0

همه چیز در مورد صندوق گری اسکیل (GrayScale)

Grayscale fund
بازدید 140

گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال کارنسی (Digital Currency Group)، مالک صندوق گری‌اسکیل (Grayscale) است. این شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، با نماد DCG شناخته می‌شود. فعالیت‌های این شرکت‌ها از سال ۲۰۱۳ آغاز شده است و تخصص آنان در زمینه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. مدیریت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، اصلی‌ترین فعالیتی است که این شرکت انجام می‌دهد. در حال حاضر، صندوق بیتکوین تراست گری‌اسکیل، با نماد GBTC، مهم‌ترین صندوق آنان در ایالات متحده است. برای آشنایی بیشتر با گری‌اسکیل و نوع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، لطفاً این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

صندوق گری اسکیل (GrayScale)

فضای سرمایه‌گذاری در حال تغییر است و سرمایه‌گذاران باید میراث مالی ایجاد کنند که در آزمون زمان مقاومت کند. به عنوان بزرگ‌ترین مدیر دارایی ارز دیجیتال، Grayscale به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا به اقتصاد دیجیتال در حال تحول دسترسی پیدا کنند و آینده خود را در زمان حال بهبود بخشند.

این صندوق در سال 2013 توسط بری سیلبرت (Barry Silbert) تأسیس شد و در سال 2017 موفق شد بیش از 208 میلیون دلار دارایی را در صندوق تراست سرمایه‌گذاری کند. تا مارس 2018، Grayscale علاوه بر بیتکوین، در ارزهای دیجیتال دیگری مانند لایتکوین، اتریوم کلاسیک، ریپل، بیتکوین کش و زی‌کش نیز سرمایه‌گذاری انجام داد. در آن زمان، این شرکت بیش از 2.1 میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کرد. همچنین در ژانویه 2018، سرمایه‌گذاری در هورایزن، یک ارز دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی مشابه زی‌کش، ایجاد و راه‌اندازی شد.

به اطلاع شما می‌رسانم که بر اساس گزارشات منتشر شده توسط این صندوق، در نیمه اول سال ۲۰۱۸، تقریباً ۵۶ درصد از سرمایه‌های جمع‌آوری شده از سوی موسسات، ۲۰ درصد از طریق سرمایه‌گذاران شخصی معتبر، ۱۶ درصد از سرمایه‌گذاران بازنشسته و ۸ درصد از سرمایه مشاغل خانوادگی تأمین شده است. همچنین در سال ۲۰۲۰، بری سیلبرت، مدیرعامل گری‌اسکیل، در یک توئیت اعلام کرده است که در یک روز، سرمایه این شرکت به میزان ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است. این صندوق در کمتر از ۶ ماه، موجودی بیتکوین خود را به نسبت ۱۶۰ درصد افزایش داده و به سرعت توانست تیترهای خبری را به خود اختصاص دهد.

GBTC یا Grayscale Bitcoin Trust یک صندوق تراست ارز دیجیتال است که به شما امکان می‌دهد سهام آن را از طریق حساب کارگزاری خود خریداری کنید. این صندوق دارای دارایی‌های زیربنایی است که ارزش آنها را تعیین می‌کند. این دارایی‌ها اغلب شامل سهام در شرکت‌های سهامی عمومی هستند. قیمت صندوق یا تراست بر اساس ارزش خالص دارایی (NAV) تعیین می‌شود که تحت تأثیر تقاضای دارایی قرار می‌گیرد و قابلیت نوسان دارد. با خرید سهام در این صندوق، شما می‌توانید قسمتی از دارایی را خریداری کنید.

با توجه به اینکه GBTC یک تراست ارز دیجیتال است، می‌توانید سهام آن را از طریق حساب کارگزاری خود خریداری کنید. این به معنی خرید غیرمستقیم بیتکوین است، به این ترتیب از زحمت خرید بیتکوین از صرافی‌های ارز دیجیتال جلوگیری می‌شود. در واقع، شما به Grayscale وابسته می‌شوید و آنها بر عهده نگهداری و مدیریت بیتکوین واقعی هستند. سهام GBTC در بازار آزاد یا خارج از بورس معامله می‌شوند و ارزش آن‌ها با توجه به عملکرد بیتکوین در بازار تعیین می‌شود. GBTC به عنوان یک صندوق قابل معامله در مبادلات رمزنگاری (ETF) شناخته می‌شود، زیرا وجوه سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در بیتکوین جمع‌آوری می‌کند و در عوض، هزینه مدیریتی از سرمایه‌گذاران دریافت می‌کند.

گری اسکیل بیت کوین تراست (Grayscale Bitcoin Trust)

به عنوان بزرگترین صندوق بیت کوین در جهان شناخته می‌شود و به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری نوع خود در نظام مالی شناخته می‌شود. این صندوق به صورت منظم گزارشات مالی خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه می‌دهد. سهام GBTC جزئی از سیستم مالی سنتی هستند و قیمت ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند که توسط سرمایه‌گذاری‌های گری اسکیل پیگیری می‌شوند. این شرکت زیرمجموعه‌ای از شرکت‌های مدیریت دارایی دیجیتال جهان و بخشی از گروه ارز دیجیتال DCG است که خود شرکت مادر Coindesk است.

این شرکت در ابتدا در سال 2013 با نام بیت کوین اینوستمنت تراست تأسیس شد. این صندوق با استفاده از شاخص XBX که توسط تریدبلاک ارائه می‌شود، عملکرد بیت کوین را ردیابی می‌کند و به تازگی توسط Coindesk خریداری شده است. سرمایه‌گذاران تأیید شده در این پلتفرم قادر به خرید سهام صندوق به صورت مستقیم با مبنای ارزش خالص دارایی (NAV) یا ارزش دارایی در بازار در معاملات خصوصی روزانه هستند. پس از گذشت یک دوره شش ماهه، که در آن دارایی قفل می‌شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند این سهام را در بازار ثانویه به سرمایه‌گذاران خرد بفروشند.

روش کار صندوق گری اسکیل به چه صورت است؟ این صندوق به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که بدون خرید مستقیم بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال، آن‌ها را به لیست صندوق خود اضافه کنند و از طریق آن سرمایه‌گذاری کنند. در نهایت، با قرار دادن صندوق در بورس سهام، سودی برای کاربران خود ایجاد می‌شود. اما چه عواملی باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران به جای خرید مستقیم بیت کوین، سهام GBTC را خریداری کنند؟ دلیل این اقدام این است که صندوق سرمایه‌گذاری تراست بیت کوین گری اسکیل، فرآیند معاملات بیت کوین را برای سرمایه‌گذاران آسان و اطمینان‌بخش می‌کند.

با توجه به اینکه تمام فعالیت‌های این صندوق تحت نظارت SEC قرار دارد و به عبارتی نیازی به خرید مستقیم بیت کوین یا نگرانی از نگهداری آن نیست. یکی از مزایای دیگر این صندوق این است که تمام سرمایه‌گذاران می‌توانند سفارشات خود را با حداقل خطا انجام دهند.

آیا همه افراد قادر به سرمایه‌گذاری در این صندوق هستند؟

آری، امکان سرمایه‌گذاری در این صندوق برای تمام افراد وجود دارد. در ابتدا، تا سال 2015، فقط سرمایه‌گذاران تأیید شده می‌توانستند سهام صندوق را خریداری کنند، اما پس از آن، سرمایه‌گذاران خرد نیز این امکان را دارند. صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل به کاربران خود این امکان را می‌دهد که در معاملات روزانه شرکت کنند و افراد دیگر نیز می‌توانند سهام GBTC را در بازارهای ثانویه و پلتفرم‌های دیگر خریداری کنند.

سرمایه‌گذاران اصلی گری اسکیل

براساس گزارشات اعلام شده توسط این شرکت، بزرگترین سرمایه‌گذاران این صندوق عبارتند از:

تورسو اینوستمنت (Torso Investments LLC)
آی اف پی ادوایزرز (IFP Advisors Inc)
آرک اینوستمنت منیجمنت (Ark Investment Management LLC)
چرچیل منیجمنت (Churchill Management Crop)
درباره رمزارزهای صندوق گری اسکیل و اضافه شدن ارزهای جدید به آن، جزئیات بیشتری در اختیار ندارم، زیرا آخرین اطلاعاتی که دارم مربوط به سال 2021 است و ممکن است تغییراتی در این زمینه رخ داده باشد.

صندوق اسکیل در چند ماه گذشته آلت کوین‌های جدیدی را به لیست خود اضافه کرده است. این اقدام منجر به رشد قابل توجهی در صنعت ارزهای دیجیتال خواهد شد.

آلت کوین‌هایی که در حال حاضر به صندوق اضافه می‌شوند عبارتند از:

  • آوه
  • اتمیک
  • کاردانو
  • مونرو
  • یونی سواپ
  • پولکادات
  • سولانا

با افزودن این ارزهای دیجیتال به صندوق، سرمایه‌گذاران به این امکان دست خواهند یافت که در این ارزها سرمایه‌گذاری کنند و از رشد و توسعه آن‌ها بهره‌برداری کنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *