0

هکرهای کره شمالی در سال جاری تاکنون ۲۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را سرقت کرده اند

رکورد بی‌سابقه کره شمالی در سرقت ارزهای دیجیتال
بازدید 336

براساس گزارشی که در روز جمعه توسط شرکت اطلاعاتی بلاکچین TRM Labs منتشر شد، هکرهای مرتبط با کره شمالی در سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را به سرقت برده‌اند. این میزان سرقت، که تاکنون در طول سال در جریان بوده است، بیش از ۲۰ درصد از کل ارزهای دیجیتالی است که در سال ۲۰۲۳ سرقت شده‌اند را تشکیل می‌دهد.

سابقه سرقت ارز دیجیتال توسط هکر های کره شمالی

مطابق با گزارش محرمانه ارائه شده توسط سازمان ملل، پیونگ یانگ در سال ۲۰۲۲ در زمینه دستبرد‌های مالی در فضای مجازی به یک رکورد دست یافته است.

این گزارش، که به نقل از خبرگزاری آلمان منتشر شده است، اعلام می‌کند که در طی شش سال گذشته، سرقت آنلاین توسط هکرهای دولتی کره شمالی به مجموع حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است. پیونگ یانگ این مبلغ را که منابع آن از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بدست آمده، برای تامین مالی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود استفاده کرده است.

صنعت امنیت سایبری، گروه هکری دولتی لازاروس و زیرمجموعه‌های آن یعنی “آنداریل” و “کیمسوکی” را به عنوان عناصر اصلی حملات و عملیات سایبری کره شمالی شناسایی کرده است. این افراد با استفاده از باج‌افزارهای پیچیده، هدف خود را در بازارهای ارزهای دیجیتال قرار می‌دهند. با نفوذ به سیستم‌های این بازارها، هکرها کاربران را قفل می‌کنند و داده‌ها که معمولاً رمزگذاری شده اند، تنها پس از پرداخت جزییات باج، دوباره قابل دسترسی می‌شوند.

به گزارش سازمان ملل، یکی از روش‌های کلاهبرداری هکرها در تجارت ارزهای دیجیتال، آلوده کردن برخی سازمان‌ها و شرکت‌ها با بدافزارها است تا بتوانند تراکنش‌های مالی را ره‌گیری کنند. همچنین، هکرها با جعل هویت بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری، دامنه‌های ساختگی ایجاد می‌کنند و کاربران را به دام می‌اندازند.

گزارش نشان می‌دهد که ابتدا ارتباط مقدماتی با افراد، شرکت‌ها و بانک‌ها از طریق پلتفرم لینکدین برقرار می‌شود و سپس باج‌افزارها در مبادلات واتساپی روی دستگاه‌های آنها نصب می‌شوند. همچنین، کره شمالی تلاش می‌کند تا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را از طریق حملات فیشینگ به سرقت ببرد. این توکن‌ها می‌توانند محتوای دیجیتالی را با ارائه گواهی غیرقابل تعویض مشخص کنند که اغلب منجر به افزایش بسیار زیاد ارزش مبادلات می‌شوند.

گزارش همچنین اعلام می‌کند که پیونگ یانگ در حوزه سرقت‌های اینترنتی رکوردی دارد، در حالی که جامعه بین‌المللی شاهد “شتاب قابل توجهی” در برنامه تسلیحات اتمی این کشور است. کارشناسان سازمان ملل بیان کرده‌اند که ذخایر مواد شکافت‌پذیر این کشور به شدت افزایش یافته است. رهبر کره شمالی نیز اخیراً از رشد تصاعدی زرادخانه‌های هسته‌ای در کشورش خبر داده است که باعث تشدید تنش در شبه‌جزیره کره شده است.

سازمان ملل در سال گذشته گزارش داده بود که کره شمالی آماده است اولین آزمایش هسته‌ای خود از سال ۲۰۱۷ را انجام دهد. به تازگی هم کار ساخت و ساز در مرکز زیرزمینی آزمایش هسته‌ای “پونگی ری” در شمال این کشور توسعه یافته است.

به گفته سازمان ملل، پیونگ یانگ در سال ۲۰۲۲ قطعنامه‌های شورای امنیت را حداقل ۷۳ بار با آزمایش موشک‌های بالستیبا استفاده از آزمایش موشک‌های بالستیک، کره شمالی مجموعاً حداقل ۷۳ بار قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده است. از این تعداد، ۴۲ مورد در چهار ماه آخر سال گزارش شده است. یکی از این آزمایش‌ها شامل آزمایش نوع جدیدی از موشک سوخت جامد بوده است.

به نظر ناظران، رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، با اجرای آزمایش‌های موشکی و برنامه هسته‌ای خود، به دنبال افزایش فشار بر جامعه بین‌المللی برای لغو تحریم‌های علیه کشورش است. در ماه مه سال ۲۰۲۳، آمریکا پیشنهاد قطعنامه‌ای برای تشدید تحریم‌های جهانی علیه پیونگ یانگ ارائه کرد، اما این پیشنهاد به دلیل وتوی روسیه و چین ناکام ماند.

گفت‌وگوهای دیپلماتیک پیوتگ یانگ و واشنگتن پس از دومین نشست ناموفق کیم با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فوریه ۲۰۱۹ قطع شد. گفتگوهایی که به بحث و توافق در مورد برنامه هسته‌ای و تحریم‌های کره شمالی می‌پرداختند.

به نقل از دیپلمات‌ها، کره شمالی هر گونه عملیات سایبری برای ربایش ارزهای دیجیتال را تکذیب کرده است. گزارش سازمان ملل که هفته پیش به کمیته ۱۵ نفره تحریم‌های کره شمالی ارائه شده، اواخر فوریه یا اوایل مارس ۲۰۲۳ به صورت عمومی و به طور کامل منتشر خواهد شد. این گزارش به بررسی وضعیت تحریم‌ها و تلاش‌های کره شمالی برای ربودن ارزهای دیجیتال می‌پردازد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *