست‌های ترون هستند و همچنین سایت‌های دیگری نیز وجود دارند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا توکن‌های TRX را به صورت رایگان دریافت کنند.

Faucet ترون به عنوان یک سیستم پاداش برای کسب توکن‌های رایگان TRX عمل می‌کند. این سیستم به افرادی که به دنبال کسب توکن‌های رایگان ترون هستند، امکان می‌دهد با انجام بازی‌ها، تکمیل نظرسنجی‌ها، معرفی دوستان و سایر فعالیت‌ها، توکن TRX را دریافت کنند. در زیر، چند نمونه از Faucet هایی که برای کسب توکن رایگان TRX وجود دارند، معرفی می‌کنیم.

Xcolander: این وب‌سایت یکی از بهترین Faucet های ترون است. Xcolander از یک گردونه شانس به عنوان مکانیسم برای پاداش TRX استفاده می‌کند. با شرکت در این سایت، می‌توانید به صورت تصادفی توکن‌های TRX را دریافت کنید.

Free-Tron: در این Faucet، برای دریافت توکن ترون، کافی است یک حساب کاربری ایجاد کنید. حداقل مقداری که می‌توانید در این Faucet برداشت کنید، 10 TRX است و برداشت آن بدون هزینه‌ای امکان پذیر است.

بهترین Faucet برای دریافت توکن Zcash (ZEC)، امکان کسب رایگان ZEC را فراهم می‌کند.

در زیر، چند نمونه از این فاست‌ها را بررسی می‌کنیم:

Pipeflare: با ایجاد یک حساب کاربری و حل یک کپچا روزانه، Pipeflare به صورت رایگان پاداش ZEC را به کاربران خود اهدا می‌کند. این فاست دارای آستانه محدودیت برداشت نمی‌باشد و میانگین پاداش در آن حدود 0.0000500 ZEC است.

Globalhive: این فاست هر بیست ساعت، توکن Zcash رایگان را به کاربران خود اهدا می‌کند. میانگین پاداش در Globalhive حدود 0.00003100 ZEC است و پاداش به صورت مستقیم واریز می‌شود.

این تنها چند نمونه از Faucet های موجود برای دریافت توکن رایگان Zcash هستند. همچنین، سایت‌های دیگری نیز وجود دارند که این امکان را به کاربران می‌دهند تا به صورت رایگان ZEC دریافت کنند.

بهترین Faucet های چند ارزی، امکان دریافت توکن‌های مختلف را به کاربران می‌دهند. در زیر، چند نمونه از این فاست‌ها را بررسی می‌کنیم:

FireFaucet: این سایت یک Faucet خودکار است که با انجام کارهای ساده و ثبت نام، امتیازهای خودکار (ACP) را به کاربران می‌دهد. این سیستم خودکار با استفاده از امتیازها، ارز دیجیتال منتخب کاربران را تولید می‌کند. FireFaucet امکان دریافت توکن‌های مختلف از جمله بیتکوین، اتریوم، BEP20، TRC20 و غیره را برای کاربران به صورت آسان فراهم می‌کند.

Faucet Crypto: این سایت به کاربران خود تا 20 نوع آلت‌کوین مختلف را برای دریافت پاداش ارائه می‌دهد و بیش از دو میلیون کاربر دارد. تمرکز اصلی این پلتفرم بر روی نظرسنجی‌ها و تبلیغات است.

با جستجو در اینترنت، می‌توانید به راحتی Faucet های دیگری را برای دریافت توکن‌های چند ارزی پیدا کنید. با وارد کردن عبارات مانند “Faucet چند ارزی” یا “Faucet ارزهای دیجیتال متعدد”، می‌توانید به سایت‌ها و منابع مختلفی دسترسی پیدا کنید که این امکان را به شما می‌دهند تا توکن‌های مختلف را به صورت رایگان کسب کنید.

امروزه، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به عنوان پلتفرم‌هایی برای معاملات مستقل استفاده می‌شوند. همچنین، رمزارزها نیز از این روند پیروی می‌کنند و بسیاری از پروژه‌های آینده از این شبکه‌ها برای اعلام و تبلیغ خود استفاده می‌کنند. به ویژه، توئیتر به عنوان یکی از این شبکه‌ها، مکانی مناسب برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات جدید و فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.

علاوه بر این، وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که به معرفی Faucet‌های ارز دیجیتال می‌پردازند. به عنوان مثال، bestfaucetsites.com که این فاست‌ها را بر اساس توکن‌هایی که در آن‌ها ارائه می‌شود، معرفی می‌کند.

وب‌سایت‌های Faucet دارای ترافیک بالا هستند و برای سایتی که پاداش رایگان ارائه می‌دهد، به دست آوردن تعداد زیادی بازدید کار دشواری نیست. اما برای وب‌سایت‌هایی که به دنبال تبلیغ محتوا یا خدمات خود در حوزه رمزارزها هستند، استفاده از Faucet ارز دیجیتال می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. امروزه تعدادی از این فاست‌ها وجود دارند، اما به دلیل هزینه‌های پرداخت شده به توکن‌ها، کسب درآمد کافی از تبلیغات تقریباً غیرممکن است و بازار بسیار رقابتی است. تنها راه برای کسب درآمد از یک سایت Faucet، ایجاد محتوای جذاب و یا ارائه خدمات دیگر می‌باشد. همچنین برخی از فاست‌ها از CPU کاربران استفاده می‌کنند تا آلت‌کوین را استخراج کنند و از آن به عنوان منبع درآمد استفاده کنند.

مزایا و ریسک‌های Faucet ارز دیجیتال

در بخش‌های قبلی، درباره ماهیت، هدف، تاریخچه، انواع و نحوه استفاده از Faucet صحبت کردیم. به کاربران توصیه می‌شود که قبل از شروع فعالیت در این وب‌سایت‌ها، با مزایا و معایب آن‌ها آشنا شوند.

مزایای فاست کریپتو:

رمزارز رایگان:
Faucet کریپتو به صورت رایگان توکن‌ها را توزیع می‌کند. در مقابل سرمایه‌گذاری و تجارت که نیازمند انجام ریسک‌های مالی هستند، در Faucet فقط به زمان شما نیاز است. با اختصاص دادن زمان بیشتر، می‌توانید پاداش بیشتری دریافت کنید.

معایب فاست کریپتو:

پاداش محدود:
اگرچه معمولاً محدودیتی برای تعداد دفعاتی که می‌توانید از یک Faucet پاداش دریافت کنید وجود ندارد، اما پاداش‌هایی که می‌توانید به دست آورید معمولاً محدود هستند. این به این معنی است که نمی‌توانید به طور نامحدود رمزارز دریافت کنید و پس از مدتی شاید پاداش‌ها کاهش یابند.

زمان‌بر بودن:
برای کسب پاداش از Faucet، نیاز به سرمایه‌گذاری زمان دارید. برخی از Faucet‌ها ممکن است برای کسب پاداش قابل قبول، نیاز به انجام وظایف و فعالیت‌های مشخصی داشته باشند که زمان و انرژی شما را می‌طلبد.

ریسک امنیتی:
استفاده از Faucet‌ها ممکن است با خطرات امنیتی همراه باشد. برخی از وب‌سایت‌ها و Faucet‌ها ممکن است از شما بخواهند اطلاعات شخصی یا کیف پول رمزارز خود را وارد کنید. این ممکن است به خطر امنیتی برای شما منجر شود، به خصوص اگر سایت مورد نظر قابل اعتماد نباشد.

ارزش پایین رمزارزها:
با توجه به رقابت بالا در صنعت رمزارزها، پاداش‌هایی که از Faucet دریافت می‌کنید ممکن است ارزش کمتری داشته باشند. این به این معنی است که ممکن است زمان و انرژی صرف شده برای کسب این پاداش‌ها در مقایسه با ارزش واقعی آن‌ها کمتر باشد.

احتمال تبدیل به اسپم:
با توجه به سادگی شروع یک Faucet و توزیع رمزارز رایگان، برخی از افراد ممکن است از این فرصت استفاده کنند تا سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را با اسپم و تبلیغات غیرمجاز پر کنند. این می‌تواند به کاهش کیفیت و معتبریت Faucet‌ها و صنعت رمزارزها منجر شود.

فاوسِتِ تقلبی

در مسیر کسب ارز دیجیتال رایگان، کاربران ممکن است با فاوسِت‌های تقلبی روبه‌رو شوند. این فاوسِت‌ها به طور نادرست عمل می‌کنند و پس از انجام کارهای مورد نظر، پاداش مربوطه به کاربران پرداخت نمی‌شود. بعضی از فاوسِت‌ها ممکن است پس از رسیدن به آستانه پرداخت، دسترسی کاربران را مسدود کنند. همچنین، بعضی از وب‌سایت‌های تقلبی که خود را به‌عنوان فاوسِت معرفی می‌کنند، می‌توانند رایانه کاربران را با بدافزارها آلوده کنند. بنابراین، کاربران همیشه باید قبل از استفاده از هر فاوسِت، تحقیقات لازم را انجام داده و امنیت آن را بررسی کنند. همچنین، می‌توانند به بررسی انجمن‌های آنلاین بپردازند و اگر نظرات مثبت زیادی درباره فاوسِت مورد نظر وجود داشته باشد، ممکن است ارزش وقت گذاشتن را داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که حتی اطلاعاتی که در این بررسی‌ها به دست می‌آورید، ممکن است دستکاری شده باشند. بنابراین، همیشه باید این بررسی‌ها را در سایت‌ها و صفحاتی که توسط افراد قابل اعتماد انجام شده‌اند، انجام دهید.

ضایع کردن وقت
عموماً پاداش‌هایی که از فاوسِت‌ها دریافت می‌شود، نسبت به زمان و انرژی صرف شده و حجم کار انجام شده، عادلانه نیست. به همین دلیل، افراد باید به دنبال روش‌های دیگری برای کسب درآمد باشند و وقت خود را ضایع نکنند.

وظایف تکراری و خسته‌کننده

برای جمع‌آوری رمزارز در سایت‌های فاوسِت، وظایفی تکراری و خاص تعریف شده‌اند. برای رسیدن به آستانه برداشت، افراد بارها و بارها باید این وظایف مشخص را تکرار کنند. اگر کسی تحمل انجام کارهای تکراری را ندارد، باید به فکر راه‌های دیگری برای کسب درآمد باشد و از وظایف خسته‌کننده خود دست بکشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *