0

چگونه ایردراپ جعلی را شناسایی کنیم؟

چگونه ایردراپ جعلی را شناسایی کنیم؟
بازدید 539

آیا تا به حال پول یا زمان خود را در یک کلاهبرداری airdrop از دست داده اید؟ بسیاری از مردم چنین مشکلاتی داشته اند. دنیای کریپتو پر از حوادث مختلف است و اگر نتوانیم پروژه‌های قانونی را شناسایی کنیم، می‌توانیم گرفتار شبکه کلاهبرداری‌ها شویم. در این مقاله راه های تشخیص ایردراپ های تقلبی را بررسی می کنیم تا به راحتی پول و زمان خود را هدر ندهیم.

چگونه ایردراپ جعلی را شناسایی کنیم؟

Crypto یک صنعت جوان است و airdrops یکی از عناصر جدیدتر این صنعت است. این روزها شاهد مشکلات زیادی در رویدادهای ایردراپ هستیم. بنابراین، دانستن چالش ها و مشکلات احتمالی این رویدادها به ما کمک می کند تا ایردراپ های جعلی را شناسایی کنیم. در ادامه لیستی از 5 مشکل یا چالشی که اکثر کاربران با آن مواجه هستند را بررسی خواهیم کرد.

خطای انسانی و سهل انگاری

ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که در یک رویداد airdrop شرکت کرده باشید اما هنوز هیچ توکنی دریافت نکرده باشید. مسئله این است که شما تنها فردی نیستید که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید. دلایل متعددی برای عدم دریافت توکن های airdrop وجود دارد، از جمله:

خطای ورود اطلاعات: داده ها و کد را به درستی وارد نکرده اید.
پروژه در جذب سرمایه کافی شکست می خورد: پروژه های ICO که سرمایه کافی برای شروع جذب نمی کنند به سرعت به پایان می رسند.
تأخیر تحویل Airdrop: توکن‌ها را می‌توان با تأخیر (گاهی طولانی) واریز کرد.
عدم تکمیل فرآیند احراز هویت: اگر فرآیند احراز هویت را کامل نکنید، توکن‌ها به کیف پول حساب کاربری در بورس اعتبار داده نمی‌شوند.

پروژه های نامعتبر و رد شده

بسیاری از وب سایت های مرجع airdrop از فهرست کردن پروژه های تأیید نشده خودداری می کنند. به همین دلیل بهتر است قبل از شرکت در ایردراپ به وب سایت هایی مانند Airdrop Alerts مراجعه کنید تا اطلاعات کاملی از جزئیات پروژه به دست آورید.
پروژه های نامعتبر مشکلات مختلفی دارند و بنابراین شانس انباشت توکن ها بسیار کم است. لیستی از پروژه های تایید نشده در وب سایت Airdrop Alert وجود دارد. با بررسی این لیست و بررسی جزئیات پروژه های تایید نشده، درک بهتری از رویداد airdrop و فرآیند توزیع توکن به دست می آوریم. برای شناسایی پروژه های ایردراپ جعلی باید به نکات مختلفی مانند تیم توسعه، محتوای وایت پیپر، جامعه پروژه و بستر اجرای پروژه توجه کرد.

برای بررسی پروژه های تایید نشده در سایت Airdrop Alert با این لینک وارد شوید.
اعتماد به گروه های تلگرام به معنای افتادن در تله ایردراپ جعلی است
آیا تا به حال ناخودآگاه به گروه های تلگرام پیوسته اید؟ بسیاری از این گروه ها ایردراپ را تبلیغ می کنند. متأسفانه اکثر پروژه هایی که توسط این کانال ها تبلیغ می شود معتبر نیستند و احتمالاً کلاهبرداری های هوایی را تبلیغ می کنند.

گروه های زیادی برای این منظور در تلگرام ایجاد شده است. مدیران چنین گروه هایی از توسعه دهندگان پروژه های ایردراپ جعلی پول می گیرند و با استفاده از ربات ها و وعده های دروغ از کاربران دعوت می کنند تا در رویدادهای مختلف شرکت کنند. بسیاری از مشتریانی که در رویدادهای تلگرام شرکت کرده اند و گاهی هزینه ای نیز پرداخت کرده اند، در نهایت هیچ توکنی دریافت نکرده اند. جالب است که وقتی از ادمین چنین کانال هایی در مورد عدم ارسال توکن سوال پرسیده می شود، موضوع را به چالش های airdrop و شانس نسبت می دهند.

شبکه های اجتماعی منبع معتبری نیستند!

بسیاری از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها از airdrop و رویدادهای نامعتبر پشتیبانی نمی کنند. به عنوان مثال، گزارش‌های متعددی مبنی بر ممنوعیت تبلیغ رویدادهای airdrop توسط توییتر، فیس‌بوک، Reddit و Bitcoin Talk منتشر شده است. این رسانه ها هرگز خود را درگیر چنین جنجال هایی نمی کنند و اجازه نمی دهند افراد سودجو از بسترهای اجتماعی برای تبلیغ پروژه های ساختگی استفاده کنند. با این حال، بسیاری از پروژه ها از حداکثر پتانسیل چنین پلتفرم هایی در روزهای اولیه برای تبلیغات و جذب سرمایه گذار استفاده می کنند.
سرمایه گذاری در ایردراپ یک ریسک است!
اگر فکر می کنید که هر پروژه airdrop مورد استقبال طیف وسیعی از کاربران قرار می گیرد، سخت در اشتباهید! بسیاری از ایردراپ ها به دلایل مختلفی از جمله عدم پذیرش کاربر با شکست مواجه می شوند. در بسیاری از موارد، ایردراپ ها پس از چند روز به طور کامل حل می شوند. یکی از راه های تشخیص ایردراپ جعلی، مدت زمان فعالیت آن و تعداد شرکت کنندگان است.
مهمترین دلایل عدم موفقیت ایردراپ به شرح زیر است:
پاداش ثابت کم است و ارزش کمی دارد.
چندین مرحله و مراحل برای شرکت در ایردراپ وجود دارد.
فرآیند توزیع توکن به درستی ابلاغ نشده است.
هیچ تعهدی از سوی تیم توسعه وجود ندارد.

ایردراپ جعلی

لطفا قبل از شرکت در ایردراپ فقط موارد ذکر شده را بررسی کنید. ردیابی ایردراپ های تقلبی کار سختی نیست و به کمی زمان و دانش نیاز دارد. برای بررسی مشروعیت پروژه ها بهتر است از پلتفرم قابل اعتمادی مانند Airdrop Alert کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *