0

کلاهبرداری کیف پول چند امضایی چیست؟

هک ارز دیجیتال
بازدید 468

کلاهبرداری کیف پول چند امضایی یکی از جدیدترین کلاهبرداری ها در بازار ارزهای دیجیتال است. در این روش، کلاهبردار خود را به عنوان یک کاربر آماتور معرفی می کند که برای تکمیل تراکنش به کمک نیاز دارد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با این پدیده خطرناک بیشتر آشنا شوید و از خراب شدن اموال خود جلوگیری کنید.

کلاهبرداری کیف پول چند امضایی چیست؟

یک روش جدید تقلب از چند ماه پیش مطرح شده است. این روش اولین بار در تابستان 2022 مشاهده شد و به عنوان کلاهبرداری کیف پول چند امضایی شناخته می شود. در این روش، کلاهبردار خود را به عنوان یک کاربر مبتدی ارز دیجیتال پنهان می کند و از دیگران کمک می گیرد.

در همان ابتدا، کلاهبردار وانمود می‌کند که توکن‌های او در یک کیف پول رمزنگاری قفل شده‌اند و او ارز بومی کافی برای پرداخت هزینه و تکمیل تراکنش انتقال ندارد.

سپس توضیح می دهد که نمی تواند توکن های شبکه بومی را به آدرس خود ارسال کند و عبارت seed یا حافظه کیف پول خود را به طرف مقابل نمایش می دهد. اکثر فعالان بازار ارز دیجیتال می دانند که اشتراک گذاری این آدرس اکیدا ممنوع است. زیرا امنیت دارایی به محرمانه بودن این آدرس بستگی دارد. در نتیجه، طرف مقابل مطمئن است که طرف مقابل در زمینه ارزهای دیجیتال کاملا مبتدی است.

هر کسی که این عبارت را داشته باشد می تواند به کیف پول طرف مقابل دسترسی داشته باشد و همچنین کل موجودی را مشاهده و انتقال دهد.

نحوه انجام کلاهبرداری کیف پول چند امضایی ،کلاهبرداری کیف پول چند امضایی چیست؟

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، کلاهبردار دارای 1005 توکن تتر (TRX) و 0.08 ترون (USDT) در کیف پول خود است. در کیف پول شبکه Tron، برای انجام تراکنش ها به ارز دیجیتال TRX نیاز دارید. به طور متوسط، کارمزد هر تراکنش در این شبکه حدود 0.3 دلار است. بنابراین نمی توان یک تراکنش را با چنین مقدار Tron انجام داد.

پس از تأیید دسترسی لازم برای مشاهده موجودی کیف پول و انتقال دارایی ها، کاربران این اطمینان را پیدا می کنند که با کاربر جدیدی سروکار دارند که به کمک نیاز دارد. بنابراین، توکن‌های لازم TRX را برای پردازش تراکنش واریز می‌کنند و سپس سعی می‌کنند همان مقدار (یا حتی بیشتر!) از توکن‌های Tether را برداشت کنند. در این زمان مشکل اصلی ظاهر می شود و کاربر متوجه لنگ بودن کار می شود. TRON به کیف پول کاربر فریبنده منتقل شده است (به نظر می رسد تازه کار باشد)، اما درخواست برداشت Tether لغو شده است و USDT قابل برداشت نیست.

کلاهبرداری کیف پول چند امضایی چیست؟

برای درک اینکه چرا این اتفاق می افتد، ابتدا باید کیف پول کلاهبرداران را بهتر بشناسیم. کیف پول Multisig توسط افرادی استفاده می شود که با استفاده از کلاهبرداری کیف پول چند امضایی درخواست هایی را برای دیگران ارسال می کنند. این کیف پول حاوی آدرس هایی است که توسط دو یا چند کاربر کنترل می شود. بنابراین هیچ انتقالی بدون رضایت تمامی دارندگان کیف پول انجام نمی شود. به عبارت دیگر، برای برداشت وجه از کیف پول Multisig، همه کاربران باید رضایت خود را اعلام کنند.

اکنون درک این کلاهبرداری آسانتر شده است. فردی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است به سادگی دارایی خود را به آدرس کیف پول مرتکب ارسال کرده است. زمانی که زمان برداشت USDT فرا می رسد، سایر دارندگان کیف پول نارضایتی خود را از این انتقال ابراز می کنند. در نتیجه، توکن های TRX سپرده می شوند، اما هیچ توکن تتر از کیف پول برداشت نمی شود.

چرا باید از کلاهبرداری کیف پول چند امضایی ترسید؟

متأسفانه استفاده از کلاهبرداری کیف پول چند امضایی در ماه های اخیر بسیار رایج شده است و تاکنون نزدیک به 6000 مورد گزارش شده است. در صورت دریافت چنین پیامی حتما با پشتیبانی Trust Wallet تماس بگیرید.

کلاهبرداری کیف پول چند امضایی چیست؟

مایه تاسف است که هر روز روش های جدید تقلب ابداع می شود و زرنگی مجرمان در این زمینه روز به روز بیشتر می شود. در این روش، کلاهبردار وانمود می کند که تازه کار است و کلمه «سید» را اعلام می کند تا به طرف مقابل این حق را بدهد که از ترون منتقل شده وجوه بیشتری برداشت کند. مطمئناً آن شخص هرگز در انجام این کار موفق نخواهد شد.

خلاصه
کلاهبرداری کیف پول چند امضایی راهی سریع و آسان برای فریب کاربران ارزهای دیجیتال است. اگر کاربر به این ترتیب دارایی های خود را به کیف پول شخص دیگری منتقل کند، هیچ راهی برای شکایت و بازیابی ارز دیجیتال وجود نخواهد داشت. بازار ارزهای دیجیتال مملو از فرصت های مختلف برای کسب درآمد است، اما مجموعه ای از چالش ها و خطرات خاص خود را نیز دارد. متاسفانه یک پیام ساده از یک فرد ناشناس و مبتدی می تواند بزرگترین و پیچیده ترین مشکل را برای شما ایجاد کند.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *