0

یک چهارم از توکن‌های جدید در بازار رمزارزها

توکن‌های جدید در بازار رمزارزها
بازدید 419

به نظر می‌رسد یک چهارم از توکن‌های جدید در بازار رمزارزها، ممکن است مرتبط با عملیات تقلبی باشند.

بر اساس گزارش تازه‌ای که توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis منتشر شده است، تقریباً ۲۵ درصد از پروژه‌های جدید در حوزه ارزهای دیجیتال، به صورت کلاهبرداری عمل می‌کنند.

با توجه به گزارش فصلی ارائه شده توسط گروه ردیابی و تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis، به نظر می‌رسد حدود یک چهارم از تمام پروژه‌های جدید در حوزه رمزارزها به صورت کلاهبرداری به پایان می‌رسند.

با بررسی 1.1 میلیون توکن جدید که در سال 2022 روی بلاک چین‌های مختلف راه‌اندازی شده‌اند، Chainalysis به این نتیجه رسید که پروژه‌های مذکور نتوانسته‌اند هیچ گونه تسلط قابل توجهی در بازار کسب کنند. ارزیابی‌های این شرکت تحلیلی نشان می‌دهد که 24 درصد از کل 40,521 توکن جدید در این حوزه، ویژگی‌های بارزی از کلاهبرداری داشته‌اند و ارزش آن‌ها در هفته اول راه‌اندازی به طور 90 درصد کاهش یافته است.

کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال زمانی رخ می‌دهد که صاحبان توکن‌های خاص، دارایی‌های خود را به دیگران ترویج می‌دهند و این امر باعث افزایش تقاضا و تورم مصنوعی ارزش آن‌ها می‌شود. بعد از مدتی، هنگامی که ارزش بازار یک توکن کلاهبرداری به شدت کاهش می‌یابد، سازندگان آن به سرعت موجودی خود را در مقابل یک توکن معتبرتر یا پول نقد تخلیه می‌کنند و در نتیجه سرمایه‌گذاران آسیب می‌بینند.

متأسفانه، طرح‌های کلاهبرداری و تخلیه رمزارزها در دنیای کریپتو به طور گسترده‌ای رایج شده‌اند و دلیل اصلی این امر، سادگی روش راه‌اندازی توکن‌های جدید، تعیین حجم معاملات اولیه و کنترل عرضه آن‌ها است. با این سازوکار، می‌توان به راحتی یک رمزارز جدید راه‌اندازی کرده و ارزش آن را به صورت مصنوعی و در کاغذ به بالا برده. به علاوه، تیم‌های توسعه‌دهنده توکن‌ها می‌توانند به صورت ناشناس باقی بمانند و این ویژگی به جرم‌کاران سایبری شرایط را فراهم می‌کند تا اقدامات خلاف‌قانونی را انجام دهند.

اگر شما در حوزه بازار رمزارزها فعالیت دارید، قطعاً متوجه تغییرات شدیدی که در طول ۱۲ ماه گذشته در این صنعت رخ داده است، شده‌اید. احتمالاً سازندگان ۹۹۰۲ توکن جدید در این مدت، هدفشان ثروتمند شدن و تأثیرگذاری بر سرمایه‌های دیگران نبوده و در برخی موارد، احتمالاً به دلایل دیگری، این پروژه‌ها سقوط کرده‌اند.

به هر حال، باید اشاره کنیم که Chainalysis داده‌های خود را با ارزیابی‌های Token Sniffer که یک سرویس برای شفاف‌سازی پروژه‌های رمزنگاری است، مقایسه کرده است. به نظر می‌رسد بیشتر پروژه‌های جدیدی که سقوط کرده‌اند، از نظر قابلیت اعتماد، امتیاز صفر را دریافت کرده‌اند. همچنین، بسیاری از این توکن‌ها دارای کدهای مخرب بسیار آشکاری بوده‌اند که باعث جلوگیری از فروش مجدد آن‌ها توسط خریداران می‌شوند و در نتیجه، با روش‌های مؤثری، سرمایه‌های دیگران را سرقت می‌کنند.

در کل، قربانیان پروژه‌های کلاهبرداری در حوزه رمزارزها به طور کلی حدود ۴٫۶ میلیارد دلار را از دست داده‌اند، در حالی که سازندگان این توکن‌ها ده‌ها میلیون دلار سود به جیب زده‌اند. کلاهبرداران استراتژی‌های خود را بارها و بارها تکرار کرده‌اند و طبق گزارش Chainalysis، ۴۴۵ فرد یا گروه به عنوان مسئولان یک چهارم از کلاهبرداری‌های اخیر در حوزه رمزارزها شناسایی شده‌اند. همچنین، در سال ۲۰۲۲، ۲۶۴ پروژه توکن جعلی و تقلبی تنها توسط یک شخص یا گروه راه‌اندازی شده‌اند.

بدون شک، راه‌اندازی توکن‌های جعلی تنها یکی از روش‌های کلاهبرداری در حوزه رمزارزها نبوده است. طبق گزارش Chainalysis، فعالیت‌های دیگری مانند پولشویی، سرقت رمزارز و سایر فعالیت‌های غیرقانونی نیز به طور چشمگیری رشد کرده‌اند.

به گزارش گیزموچاینا،

در سال گذشته، فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه رمزارزها به بالاترین سطح خود رسید که معادل ۲۰٫۶ میلیارد دلار است، که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ حدود دو میلیارد دلار بیشتر است. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰ نیز حدود ۱۲ میلیارد دلار افزایش داشته است.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *